Min älskade Stella!
Stella har alltid varit en glad och busig kanin, hon kommer alltid fram och pussan när man kommer in i uteburen. Men en dag kände jag att inget stämmde, hon var varken glad eller busig. När jag öppnade kom in i uteburen så ligger hon bara helt stilla. Hon är helt kladdig och blöt vid svansen. Jag tar upp henne snabbt och sätter på ett bord så jag kan kolla vad det är. När jag kollar riktigt noga så ser jag massor med små larver, jag vänder på henne så jag kan kolla på magen. Hon har två stora djupa sår vid hennes kön, svansen har trillat ner en bit. När jag kollar mig runt om så ser jag massor med flugor runt henne, jag tar handen och försöker på bort dom. Men då kom jag på, det var flugmask hon hade fått! Jag springer in och ringer min mamma. Efter 5 min kommer min pappa hem. Han vet redan om det, så han följer med mig till baksidan. Jag visar var larverna är och vilka sår hon har fått. Han går in och ringer en veterinär. Hon kommer ut till mig och säger, fixa transportburen, vi åker till veterinären. När vi kommer fram får vi vänta ett tag, men sen kommer en veterinär och ropar upp "Stella". När vi kom fram till bordet så tog vi ut henne ur buren. Hon var rädd och försöka hoppa ner, men jag fick hålla i henne så hon inte hoppade ner. Han kollade på såren och alla larver, "Aj, aj. Det här är inte så mycket vi kan göra. Han pekade upp med ena fingret mot taket, det bästa är att låta henne komma dit. Då förstod jag, ingen mer Stella! Han kom in med sprutan och satte den vid lungorna, efter några minuter kom han in med en till spruta. När han satte den vid henne öra såg jag att hon andades långsammare och långsamare. Tillslut var hon helt stilla på bordet. Hon gav inte några tecken på att hon levde. Så jag sprang fram till henne, kramade henne, pussade henne. Jag visste jag skulle aldrig få se henne igen. Det var det bästa för henne, men det känns inte roligt när man vet att hon måste gå bort. Den speciella Stella. <3 Hon kan iaf få vara med sin pappa nu, i kanin himmelen. Jag älskar dig Stella, synd att du bara blev 1½ år. Du hade mycket mer att ge än det du visade. Det är inte rättvist!
R.I.P Stella. <3
Kika gärna in på min blogg! ---> djurnord.blogg.se
Vila i frid! <3
Hade själv en kanin som vi fick avliva p.ga fluglarver sommaren 2009, hemska är dom…
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#1 Mm, dom är hemska! :( Stackars kaniner, dom har ju inte gjort något speciellt fel…
Vad sorgligt!
Hälsningar Lurvas11
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#3 Ja, men sånt händer. :(
Uscha, blir tårögd bara jag läser det. Vila i frid Stella <3
Kram Emelie och djuren!<3
Nej, fy vad hemskt… Blir tårögd jag med :(
Rest in Peace fina Stella <3
Hälsningar Jossan
Kika gärna in på min blogg: http://www.kaninhopparen.blogg.se
Ush, blev tårögd jag med. Så hemskt den där med att behöva avliva…
#5 Jag med, saknar henne där hon brukar vara i buren. Ser den igenom mitt rum, men ser inte den grå blåa busiga kaninen. :'(
#6 Jao, men det är bäst för henne. Fast glömmer det ganska ofta. :'(
#7 Det var det rätt hemskt också, kändes som det var igår. Men det var rätt längesen. :'(
Vila i frid älskade Stella. <3 Du betyder fortfarande nått för hos alla som träffade dig. <3
#8 Jag blev tvungen att avliva min Kiddo i våras, men kändes som igår när jag läste om din Stella.
#9 vad tråkigt. :(
Stackare. Tänker på dig.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast
#11 Ja, men vad ska man göra igentligen? Det var bäst för henne. Men det känns inte så. :(
#12 Det var bäst för henne. Det du gjorde var jättebra. Det har varit mycket värre om hon hade fått lida. Du var stark.
#13 Aww, det värmer mig inombords. <3
#14 Men självklart man måste ju stötta varandra. Sånt här är jättejobbigt att vara med om. En av mina honor dog för några veckor sedan tillsammans med ett gäng ungar i magen. Jag vet hur det känns.
#15 Stackars dig, det är sant. Man måste stötta varandra.
Verkligen sorgligt, men det var ju absolut det bästa för henne. R.I.P
MVH Wilma
#17 Ja, det var det. R.I.P <3