Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 1141 ggr
natha-mjau
0

Skaf medlemsavgift

jag fick ett inbetalningskort från SKAF idag, att jag skulle betala medlemsavgiften för hela 2012, kanske är fler som har fått det?
Men jag förstår inte, ska jag betala in hela beloppet eller ska jag ens betala in alls, för jag har bara varit medlem några månader.Kan ju inte betala nästan dubbelt för ett år. eller hur menas de att jag ska göra?

Jag tror jag blev medlem i Juli eller juni iår.

Ambellah
0

Det brukar vara så att om man blir medlem sista kvartalet på året får man dessa dagar "gratis" och isställer betala det kommande året dvs 2012 :) Tror dem tar betalt tidigt för att veta hur många tidningar dem ska trycka t.ex. :P

Mvh Alice och Morpen :)

natha-mjau
0

#1 jag förstog inte riktigt vad du menade nu :o
För jag går väl bara minus om jag betalar in nu?

Grodan
0

Nyfiken. Vad kostar det och vad får man som medlem?

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

natha-mjau
0

#3 beror på vart du bor. men över 300 får du räkna med, inte över 400 :)

[Luppa]
0

Man betalar per kalenderår, alltså från 1/1 - 31/12.

Lina R
0

Alltså, om du går med som ny medlem under de sista tre månaderna på året, så får du dom gratis. Man betalar i förskott för ett helt år, alltid. Så vi som redan är medlemmar ska betala in nu i december för nästa år =).

Avgifterna närmar sig 400kr för nästa år.

Det man får är:

Möjlighet att ställa ut, skaffa uppfödarnummer, skriva stamtavlor, delta i kurser, registrera kaningård, med mera =).

/Lina R

Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se

CorneliaAndersson
0

Menar ni 400 för 1år?

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

natha-mjau
0

#6 men jag betalade 365 kr i juli för ett år.
och nu ska jag betala 365 kr för januari-december 2012.

Fattar fortfarande inte hur det går till? :(

[Luppa]
0

#7 Ja

Zvintos
0

#8: Därför att det som Luppa säger är ett kalenderår och gäller från 1 Januari till 31 December. Har man blivit medlem under Oktober, November eller December är man medlem även under hela 2012. Men har man blivit medlem innan dess, så gäller inte detta, utan man får betala för 2012 innan sista December.

CorneliaAndersson
0

#9 ok. Är ju medi SKAF så det började snurra lite i huvet ;)

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

natha-mjau
0

#10 okej så att jag betalat för ett helt år spelar ingen roll?

[Luppa]
0

#10 Nej.

Zvintos
0

#12: Egentligen är det väl inte att man betalat för att vara medlem ett år, utan betalat för att vara medlem i år.

natha-mjau
0
[sstorm]
0

Jag tycker förövrigt att det blivit sjukt dyrt, våran medlems avgift blev inte billig trots att vi är 1 senior och två familjemedlemmar…

[Wera]
0

#3 Som ungdom under 18, kostade det 100 kr för mig. Per år, men det var ca 4 år sedan nu, är inte medlem längre. Eller det kanske var 150-200 kr?

Lina R
1

För ett helt år är det ju billigt. Tänk på att föreningen betalar resersättning för domare och har hand om en enorm administrativ apparat. Vad kostar medlemsskap i SKK eller SVERAK?

/Lina R

www.ronnbacks-kaniner.se

[sstorm]
0

#18 när man vet ekonomin i föreningen så kan man tycka att det är dyrt ;)

Grodan
0

Det man får är:

Möjlighet att ställa ut, skaffa uppfödarnummer, skriva stamtavlor, delta i kurser, registrera kaningård, med mera =).

Man kanske också får ett medlemskort? En medlemstidning?

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

natha-mjau
0

#20 medlemstidning och uppfödarregister får man :)

Lina R
1

Yups, man får en medlemstidning.

Kollade in avgifterna för SKK och SVERAK, dom är runt 350-360kr MEN att registrera djur, skriva stamtavlor osv är hutlöst dyrt. Flera hundra kronor per unge.

Kaninföreningen tar ca 20kr per stambokfört djur(vuxet och färdigutställt) och ett stamtavleblock ca 70kr. Billigt =).

Det är ju bra att föreningen har bra ekonomi =).

/Lina R

www.ronnbacks-kaniner.se

tokmaja78
1

Jag personligen klagar inte nu inför LU i norrköping så arrangerar min förening buss med släp från Gävle fram och tillbaka för oss medlemmar som vill åka. Och de är kostnadsfritt, föreningen betalar resan. Hotellet betalar vi själv. Men de blir ju inte lika dyrt som om man fick betala allt själv.. Vet inte hur era föreningar gör eller hur pass insatta ni är i föreningen. Men jag tycker min förening är värd den årliga avgiften iaf

Norberg90
0

#22 Ja, fast man tar ju en jäkla massa mer pengar för en stamtavle hund/katt än för en kanin.

Så att det e dyrare att registrera en hund är ju inte särskilt konstigt.

Http://Angies-Kaniner,se

Lejonhuvad Kanin i Zobel Blå, Zobel Blå Manteltecknad och Madagaskar.

Dvärgvädur i Viltgrå

Lina R
0

#24 Nej, det är inte konstigt. Men jag ville bara påpeka att det är små kostnader det rör sig om när man håller på med kaniner :P.

/Lina R

www.ronnbacks-kaniner.se