Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1201 ggr
Hedda-97
0

Nyser väldigt ofta

Min kanin Laban nyser väldigt mycket-så fort jag tar ut honom från buren. I buren så är det inga problem och det drar inte där men när jag har honom i trädgården börjar han genast att nysa väldigt mkt, och väldigt snabbt så att det låter som han inte kan andas. Han mår bra i övrigt och äter som vanligt men jag undrar vad detta kan bero på :P

tacksam för svar! :)

[Wera]
0

Vad konstigt om han nyser så fort han kommer ut, annars brukar ju nysningar kunna uppstå p.g.a. spånets damm, har han alltid gjort så?

Fridaaaa
0

Så gör min Tufsan med, hon nyser när hon är ute en lite längre stund. Vet ej varför. Men hon är jättepigg, äter osv Kanske något ute dem inte tål?

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

bambiiii
0

Jag tror att de inte tål gräs! om det är nyklippt så är det säkert att de nyser men har du kollat så hon inte är allergisk kan det vara så att pollon går in i näsan? ;)

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

Fridaaaa
1

#3 Ingen klipper gräset nu vid den här tiden på året?
Nej tror inte det är gräs, tror det är något annat..

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

bambiiii
0

Jaha du menar nu! gjord som komme rin i näsan det brukar Bambi får ibland! hihi

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

Hedda-97
0

han nös ganska mycket förra vintern, men inte like mkt som nu. Vet inte om det kan ha nåt att göra med den kalla luften, men tror inte att han är allergisk mot något :)

Lillhems Kaniner
0

Kolla med vet kanske?

[_annaH]
0

Det bästa är ju att ringa vet o kolla med dom. När min kanin nyste hela tiden så prata jag med vet, hon sa att det kan vara inflammation i luftvägarna, skulle de inte gå över inom 1 vecka så skulle jag åka in med han. Så kolla med vet o se vad det kan vara.