Hopptävling Berga
Den där hopptävlingen som Stockholms kaninhoppare har i Berga, var är det? Vart ligger Berga egentligen, finns det flera Berga? För den jag hittade på hitta.se låg ju långt ifrån Stockholm. Och en sak, måste en kanin starta i rak lätt ny innan dem kan starta i krok lätt ny?
Berga ligger i Västerhaninge :)
Http://Angies-Kaniner,se
Lejonhuvad Kanin i Zobel Blå, Zobel Blå Manteltecknad och Madagaskar.
Dvärgvädur i Viltgrå
Berga ligger i Västerhaninge :) har ingen amning vart dom brukar ha hopp tävlingarna på men det är väl där vid Berga naturbruksgymnasium tror jag:)
Ridhuset vid Berga NBG, och nej du kan starta krok före rak och båda samma dag också :)
Då var det ju långt ifrån det Berga jag hittade, det låg precis nedanför Bockara (nära Oskarshamn).
#3 Vad synd, för där har dem ju inte rak lätt ny och vi har inte tävlat förut så då får vi vänta ett par månader till första tävlingen då.
#4 Men du kan tävla krok lätt ny först. 
#5 Men vad bra, för det var ju det jag frågade så jag trodde att man behövde tävla i rak lätt ny innan krok lätt ny. Men jag kan alltså börja med krok lätt ny först?
#6 Ja det kan du
Är du medlem i STKH?
#7 Vad bra! Jag ska bli medlem. Var registrerar man kaninerna, för det måste man ju göra för att tävla med dem?
#8 Du behöver bara registrera kaniner som gått upp till elit eller ska hoppa längd eller höjd
#9 Okej, tack!
#9 och den måste vara registrerad för att få hoppa svår ;) Glöm inte att kaninen måste vara minst fyra månader för att få starta i bana och minst ett år för höjd och längd :) Om du går in på Kaninhoppning.ifokus så finns det jättebra artiklar plus en massa kaninhoppare där som man kan fråga :)
#11 Juste ja :P
#11 Tack så mycket, men Belicefisan är faktiskt snart sex månader. Jag vet hur man hoppar en kanin och jag hade inte tänkt på att anmäla henne om hon inte kunde hoppa.
# Fast det var inte hur man hoppar som jag tänkte du skulle läs aom för det antar jag att du vet :P Utan där står det hur man anmäler sig köper tävlingsbok och reglerna :)
#14 Jaha okej, det har jag redan fått reda på men tack ändå.