Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 1002 ggr
bambiiii
1

Kanin hoppning och stackars

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

natha-mjau
0

har hört att en del kaniner faktiskt gillar att bada/simma.

om du kollar på denna http://www.youtube.com/watch?v=ZHWZf1Z4B5k&feature=related , den verkar ju tycka om det :)

bambiiii
0

1# Haha han var ju hel söt :)

Den verkar ochså göra det, min kanin verkar HATA vatten x) http://www.youtube.com/watch?NR=1&feature=endscreen&v=g1zFJaY1Dws

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

natha-mjau
0

#2 ja, så jävla söt video.

men det är väl olika för individer. jag skulle dock tycka det vore as ballt att bada med maja x)

bambiiii
0

3# hehe! ;)

hjartelyckanskaniner
0

Hade en hona som hoppade ner i vår pool frivilligt. Då hette rasen Dvv fuchs. Har kaninen skadat musklerna och annat som är bra med inte allt för tung träning så tror jag det är bra för att träna upp kaninen. Hundar som är skadade får ju träna i vatten med en pump som gör att de får ''motvind'' eller vad man ska säga. Men hundar är ju mycket starkare än kaniner.
Sen ska man ju inte bada de varje dag. Spec inte på vintern för då lär de frysa för pälsens egna fett som håller kaninen varm, sköljs bort.
Sen har jag hört att man kan träna upp kaninen på annat sätt när den är skadad men kommer inte ihåg vad det var..
Hade jag satt ner alla andra kaninerna i poolen så tror jag inte de hade hatat det men de hade nog inte gjort som Bella och hoppat i frivilligt..

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

Fridaaaa
0

Avskyr att titta på när folk tvingar kaninerna att simma.
Kaniner simmar inte direkt i naturen, blir om dem skulle trilla i eller liknande.
Nej bara stressande för dem!

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

hjartelyckanskaniner
0

Tänkte precis kopiera in samma video som i #2 men såg sen att det var den videon du visa. Den är ju knappast tvingad. Den bara står där och låter vattnet komma på den. Hade den inte gillat det så hade den knappast stått där utan hoppat iväg..

Mvh Emma

Nonu
0

Jag tycker inte att djur som inte hade simmat i naturen ska simma i fångenskap. Håller med #6 om att det inte är rätt.

Om en kanin vill simma frivilligt på sommaren borde man heller inte låta den göra det. Pälsen(när den är torr) isolerar mot kyla på vintern och hetta på sommaren. Men det vet ju inte kaninen. Det känns säkert svalt och skönt när den är i vattnet, men efteråt kan inte pälsen göra sitt jobb att hålla värmen ute från kroppen. Eftersom den förlorar de egenskaperna när den är blöt och ligger tätt mot huden..

[sstorm]
0

#8 har du någon källa för den faktan? Skulle vilja läsa mer om det.

bambiiii
0

Denna kaninen verkar inte vilja doppa sig i vattnet det är df den står upp, tycker att kaninen är liten och dessutom ren! http://www.youtube.com/watch?v=pEySrWkqLLc&feature=related

hjartelyckanskaniner
0

När det är varmt ute på sommaren så svalkar vi av kaninerna på tävlingen med nerkylda handdukar. Inte så att det droppar om kaninerna men pälsen blir ju blöt. Dessutom ska man ju kyla ner öronen då det är de som sköter själva temperaturen för kaninerna.
Vad ska man annars göra med en kanin som håller på att få värmeslag? Man måste ju kyla ner de med något. Mina gillar inte nerkylda vattenflaskor för de slickar bara på de och vill inte ligga mot de. Men vatten däremot tycker de är väldigt skönt att få på sig när det är upp emot +30 grader. Hade jag också tyckt om jag hade gått runt i en pälsjacka på sommaren.

Mvh Emma

Nonu
0

#9 Ingen källa för den faktan, det är så pälsen fungerar. Även på andra djur. Självklart måste man kyla ner ett djur med vad som helst om den får värmeslag.

T.ex. en afghanhund. De har jättemycket päls, som isolerar mot den extrema hettan i öken på dagen, såväl som den extrema kylan på natten. Pälsens enda funktion är inte att värma..

spacesheep
0

TS - samla dina videor i samma inlägg tack. Det börjar kännas lite irriterande med 40 trådar som alla heter "stackars". Särskilt när du inte verkar ha koll på vad som faktiskt sker i de videor du postar, exempelvis där du postade den "gråtande" kaninen, och öppet antog något i stil med att den blev misshandlad. Då hade du inte ens läst beskrivningen för videon… För det var du, eller hur? Så att jag inte använder ett felaktigt exempel. Kan inte i skrivande stund hitta tråden.

Dessutom tycker jag inte att denna kanin ser ut att lida heller. Har själv en kanin som är galen i vatten och försöker hoppa i varje vattenpöl hon hittar.

bambiiii
0

13# Helst inte sånna kommentarer det kan du pma mig med så ser jag till nästa gång eller ändra det om det går!

[Jölia]
0

Min bästa kompis har sjötomt och för några år sen hade de en kanin som hette Nemo som sprang löss på tomtten. Han älskade att bada, så när vi badade brukade han alltid springa efter och simma med oss :)

bambiiii
0

15# så gulligt :)