Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 751 ggr
WilmaP
1

"Stormen"

Hej hej, här där jag bor blåser det något FRUKTANSVÄRT mycket, & eftersom att Mollis bor på en balkong som inte är inglasad så blåser det väldigt mycket på balkongen också, det regnar lite grann också.

Mollis har en bur som står på balkongen där hon har sitt hus,mat,vatten,toa  osv, men hon går fritt på balkongen. Hon har flera kryp in & så men problemet är att hon helst sover på "öppen" plats , hon gillar inte att sova i "små" hus, om det inte är två hål på varje sida. Så hon brukar ligga & sova på solstolen. & Nu när det blåser som sjutton & är kallt & blött så envisas hon fortfarande med att antingen sitta på solstolen eller vara på "balkonggolvet". Jag har lagt två täcken över själva "buren" som jag förklarade om ovan, men dock blåser det bort då & då ..

I den här själva buren så har hon ett trähus, med en flecefilt där det är  helt skyddat från vinden & så har hon även ett till hus av kartong & även några andra "gömställen".

Nu till frågan, om det blir "för mycket" & alldeles för blåsigt & blött, kommer hon lägga sig i något utav husen självmant? Jag är så orolig & vet inte riktigt vad jag ska göra, det skulle vara jättebra om ni kunde komma med tips? ..

Chieko
0

Ja jag tror att hon går in om hon anser att det blåser för mycket. Annars får du väl stänga in henne… Men ta in går ju inte nu, för stor skillnad i temperatur :/

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

WilmaP
0

#1 Precis,hon borde ju gå in om det blåser för mycket.  Jag stängde in henne i buren ett litet tag men just då blåste det inte så väldigt mycket så jag tyckte att hon kunde få hoppa omkring lite.

Ska se hur jag gör, tack så mycket för svaret iallafall!

Kalendula
0

Du har inga brädor, pinnar eller masonitskivor som du kan sätta fast på o ev. runt buren?

Jag har ju bara katter, som är inne o ute. På min uteplats har jag byggt ett katthus av en pall o pallkragar. Som jag sedan har isolerat med frigolitplattor. På själva lådan har jag ett lock som är anpassat till pallkragelådan. Så det är inget som lossnar o blåser bort. På locket har jag häftat fast vaxduk. Så att jag vet att det inte droppar in vatten.

I en av pallkragarna, längst ner har jag sågat ut ett hål. Så att katterna kan ta sig in o ut som dom vill. Men hålet behöver du ju inte.

Kanske skulle det vara något till nästa gång. Så kan du ju ställa buren däri.

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

WilmaP
0

#3 Det lät som en smart idé, men tyvärr inget jag kan göra nu på studs.

Kalendula
1

Nje, det går ju inte. Men idéen är bra. För ofta kan man få pall o pallkragar gratis eller för en pytteliten summa pengar. Så det är ju ett billigt alternativ. O en frigolitplatta kostar inte heller så mycket.

Om du har något transportföretag i närheten kan du fråga dem om du kan få eller få köpa av dem.

Eller om du känner någon som kör långtradare som transporterar. Så kan h*n säkert fixa gratis.

Annars kan du ta en filt o sedan en sopsäck som du fäster med pinnar. Pinnarna lägger du över buren o binder fast med snöre i buren.

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

bambiiii
0

Jag behöver hjälp,min kanin bor oxå på en oglasad balkong,jag tog bort hans hus asså mini hus för han hade skitat ner den! VAD SKA JAG GÖRAAAAAA? :O :(

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

Fridaaaa
0

#6 Så länge det inte blåser på honom eller regnar in i buren är det ingen fara.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.