Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninhoppning-och-selar
Läst 979 ggr
ccv_sr
0

Hoppkaniner

HEEEJ

Jag undrar ifall nån vet en bra kaninras som är bra på att hoppa och som finns att få tag på enkelt.

Och vilken sele är bäst att använda när man hoppar (jag använder en vanlig H-sele)

Pelzi
2

Cool

http://emmaskaninselar.blogg.se/

ccv_sr
2

Vill gärna ha svar och Tips

Fridaaaa
0

Om du vill ha att täva osv är det bra om du köper en kanin som är avlad till hoppning.

Dvärgvädurar brukar vara bra hoppkaniner, likaså holländsk kanin. Men man hoppar mycket harkorsningar och vädurskorsningar:)

Ang sele går h-sele bra om ringen man har kopplet fast i inte sitter mitt på ryggen utan längst ner på selen

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[h-malm]
0

Vädurskorsningar är den ras som dom flesta hoppar med. Finns många uppfödare och lätt att få tag på.

Vilken sele som är bäst skilljer sig från kanin till kanin. Det är individuellt.

[EllenAlicia]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Holländare :)

proxima
0

Gå in på www.skhrf.com/forum - där hittar du massor med hoppkaniner till salu! :)

ccv_sr
0

TAck för alla svar

VILL HA MERFlört

Kassy
0

Gå in på Kaninhoppning.ifokus.se så finns det massa annonser på vädurskorsningar som är avlade för hoppning till salu

Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.

Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.

För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com

[sstorm]
1

Om du vill ha en kanin att ställa ut OCH hoppa med kan jag rekomendera Liten rex. De är verkligen bra hoppare och bra utställningskaniner :)

[sstorm]
1

En till bild

ccv_sr
0

TACK för alla svar

Vill ha mer

:)

[Sophieeee]
0

Jag tycker dvärgvädurar är mycket trevliga djur på banan! Glad