Hundar bättre än kaniner?
Absolut inte,bara för att hundar lyder betyder inte att kaniner är dumma i huvudet,mina kompisar tycker att jag är konstig för att jag leker med en kkanin,berättar saker när jag är ledsen,det räcker med deras tjat! När jag är ledsen så räcker det bara att Bambi kommer fram till mig och slickar bort mina tår så blir jag tröstad! Kan inte de fatta att kaniner är oxå människans bästavän!
Ville skriva av mig lite :)
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
En kanin kan lära sig mycket saker, trixs osv ^^, Nästan bli som en hund 
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#1 det är sant!
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
Alla har olika smak, vissa föredrar tex hundar och andra föredrar kaniner. Sen finns de dem som föredrar alla djur, hehe :)
Kastanjegårdens Kaniner
Jag har en kompis som gillar katter. Var man än går i hennes hus hittar man alltid en katt. Hon förstår inte grejen med kaniner, hon tycker att de inte gör något och undrar varför man har dom som husdjur. x)
Då jag är 100% djurmänniska och har både hund och kaniner, så kan jag säga att visst, man får mer "kontakt" med en hund då den, om den nu bor ensam vill säga, söker sig till ägaren eftersom hundar är flockdjur och flocken gör ju allt tillsammans. Missförstå mig inte, för jag har enormt bra kontakt med mina kaniner oxå, då 2 av dom är ompl.kaniner som nuförtiden har blivit världens urgulligaste, översociala apor.. :'D
Jag har en kanin som tror att han är hund och en hund som tror att han är kanin! Dom är dom bästa vänner.. Dom leker och busar.. Hoppar över varandra och ligger o myser ihop ute.. Verkligen jätte gulliga ihop.. :-) Stampe som min Frasse heter är frigående utomhus och han hoppar aldrig från gården eller ut på vägen de har jag lärt honom. Han kommer glatt skuttande o möter en när man kommer med bilen och kommer när man ropar…
Vad roligt och läsa allas prat :)
Jag är 100% djurmänniska jag med, har både hund,katt,kanin,marsvin & höns ^^,
Jag har bara mina små kaniner och en fågel som mamma numera har tagit över. Jag är lite rädd för hundar och tycker att de är jobbiga. D: Kaniner passar mig bättre, är lite halvsociala sådär precis som jag.
#8 Då är vi 2 ^^
jag vill oxå ha så många djur :( Har 3 kaniner, 8 gerbiler och en hund. Bara..
#10 Bara och bara ;) Djur är härliga, så roligt att ha lite olika "sorter" så att säga :D
Kan inte tänka mig att leva utan hund och kanin. Är ju uppväxt med båda. Fast hade jag fått välja enbart en av dessa djur så hade jag valt min hund även om det hade varit jobbigt. Min hund och kaninerna är så olika att det är svårt att jämföra.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast
Jag väljer hellre min hund än mina 6 kaniner…
men älskar alla på olika sätt. Min hund kan följa med mig överallt, han lyder lika lite som kaninerna men han är så himla tillgiven och alla verkligen älskar honom vilket är skönt för då är det inga problem med att man har med sig honom
(om ingen är jätte allergisk, men han är naken och dom tål honom bättre). Det enda negativa är att han blir pinsamt galen (skäller och morrar fruktansvärt mkt) när han ser andra hundar. Men annars är han tyst om en mus, står på bakbenen för jämnan och visar upp sig. Fördelen med honom: han lortar inte ner, fäller aldrig päls, han sover länge och vaknar inte för än jag kliver upp (slipper höra gnäll om att gå och kissa 7 på morgonen), han är varm och skön under täcket i sängen och sover med en jämt.
Kaninerna lortar ner, bajsar och kissar (dom håller sig bra och gör oftast ingenting på golvet men blir dom inne för länge blir det både kisspölar och lortar), fäller päls då och då och är inte lika tåliga som hunden (att gosa och krama om ex).
Sen såklart för hunden bor inne med en, visst det kan kaninerna också göra, jag har haft två kaniner lösgående inomhus, men jag kunde inte sova p.g.a. deras oväsende! Hoppa ut och in ur buren, spilla spån över hela rummet, pälstussar här och där efter dom, springandes på golvet. En t.o.m grävde på parkettgolvet.
Nu har jag ingen hund för tillfället, men hade jag fått nån övernaturlig chans att få tillbaks mina två hundar som nyligen dog istället för att ha kaninerna så hade jag inte tvekat.
Mina kaniner bor ute och hundarna bodde inne, så hundarna blev automatiskt en större del av familjen. En hund kan man ta med sig överallt, jag och mina kompisar brukade ta med vovvarna när vi skulle shoppa på nåt köpcentrum där man får ta med sig hundar, det är ganska mysigt att ha med vovven överallt, på promenader, ner i tunnelbanan, på shoppingrundor (finns ju vissa hund-caféer också) osv.
En kanin tar man ju inte direkt med sig när man ska ut på vanliga ärenden.
Så ja, för mig blir hunden "mer värd". Den kostar otroligt mycket mer i både inköp, underhåll och veterinär och lever dessutom längre och kan följa med på nästan precis allt =)
Missförstå mig inte, jag älskar mina kaniner och hela kanin-hobbyn (tävlar hoppning) och har gjort det i mina 10år med kaniner. Jag har turen att kunna ha både ett aktivt hundliv och ett ganska aktivt kaninliv (hunden kan ju också följa med på kaninhoppnings-tävlingar) Men hade jag tvingats välja mellan hundsporten och kaninsporten, då hade jag valt hund då det är så mycket större och man kan göra så extremt mycket mer aktiviteter än med en kanin.
Okej! :)