Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 543 ggr
Zekina
0

dinosaurierygg

Kanske inte är så många som förstår vad jag menar.

Den senaste veckan har en av mina kaniner smalnat av något kopiöst. Man känner hela ryggen och han ser allmänt ledsen ut. Men hur han blivit så smal förstår jag mig inte riktig på. Han äter hur mycket som helst och dricker vatten desto mer. Kan det vara mask?

Tacksam för svar!

Kassy
0

Ja det är stor risk att det är mask, köp Axilur på Apoteket så snabbt du kan om han magrat ur så mycket som du beskriver.

Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.

Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.

För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com

[Wera]
0

Mask eller ålder? Om kaninen är gammal alltså.

Clariiz
0

Det låter precis som mask!

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Zekina
0

Han är 1 år och 9 mån, så jag tror inte det är åldern.

Men då provar jag med Axilur och ser om det hjälper. :)

marty94
0

Flytande Axilur borde hjälpa! :)

Serenity
0

Mitt råd till dig är att ta honom till veterinären för en undersökning! Hellre en gång för mycket än en gång för lite!

Lina R
0

Kan vara mask, men det brukar inte gå riktigt så fort. Det kan vara diverse problem som gör att han magrar, men om han äter bra och ändå magrar så är det ju mask man misstänker =). Axilur, flytade, 0,5ml/kg kanin varje dag i en vecka. Upprepa om två veckor (för att ta död på andra omgången ägg som kläcks, precis som med löss).

Om han fortsätter att magra av fort så är det veterinär som gäller.

/Lina R

Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se