Kanin iFokus

Kanin

Etikettutställning
Läst 1115 ggr
[Ai-chan]
0

Lådutställning

Lådutställning, vad är det? =)

Lillhems Kaniner
0

Kan det vara bordsutställning du menar? :) På dom så har man kvar kaninerna i transportlådorna och bär själv fram kaninerna till domaren.

kaningodis
0

Lådutställning = tråkig utställning.

Haha, nemen jag tycker det är tråkigt då man ej kan gå och kolla på andras kaniner och deras poäng… så kan bli lite långtråkigt om det är många kaniner anmälda.

Fördelen kan vara att man ser bedömningen på nära håll och får förklaringar till varför kaninen får avdrag och så.

Kastanjegårdens Kaniner

Lillhems Kaniner
0

På de utställningar hemma som varit bordsutställningar så har vi lagt upp korten så alla kan skriva av. vi brukar inte vara så många och det ger mer tid till att fråga om det man undrar över, men det är roligare med vanliga utställningar då det kommer folk utifrån.

[Ai-chan]
0

Okey =)

natha-mjau
0

#3 Det är ingenting annat man ska tänka på mer än vanligt?
Såg att det blir en sån på lillerud nämnligen :)

såg att det även stod 'registering', vad menas med det?

Lillhems Kaniner
0

#5 Precis, det enda som jag brukar ha med mej som ja inte har vid andra utställningar är vatten. Ja det är på Lillerud, ta med varma kläder ;)

Vet inte riktigt vad som menas med registrering, det är iaf många som brukar stambokföra då så det är väll det. :P

Lina R
0

Registrering är ett annat ord för stambokföring.

Ett gammalt namn för den här typen av utställning var just registreringsutställning. Enbart för vuxna djur, och man tog bara med dom man behövde få ett kort på för att regga, inte för att tävla =).

/Lina R

Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se

natha-mjau
0

#6 det är väl inne på lillerudsgymnasiet?

#7 okej, tack :D
Hoppas på bra poäng så jag kan stambokföra då

Lillhems Kaniner
0

#7 Tack då vet ja det :)

#8 Nej det är i en av maskinhallarna.

natha-mjau
0

#9 för det står lillerudsgymnasiet på hemsidan?
vart ligger maskinhallarna då? :o jag har ju innekanin så hoppas inte det är ute?

Lillhems Kaniner
0

Jo det är på Lillerud men inte inomhus i värme, det är i en av hallarna, väldigt lätt att hitta. Har du varit på Lillerud? där den stora gårdsplanen är med hallar på båda sidor, där är det. Hon kommer inte ha några problem i den kylan, det är såpass kort stund.

natha-mjau
0

#11 var ju på utställningen där i somras, det är i närheten av där?

Det går såpass snabbt alltså, bara bedöma kaninen och åka i princip?

Lillhems Kaniner
0

Ja var inte med i somras så det kan ja inte svara på, men du kan bara inte missa det ;)

Nej det är som vanlig utställning men hon är ju bara några timmar. Det är värre att sätta in ute kaniner. Det brukar bli för varmt för dom. Din tjej tycker det nog bara är skönt :)