hur högt klättra?
Hur högt kan kaninungar "klättra"? om det nu är så de gör, för de kan ju smita genom kompostgaller… men då tänkte jag att om man sätter brädor längst ner på marken så kanske de inte smiter igenom? men i så fall, hur höga ska brädorna vara? :) hoppas ni fattar hur ja menar ;P
Tror en 20,30 cm skulle räcka
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
men när de är 2-3 veckor då..? (fast det kanske var det du mena :P) men när de är ca 7-8 veckor kan de inte hoppa/klättra över det då, fast då kanske de är stora nog så de inte kommer igenom gallret… (dvärgdvädur)?
kan du inte sätta hönsnät utanför! det kan man ju sätta hörgt upp också så finns där ingen risk att de klättrar över ;P
Medarbetare på Hundar.ifokus
#2: Min kanin kom igenom gallret tills hon var ungefär 16 veckor. Hönsnät tycker jag annars låter som ett bra förslag :)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
hmmm… ja hönsnät… men det är tjorvigt (hur stavas det egentligen? tjorvigt…? xD) att sätta på alla kompostgaller…. kanske gör det ändå…. ska se hur mkt ja har kvar sen ja bytte från buren ja köpte till typ putsnät :P om ja ha nog mkt är de kanske inte så svårt… det behöver ju inte sitta så noga fast då det redan är kompostgaller å ja tänker alltid vara där med de då de är ute… :D tack för tipsen :)
min kanin kommer nästan igenom kompostgaller.. :P Hennes huvud och en eller två tassar kommer igenom
#6 hehe Candy då eller? hur liten är hon? ;)
#7: Precis xD Har inte direkt mätt.. :P Men hon väger mindre än ett kg, ca 800-900 g. .. Men inte så stor :P

#6 - Hhih, det gör mina med. Lille skutt kan ju gå ut rätt så mycket, men han vågar inte x). Ronja får bara plats med huvudet! :P
haha :P
min aknin kan inte komma igenom (men vi har inte så stora hål, ganska små faktiskt), så hon lyfter och kryper under istället^^ :)