(S) Holländar honor
Har lite Holländsk kanin honor till salu nu…

Namn: Tallmons Dorotea
Färg: Blå (med japananlag)
Född: 2010-04-25
Poäng: stambokförd: 5-10 (Bra!)-18-9-9-19 (Bra!)-19 (Bra!)-5 = 94p
Mamma: svart - 93,5p
Pappa: japan gul/svart - (93,5p)
Övrigt: Mycket duktig mamma som haft 2 kullar i år. Bla så vann 3 av hennes blå ungar klass M 2ggr i maj, av de ungar som ställts ut har 1 fått 94p och 1 94,5p.
400:-
------

Namn: Orrelunds Bera
Färg: Japantecknad gul/svart
Född: 2011-04-04
Poäng: bed: 5-10-18-9-9-18,5-18,5-5 = 93p klass A (93,5p klass B)
Mamma: japan gul/svart - (91,5p)
Pappa: japan gul/svart - (95p klass B, utst 93,5p klass A med fällning och låg vikt (?))
Övrigt: En helmysig tjej som ev kan ha blåanlag, mormor är blå/gul…
300:-
------
& 
Namn: Tallmons Nova eller Nelly
Färg: Japantecknad blå/gul
Född: 2011-07-12
Mamma: japan blå/gul - 92p
Pappa: japan blå/gul - 93,5p
Övrigt: Bägge dessa två damer är helmysiga och har en helt underbart go personlighet 
Har valt att sälja någon utav dem då jag inser att jag inte har någon nytta av 3 döttrar efter min tant Nanna… Så är någon intresserad av någon utav dem så hör av er så får vi se om det blir den jag säljer - tycker mycket om bägge så detta är ett svårt val…
350:-
Fler bilder och mer info finns på hemsidan: http://tallmonskaniner.webs.com
Finns i Borlänge men transport brukar gå att ordna ;)
Bla så kommer det finnas transportmöjligheter till, och på vägen till, Göteborg. Men även till andra orter och utställningar brukar gå att ordna 
// Matilda
Holländsk kanin i främst japantecknad blå/gul men japantecknad gul/svart och blått förekommer också.
Fransk vädur i främst chinchilla samt mantel.
Satin
Åherregud, Dorotea är helt galet vacker! 
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
#1 Det är hon verkligen ^^
Det är därför det känns lite svårt att sälja henne men har 2 minst lika underbara döttrar som jag mer behöver för att ta fram fler blå/gula holländare…
// Matilda
Holländsk kanin i främst japantecknad blå/gul men japantecknad gul/svart och blått förekommer också.
Fransk vädur i främst chinchilla samt mantel.
Satin