Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 665 ggr
SjögårdensKanin
0

Orolig:(

Jag undrar ifall det är något fel att min kaninhona bara födde en liten bebis?:O

[nataschaj]
0

nej, behöver inte vara fel på henne.. alla honor får inte många ungar. de är ju olika hur många dem får osv.

[ÖstergärdetsKaniner]
1

Vissa kaniner får bara en kaninunge, andra får fler. Det finns ingen "regel" för hur många de ska få för att vara normala.

Kaninungar är väldigt små när de föds. Dock hoppas jag att du har denna kanin inne, annars är det stor risk att ungen fryser ihjäl, eftersom den inte har några syskon att få värme från.

SjögårdensKanin
0

Japp denna kanin är i vår skällare där det är plusgrader:)

Clariiz
1

Kan vara så att hon bara fick en unge :)
Men håll ett öga på henne så att hon inte har fler i magen. Känn igenom henne ordentligt! Skulle det ligga en unge där inne är det troligen död och då kan din hona drabbas av likförgiftning vilket är oerhört farligt!

Så känn igenom henne så att det inte finns någon mer unge och håll sedan ordentlig koll på henne!
En likförgiftning går oerhört fort så vid minste tecken är det vet. direkt som gäller.

Men förmodligen var hon bara lite ovanlig och fick endast 1 unge. Eller så fick hon någon/några till emn åt helt enkelt upp dem eller så kan hon ha puttat iväg dem. Kolla ingeom buren.

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

SjögårdensKanin
0

okej!

[ÖstergärdetsKaniner]
0

#3, Toppen! Då kommer det säkert att gå jättebra! :) Stort lycka till!

SjögårdensKanin
0

Tackar:) Ingen som är intresserad av en kaninunge?:)

Ni ser mer info på Min första kull tråden:)