Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 461 ggr
Fiona
0

förvånad!

imorde när jag kom ut till ninerna hade honey hoppat över till Majas bur, och satt inne i hennes hus och tyckte.Så tänkte attde var för hon ville ha sällskp så jag har släppt ihop henne med marsvinen, dom verkar vara vänner!

Tkr ni jag kan ha de så här? Honey fick byta plats med kainen som var med marsvinen korkad fråga ajaXD

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

amand
0

Jag har ingen aning ;P Hoppas någon annan kan svara på din fråga ;)

KajsaM
0

Jag tycker inte att du ska ha dom ihop. Kaniner och marsvin passar inte ihop. Ha hellre den ihop med en kanin :)

twinnie
0

Tror det skulle funka. Kaniner behandlar oftast marsvin som sina egna ungar av någon anledning (har jag hört). Så är det fler än ett marsvin? För marsvin behöver alltid minst 1 marsvinskompis!

Tribe
0

en kanin kan skada ett marsvin rejält .. inte rekomenderat att ha ihop

myriis
0

Är du säker att dem inte kan ha tjafsats/bråkat ngt?

Matilda_91
0

Jag tycker att du ska prova att ha den tillsammans ett tag under uppsyn. Kanske någon timme om dagen under en längre tid?

SagaoAlfred
0

jag tycker precis som #6.
en kompis till mig, hennes kanin fick på grund av lite olika omständigheter flytta hem till en annan kompis och då hade hon två marsvin. dom tre bor numera tillsammans och kaninen blev mycket socialare och gladare sen dess. dom ligger å sover tillsammans, tvättar varandra osv.
jag vet att det inte alltid går bra ihop, men ibland går dom ju uppenbarligen jättebra ihop, så jag tycker absolut att du ska testa!

KvirrZ
0

#0 Vilken ras? är kaninen?

- Mvh Emma

Fiona
0

#3 de är tre marsvin

de har gått  bra i flera dagar nu och dom putasr varann så jag tror dom trivs;p

#8 lejonhuvad

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Fiona
0

Nu har hon hoppat över igen, igår när jag skulle ge dom mat var hon inne hos Maja igen.Och nu måste hon ha hoppat en meter högt för de finns inga hus på den sidan som är mot Maja. Hmm hon blir nog en bra hoppkanin.!

Jenny

Keligast
0

det brukar inte vara så bra med att ha marsvin och kaniner tillsammans men jag tror det gör det här =D När jag köpte Mimmi och Kajsa för 7år sen satt Mimmi och ett marsvin tillsammans och mös lite..tyckte synd om marsvinet som blev själv i buren efteråt när vi hade köpt båda kaninerna ur buren =(

Lotta_A
0

På djuraffärer och liknande har dom ju nästan alltid kaniner och marsvin ihop och det gör att man blir lite lurad. Man ska inte ha dom tillsammans egentligen eftersom kaninen kan råka skada marsvinen.

Men för det mesta fugerar det ändå. Dom brukar inte bråka, men om kaninen skulle börja bråka skulle marsvinen ta rejält med stryk!

mimmi.k
0

Jag har hört att en anledning så att det blir bråk mellan marsvin och kaniner: att dem inte förstår varandra. Dom är ju olika djur och pratar olika så det kan bli bråk på grund av det. Bara en sak jag hört, men jag tyckte det lät rimmligt.

Tina-A
0

#13: Jag tror också det kan ligga lite sanning i det.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Lotta_A
0

#13: jo med det stämmer. Dom har ju helt olika kroppsspråk. Dom förstår inte varandra.

Men både kaniner och marsvin är ju rätt lugna djur så det brukar fungera ändå

Fiona
0

nu har jag flyttat över henne så hon sitter ensam igen men hon hoppar över till min andra hon kanin, kan jag släppa ihop dom ? Maja är tre år (den hon hoppar in till) och Honey ett halvår!

Jenny

KajsaM
0

Har Honey blibit könsmogen?

myriis
0

#16: Hur kan hon hoppa? Har du inte säkra burar?! Om dem kan hoppa hur dem vill kan dem ju ryka ihop och döda den andra!

twinnie
0

Håller med Myriis, vare sig dom gillar varandra eller ej så ska burarna vara säkra! Hon kan ju hoppa ur buren helt och hållet och rymma?

Fiona
0

men dom bor i ett förråd. Det som skiljer burarna åt är kompostgaller som hon hoppar över men hon kmr ignom det med så får sätta upp nåt emellan!

Jenny

myriis
0

#20: Okej… =S Skulle sätta något så att hon inte kom över genast, inte kul att hitta en blödande kanin eller liknande!

Fiona
0

#21 men hon har hoppat på huset över så har flyttat på det nu  

Och lix jag ber om hjälp här och vad får jag då arga människor som skäller på mig för att jag ber om hjälp för att jag inte vet vad jag ska göra! Förstår om ni reagerar på det för det är ju inte bra men försök iaf hjälpa mig på ett snällt sätt ? tack på förhand!

Jenny