Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 514 ggr
bambiiii
0

Klump i halsen

Idag var jag på en djuraffär och då såg jag en liten kanin som satt i ett hörn rädd för att ökenråttorna biter på gallret,jag tror inte kaninerna går ut! Det brukar väl vara så att om man vill köpa en kanin så får man gå med den lite i djuräffaren,kan inte jag göra det bara så att lilla kaninen fåår skutta i 5mn och sen säga nej,tyvär jag ska inte ha den! vad tycker ni?

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

[EllenAlicia]
0

jo..

Jespersen
0

Om den lille kaninen blir rädd när ökenråttorna gnager på gallret så tror jag inte att det skulle vara annat än stressande för kaninen att bli "utsläppt" en stund på ett ställe den inte känner till med en person den inte känner.. Så jag tycker inte att det är någon bra idé.

Hoppas att den får ett hem snart där den kan vara trygg och glad! :)

bambiiii
0

2# Men kaninen får i allafall röra på sig,det är viktigaste,Han/hon är fängslad ju! :'(?

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

Bamse 08
0

Nja, man får inte gå runt med den i djuraffären om man vill köpa den.

(Detta är av egna efarenheter)

What doesn't kill you makes you stronger.

bambiiii
0

Eller då kan jag säga till att t.x. Kaninen har inte bra hull,den måste activeras den ser ju döende ut! kan inte ni låta honom/henne springa lite SNÄLLAAAA

natha-mjau
0

På zoo butiker tar de inte ut djuren utan de får sitta där de sitter, dag ut och dag in. därför de blir skygga för människor, ingen hanterar dem.

Jag har bara varit med om att jag fått 'känna' på ett djur innan jag köpt det. Nu köper jag ju inte mer i djuraffär men har inte varit med om att man fått släppa ut dem.

[Cameliont]
0

Det är tyvär så det funkar på många djuraffärer, genom att gå dit och handla och visa intresse så fortsätter den typen av oseriös handel med kaniner.

Bamse 08
0

#6 Fast dra inte alla djuraffären över en kam.

Precis som jag skrev i den andra tråden så är alla djurafärer olika vissa är urdåliga andra kan vara lika bra som uppfödare.

#5 Fast hur hade du tänkt ta ut lillen då? Löst?

What doesn't kill you makes you stronger.

natha-mjau
0

#8 nej det gör jag inte heller, men det framgår väl kanske så.
talar nog mest för mitt eget län/stad.

marty94
0

Beroende på vilken affär man är på.
Finns många affärer där kaninerna får komma ut o skutta lite.
Samt de får komma ut o gosa med personalen, det gäler även de andra små djuren.

bambiiii
0

8# Jag vet inte………men är väldigt ledsen,det känns som att jag verkligen kan hjälpa ninen fast jag inte vill :(

[_annaH]
0

Jag köpte en kaninhona från djuraffär, just för att jag tyckte synd om henne… Har tagit mig nästan 1 år för att kunna bära henne nån minut. Jag får arbeta med henne varje dag, hon är jätte stressad av sig, men har nu börjat göra framsteg. Jag har vart nära på att sälja henne pga det, men varför göra det? När det bara är jag som förstår mig på henne.

Om du köper kaninen så får du nog räkna med att lägga en j*vla massa tid på honom. En kanin som är stressad i djuraffär ändrar sig inte direkt när han flyttar därifrån. Det sitter kvar på kaninen och det är du som måste träna bort det, få kaninen att känna sig säker. Är du beredd på det så fine köp kaninen. Sälj inte vidare han bara för att han blivit aggressiv efter 1 månad o du inte klarar av han.