Hoppkaniner
HEEEJ
Jag undrar ifall nån vet en bra kaninras som är bra på att hoppa och som finns att få tag på enkelt.
Och vilken sele är bäst att använda när man hoppar (jag använder en vanlig H-sele)

http://emmaskaninselar.blogg.se/
Vill gärna ha svar och Tips
Om du vill ha att täva osv är det bra om du köper en kanin som är avlad till hoppning.
Dvärgvädurar brukar vara bra hoppkaniner, likaså holländsk kanin. Men man hoppar mycket harkorsningar och vädurskorsningar:)
Ang sele går h-sele bra om ringen man har kopplet fast i inte sitter mitt på ryggen utan längst ner på selen
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Vädurskorsningar är den ras som dom flesta hoppar med. Finns många uppfödare och lätt att få tag på.
Vilken sele som är bäst skilljer sig från kanin till kanin. Det är individuellt.

Gå in på www.skhrf.com/forum - där hittar du massor med hoppkaniner till salu! :)
Emelie,
Proximas Dvärgkaniner
TAck för alla svar
VILL HA MER
Gå in på Kaninhoppning.ifokus.se så finns det massa annonser på vädurskorsningar som är avlade för hoppning till salu
Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.
Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.
För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com
TACK för alla svar
Vill ha mer
:)
Jag tycker dvärgvädurar är mycket trevliga djur på banan!