(S) Ulrik Munther-kullen
Den 7:e oktober föddes det en tjuvparningskull mellan Combination´s Holland & Holland och Born To Be Wild. Det blev sex st små ungar. Två av dom har vi stödmatat från dag 2-4 då dom var väldigt smala, men dom har nu kommit ikapp superbra och hänger med syskonen.
Igår blev dom två veckor och alla sex lever och är glada och friska.
Dom har redan börjat gå runder i buren och alla är väldigt frammåt.
Ungarna är hanterade flera gånger dagligen sedan första dagen dom kom till världen.
Unge 1: Viltgul/viltgul rödförstärkt
Unge 2: Viltgul/viltgul rödförstärkt
Unge 3: Viltgrå
Unge 4: Viltgrå rödförstärkt
Unge 5: Viltgrå
Unge 6: Viltblå
Jag tror att dom här ungarna kommer bli slanka och högresta. Lär bli jättestiliga ungar som kommer funka super till hoppning men även till kel. Dom är besläktade med Skåningen, Exit, Nordanvindens och Ante. Dom kommer nog bli jättehärliga och vara superroliga kompisar både på och utanför banan.
Ungarna är Ej till Avel då deras mamma har 25% chans att bära på bettfel. Ungarna har alltså inte bettfel men kan ha anlag för det.
--------------------------------------------------------------------------------------
U: Combination´s Holland & Holland
Ras: Vädurskorsning
Färg: Viltgul
Klassning
Rak: Lätt, 1 pinne
Krok: Lätt, 1 pinne
Höjd: För ung
Längd: För ung
Holly, eller Nicke Nyfiken kanske man ska kalla henne. Ska alltid undersöka allt och lyckas alltid rymma från hagarna. En jättesnäll tjej med energi, charm och nyfikenhet till tusen! En liten gostjej är hon samtidigt som hon är en raket på marken. Som hoppare är hon väldigt ny. Hon är ganska stressad på nya platser och vi har bara tävlat ett fåtal tävlingar tillsammans. Hon klarar hindrena bra och har lite väl mycket fart. Det märks verkligen att hon utvecklas för varje gång vi tävlar. Jag ser att hon tycker hoppning är superkul och jag hör från andra att hon har kapacitet för de svårare klasserna, och det tror jag själv också.
--------------------------------------------------------------------------------------
E: Born To Be Wild
Ras: Vädurskorsning 25% hare
Färg: Viltgrå rödförstärkt
Klassning
Rak: Medelsvår, ej startad
Krok: Lätt, 2 pinnar
Höjd: Ej elit, 1 pinne (60 cm)
Längd: Ej elit, 1 pinne (180 cm)
Jättesnygg "hare" som är ett riktigt energiknippe! Vet man hur man ska handskas med honom är han supersnäll men han kan även säga ifrån när han inte är nöjd. Han har en stark vilja och vet hur han vill ha det. På banan är han väldigt rolig att hoppa med. Det märks verkligen hur kul han tycker att det är! Han klassar upp sig på nästan varje tävling och gör alltid sitt bästa. Wille började tävla väldigt sent och har ungefär bara tävlat en halv sida i tävlingsboken. Jag tror att han kommer fortsätta utvecklas i hoppningen och är säker på att han har chans i som svårare klasserna.
Pris: 200kr (100 kr tingnigsavgift + 100 kr vid köpet.)
Ungarna kommer döpas efter låtar som Ulrik Munther varit aktuell med.
Ungarna finns i Nykvarn, lite söder om Stockholm. Ni får gärna komma och kolla på föräldrarna och ungarna!
Transport kan säkert ordnas i Stockholms området, men kan nog även lösa sig på andra sätt runt om i Sverige.
Maila: h-malm@hotmail.com om du har frågor eller är intresserad!
Mer info: på hemsidan http://tsukashoppkaniner.weebly.com/ där ni kan läsa mer om kullen och föräldrarna.
Fler bilder: http://dayviews.com/#!/HaannaMaalm/ på min bilddagbok.
MVH Hanna Malm

fina bebbarna :D JAG VET VAD DEN VILTBLÅA SKA HETA! OCH DE VILTGULA! ;D ;O ;)
Jasså :P de vet inte jag.. Haha säg då :P

Den viltblåa MÅSTE heta Heroes In Defeat & de viltgula Sticks And Stones och Kill For Lies :D:D
Hahah ja kanske det :D Hade tänkt att den som köper får välja själv men kanske döper dom själv iaf ^^
Åh, jag dör! Gud vad gulligt med en Ulrik Munther kull 
Supersöta, lycka till med att hitta hem till dom!
#7 Ja haha jag vet ;D Bästa artisten juu!
#8: Klart! Gud vad kul med en Munther härinne, haha! :D
(Sorry för trådkap)
#9 Haha håller helt klart med!
Lugnt :P Handlade ju om Ulrik så ;)
Ingen aning vem Munther är, själv har jag lyssnat på gamla Sweet idag.. De gula rödförstärkta låter mums.. vad kul att allt blev bra till slut 
#11 Haha det är en pojke som sjunger :P
Är inte säker på om dom viltgula är rödförstärkta eller inte "/
Puttar för sötnosarna! Dom är alla jättenyfikna och sociala. Mamman håller nog på och bli galen på dom :P
#14 Shit va söt! :o om jag får min nuvarande kanin såld, kanske jag kan köpa av dig! :o Unge 6 var ju hur söt som helst!
#15 Ja alla är så otroligt söta, charmiga, nyfikna och frammåt!
Okej va kul =) Då får vi hoppas på det!
#16 Ja, verkligen! :D
Idag blir dom hela tre veckor gamla! Går läskigt fort…
Alla sex ungar är pigga och glada och har börjat slutta runt i buren och göra race. Dom är såå söta! Jättesociala, nyfikna och frammåt =) Dom ska vara överallt hela tiden, helt galna! Ramlar nästan ur buren när man kommer och ska alltid klättar upp på än. Har börjat äta mammas mat nu också.
är kanske intresserad ! :D
Rktigt sööta 
#25 Va kul! Du får gärna maila mig på h-malm@hotmail.com eller PMa här så kan vi prata mer =)
Dom är så underbara!
Jaaa, är kär i 1, 4 och 6 ! :D
#27 Haha jag också! Jag är kär i alla :D Dom är superfina och jättehärliga!
Så söta :')
Jättefin kull 
Jag dööör så fina ninisar du fått!! :'D vill bara ta hem allahopa, haha.. 6an är helt klart min favvo. Älskar färgen!
Hoppas du hittar fina hem till dem!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Tack tack =) Dom är underbara!
Lite galna filmer från idag:
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
:P
Den Viltblå/ blå ottern är min favo <3 Du vet inte könet ännu?
#34 Den är mångas favorit. Mest frammåt av dom =)
Troligtvis hane, men det är väldigt osäkert. Kommer få hjälp att kolla när dom är lite större.
http://dayviews.com/#!/haannamaalm/2011/11/1/
Nya bilder!
Ungefär hur stora kommer kaninerna att bli?
Hur mycket kommer dom och väga? ;)
Åh, den rödförstärkta var ju alldeles för läcker :)
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
#50 Lite svårt att säga då det är min första kull, så jag är inget proffs :P Men pappan är normalstor vädurskorsning och mamman är också vädurskorsning men lite mindre. Så lagom stora ungar, haha :P Vågar inte riktigt gissa vad dom kommer väga men kanske runt 2 kg.
#51 Ja! Kopia av pappan ;)
Jag är kär i unge 1 :3
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥
#53 Underbar! Säg till om du är intresserad!
Skulle Sååååå gärna vela ha henne, men har lite mera-kanin förbud nu ;(
Lycka till med sötnosarna!
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥
Putt =) Får besök av några på lördag som ska kolla på ungarna. Alla som bor i närheten och är intresserade får gärna komma och kolla!
Putt!
putt
hur gamla är dem nu? :}
#59 Dom blev fem veckor igår! :)
åå 32# så gulliga,han får hopps på de "stick,jag vill oxå ha mat"
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
Ungarna blir 7 veckor på fredag och vill ha nya hem! =)
putt!
Maila h-malm@hotmail.com vis intresse!
Unge 1 och 6 är tingade.
Nya bilder och information på hemsidan http://tsukashoppkaniner.weebly.com/
33# Asså guud så svin söta,jag älskar när de tränger sig ut och sen ramlar ner och sen tar du upp de! man vill pussa ijäl de
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
#67 Haha dom är helt omöjliga nu om man gämför med på filmen :P
HEHE! :)
Inga ungar kvar! Tråden kan låsas
Härligt att du fick alla sålda!
70# får jag fråga Vilken ras? det är?
#71 Japp!
#72 Mamman är vädurskorsning och pappan harkorsning. Haha så ungarna är typ vädurskorsning/harkorsning :P