Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 707 ggr
Noa-Nisse
0

Vart hittar jag detta?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hejsan.
Någon gång i framtiden. typ till våren vill jag bygga en egen bur till mina kaniner att ha på balkongen. Balkongen är inglasad och ca 10 kvm stor. Alltså ganska så stor. På sommaren är tempen desamma som innomhus och på vintern är tempen ca 10 -15 grader kallare än innomhus. Alltså ingen jättestor skillnad.

Jag hittade detta klippet på youtube om hur man bygger en "Rabbit hutch" och det gallret som används ser ju ut att vara superbra! Vet ni något ställe som man kan hitta det på? Jag vill alltså inte använda kompostgaller utan något mindre som i videon.

Tacksam för svar Skrattande

Medarbetare på Hundar.ifokus

Noa-Nisse
0

Putt :)

Det behöver inte vara exakt den storleken men typ? vet ni någon affär?

Lina R
0

Nej, finns inte i Sverige. Det närmaste vi har är kompostgaller.

/Lina R

Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se

Imasy
0

Vi har också inglasat på vår altan, och det är sjukt mycket varmare där på sommaren än inomhus.

Fast det kanske beror på åt vilket väderstreck man har balkongen riktad mot? Vi har vår i söderläge = mycket sol.

[lolloita]
0

Jag köpte en sån paket med det nätet, tror att det var på Rusta. Det är ganska länge sedan och jag använder det dels till att sätta för så att inte små kaninungar ska komma under möbler som jag har i kaninrummet. Använder det också till att sätta i dörrhålet in till sovrummet så inte våra hundar kommer in där. Har själv letat efter det igen men hittade mest i USA och det verkade krångligt att beställa hem.

När jag köpte det på Rusta låg de i en kartong och på bilden var det bilder på hur man kunde bygga olika hyllkombinationer. Ev kan de finnas i Tyskland också.

Elshira
0

Jag skulle tippa på att dessa galler går att köpa till hyllor i smala garderober/badrummskåp. Du kan ju alltid kolla på ikea om de har något sådant!

Hakuna matata!

Noa-Nisse
0

Ja det beror på vilket vädersträck den ligger i. Jag har tidigt tidigt sol på morgonen sen är det skugga resten av dagen. Synd för min del med perfekt för ninerna.

Aha, ska kolla på IKEA :) Tack så mycket!