Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 3632 ggr
love popcorn
0

ge klementin ?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag undrar om man kan ge citrus-frukter till sin kanin

citron är kanske inte så bra men apelsin och klementin går det ;)

är tacksam för svar

hälsningar cornelia med kanin och hund

(har bara haft den i en dag)

http://corneliafashion.devote.se/

Zvintos
0

Citrusfrukter överlag är väl något som bör undvikas att ge eftersom det är såpass starkt för kaninmagarna. Det finns inget direkt nyttigt i dem heller som kaniner har nytta utav. Bättre att ge något annat istället. Glad

Chieko
0

#1 Fast det är ju massa c-vitamin i, det måste väl vara bra? Min Nougat älskade clementin och apelsin, hon kom sättandes direkt när hon kände lukten så hon fick lite då och då. Vad jag märkte skadade det henne inte!

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

[linneasandberg]
0

tass :3 vill också veta! fast när min bubbe var liten åt han clementin nu hatar han lukten :o han liksom backar bakåt när han känner den .. :/

[EllenAlicia]
0

min ena kanin gillar det men jag brukar inte ge det ;) har bara gjort det 2 ggr

Zvintos
2

#2: Kaniner behöver inget extra C-vitamin. Glad Det är bara marsvin, vi och vissa primater som behöver få i oss detta via maten/tillskott.

Aloneforever
0

Vilka frukter/grönsaker är det okej att ge kaniner egentligen? Och hur ofta får man ge dem det?

Zvintos
0

#6: Står en del listade i denna artikel, samt denna om växter och örter.

love popcorn
0

ok tack allihopa #6 tack för tipset om listorna ;D

hälsningar cornelia med kanin och hund

(har bara haft den i en dag)

http://corneliafashion.devote.se/

Denna kommentar har tagits bort.
[Wera]
0

Dom dör väl inte, eller blir svårt sjuka om man inte gör för mycket. Men när min mamma gör färskpressad fruktjuice på apelsin, äpple, ev. morot och brännässlor får dom "geggan"/fruktköttet som blir över och alla våra 7 kaniner älskar det. Vi ger det dock väldigt sällan, eftersom att man bör undvika citrusfrukter.

[PerleEgern]
1

Min Zorro blir rädd och springer och gömmer sig bara han känner lukten av en clementin :P