Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 699 ggr
NaDa...
2

Min tur att klaga...

Nu får jag klaga på den enda djuraffären som säljer djur här på Åland…

Jag gick in för att söka upp nått kaningrejj att ha till våra kaninklubbsjulklappar…
Jag kunde ju inte låta bli att gå och titta till djuren…
Vanligt vis så brukar de vara ganska bra i den affären.. nu.. började jag nästa gråta där inne..

Det fanns 3 holländare där, (i olika burar som tur är) underbart fina…
De var några månader, och de hade 'reapris' på dem till jul… De hade en vattenflaska var i buren, men de var tomma.. De hade även en vattenskål, men i dem var vattenet skitit (brunaktigt) och hade små mototsbitar i sig.
Hö hade dem, ungefär en näve..alldeles för lite i alla fall..
En kanin låg med uppspärrade ögon liggandes och de andra hoppade runt i burarna, förmodligen för att burarna var ganska små..
Det enda bra för dem var väll att de inte hade gnagarblandning, de åt rabbit royal.
Tusan vad jag hatar sånna här djurbutiker, och särskilt när denna brukar vara hyfsat bra.. :/

Nu har jag klagat klart…

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

[linneasandberg]
0

sa du till att dom inte hade vatten och hö?

NaDa...
0

De hade det, men inte så mycket en näve eller två högst.
Vattenet var lite brunaktigt, förmodligen hade de fyllt på en skål de inte hade diskat ordentligt..

~ Kram Nadja ♥

[linneasandberg]
0

#2 aha :/

BusBella
0

Nä vad hemskt, jag bara avskr sånt. Finns det ingen här på kanin iFokus som kan köpa dem så att vi vet att dem kommer till bra hem? Det kommer dem nog inte att göra eftersom dem är på specialpris.

Mind your language.

/Emma

Medarbetare på Exotiska djur och Chinchilla

dermot
3

#4 Fast om man köper dem, så stödjer man ju bara kedjan, och då tar de in fler och fler…

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Fridaaaa
3

anmäl stället!

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

NaDa...
0

#6 Ja…
Jag får lite dåligt samvete.. jag borde ju i alla fall ha sagt till… :S
kanske det blir att åka in innan jul, är det lika dåligt då ska jag säga till på skarpen!

~ Kram Nadja ♥

[Nalle-]
0

Här var det också en stor skylt med "REA!" på glasburarna med kanin och marsvin… Obestämd

jasmina.p
0

Jag vet inte riktigt vad ni tycker om detta, men i djur butiken nära mig så har de flera kaniner 2-4 st i terarium med öppning på toppen för luft.. jag tycker personligen att det är så elakt.. det är glas på alla fyra sidor och botten så de halkar.
kaninerna hade vatten skålar med spån och lite blöt pellets i.

det var burar på burar på burar. (glas burar)
tycker själv att de är lite för instängdt för de små kaninerna.

http://liveforthemoment-jasmina.blogspot.com/
Bloggen om kaninerna, hunden och hästarna även allt omkring!

[nataschaj]
0

kanske inte stämmer men jag tycker djur butiker uppåt misssköter sina djur.. finns de nån djur äffar i göteborg som misssköter sina djur?

men ja, ja skulle ha sagt till å påpekat, sen komma in nån v senare för att se och då ev anmäla dem.

[Sophieeee]
0

Sådant är jätte hemskt. Gick inte i en djuraffär en gång där de hade kaniner menn inget spån/halm i, utan någon sorts matta bara. "grönt" vatten, inget hö..Smaka kaniner, rikitgt smala.. :(

[linneasandberg]
0

#11 du borde anmäla dom!!!!! >:(

[Sophieeee]
0

Smala kaniner*

#12 Ja…

bambiiii
1

Ot samma här jag började gråta på riktigt,nästa gång jag ska till djuraffären och kolla om de har det bra,har de inte det så ska jag säga till och de får göra det framför mina ögen(asså mata,eller byta vattnet) ANNARS ANMÄLER  jag de :(

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3