Kanin iFokus

Kanin

Etikettbilder
Läst 1751 ggr
Oriel
0

Stallet.se

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, jag undrar om någon vill bli min delägare på stallet.se? Du måste kunna fota kaniner :D

Bild på min kanin Curry, kommentera gärna :D  -->

-' Rebecca Johansson

-Chilli
0

ingen här är nog så förtjust i stalle.se

babsan
0

håller med #1 den sidan "snor" ju nästan alla bilder härifrån ;)

Tina-A
0

Inte bara härifrån, utan på alla ifokussidor som har med hund, katt, kanin eller häst att göra.

Usch och fy säger jag bara..

Din kanin är förresten jättesöt, gillar bilden du tagit! :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

-Chilli
0

#3 jaa, de borde lägga ner sidan >.<

Oriel
0

Okej, men det finns faktiskt ärliga människor där <3

-' Rebecca Johansson

KajsaM
0

Säkert finns det ärliga, typ 10% max.

-Chilli
0

#5 det finns det säkert… men väldigt få isånnafall.

KvirrZ
0

Ingen sida jag gillar iaf >.<

- Mvh Emma

Chippers
0

Inte jag heller ..

Mysterious
0

Hatar den sidan,det fins några snälla som jag har kontakt med där som jag gilalr prata med annars loggar jag in bara för att kolla om ingen snott  nått härifrån

Jenny_94
0

jag har en sida där men ja är aldrig inne där asså allvarligt dom borde lägga ner sidan tycker jag…

som ni säger nästan alla är falska utom dom man känner i IRL.

Katter3
1

Jag är medlem på stallet.se, och det har försämrats grymt mycket sedan starten. Skulle kunna strypa de som snor bilder! (Ursäkta, men man får lust till det.) Skulle funderat på en lååång paus från stallet.se, men det är en av mina kompisar som gör att jag stannar. Om vi inte mejlar där kommer vi tappa kontakten, och det vill jag absolut inte.

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

Oriel
0

Vad heter du där då?

-' Rebecca Johansson

ciss
0

Jag är medlem & jag är aktiv, till och med guldmedlem. Har varit medlem i fem år nu och det har förändrats grymt mycket - till det sämre.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Mysterious
0

Vrf slösar du dina pengar på att bli gm??

Lizzan
0

Jag har faktiskt stallet.se men är inte så aktiv där, men jag är ingen idiot bara för att jag har stallet.se

Frida
0

#16 Det är du absolut inte! Men det är många som är medlemmar där som verkar ha svårt att se skillnad på "ditt" och "mitt". =/

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Flippa
0

Vad heter du?

RallyKanin
0

Det som jag har hört nu värkar ju inte alls bra efter allt jag hört så verkar det som om sidan kommer att lläggas ner men ………….jag tror inte det händer -.- men man vill ju eftersom det händer sånt som ni säger -.-

Miamaj
0

Asså sluta smutskasta stallet.se!
Jag tycker att ni dömer sidan & ni får ursäkta för fult språk nu!
jag har varit med där sen den startade & då var det ÄRLIGA människor där! Nu, när alla har blivit desperata & tar massa bilder så är det skittråkigt där!
men jag tycker att ni är jävligt ohyfsade som smutskastar mig, jag har f*n inte snott eller på något sätt skadat er!
Så säg inte att det kanske är 10% av medlemmarna där som är snälla, rara medlemmar, för jag kan lova er, det är j*vligt många fler!

(URSÄKTA TINA!)

ciss
0

#20: Vi har inte nämnt några som helst namn och därmed har vi ju inte smutskastat dig. Vi har heller inte skrivit att ALLA medlemmar är bildtjuvar och dyl, för det stämmer inte. Jag har också varit medlem sedan starten och ja, DÅ var det mycket ärliga och trevliga människor där. Men sidan har förändrats.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

SofiaGenne
0

Tycker själv att stallet är roligt, men tråkigt med bildtjuvarna.

MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se

Bejja
0

Jag gillar inte den sidan längre.. hade en del rosetter = de blev stulna ^^ Så orka lägga ner tid och pengar på något sånt!

Det ända man saknar är vissa jätte snälla personer..

Lippo
0

Är medlem där men tycker också att det är tråkigt att det blivit så många bildtjuvar. Har själv fått några bilder snodda :/

[mangaa]
0

jag tycker inte nå om den sidan men kaninen på din bild var übersöt! ;D

Stravaganza
0

Jag är inte medlem där.

Men sidan i sig verkar ganska rolig, med alla djur och så. Men de så kallade ''bildtjuvarna'' är ju inget bra. Dem borde stängas av!

Welina-s
0

Varför ska alla sitta och skriva hur dålig sidan är, när hennes fråga absolut inte har med det att göra? Onödigt, tycker jag..

Själv är jag ej medlem. Är istället medlem på www.howrse.com - mycket roligare :)

Vemsan
0

#27: Länken funkar inte x)

Hälsningar Vemsan

Welina-s
0

Jo ^^

Elina.
0

Ni som är så emot stallet.se pga av bildstölder; laddar ni själva ner musik, filmer mm från nätet då?

Tina-A
0

#30: Det är skillnad på att ladda ner en sång som är till för att brukas och lyssnas på och som man "använder", lyssnar på, endast för privat bruk. Att utge mig själv för att vara artist eller kanske till och med gjort hela skivan är en annan grej och det är snarare det man ska jämföra bildtjuvar med. De tar en bild och säger att det är ens egen.

Sen är jag också emot att nerladdning ska vara olagligt ^^

Men att stjäla något och utge sig för att äga djuret i fråga eller att vara fotografen eller vad som helst är ju bara massa lögner och fel och dumt. Visst kan man väl spara någons bild på datorn och titta på den då och då för att den är fin, exakt som man gör med låtar man laddar ner.

Stravaganza
0

#30 Nej, jag laddar inte ner något.

Welina-s
0

#31 Det är precis samma sak. Du kan väl inte veta hur en sångare eller liknande känner sig när ingen köper skivan utan bara laddar ner den? Tror inte det är så kul att åka runt och spela och lägga ner miljoner på att göra en skiva när ingen köper den sen!

Kanske känner man sig mer kränkt när någon stulit ens bild och säger "Det här är min hund" (Jag vet, har själv varit med om det otaliga gånger!), men det är samma lag man bryter mot.

Tina-A
0

#33: Som sagt är jag emot att nedladdning ska vara olagligt för jag tycker det är en dum och korkad lag som majoriteten av befolkningen ändå bryter mot. Privat bruk tycker jag är okej, även med andra människors bilder. Ta folk bilder och titta på dom på sin egen dator, visst varför inte?

Och ja, jag har också varit med om att folk sagt att MIN kanin är deras. Och att dessa varnat om att anmäla folk till polisen som stjäl bilden av dom, som dom stulit av mig. Det är bedrägeri och det är fruktansvärt fel. Nej, nej, nej säger jag bara.

Och jag skulle aldrig dömma alla människor som är medlem på stallet, finns säkert många ärliga människor. Men de som stjäl bilder har jag ingen som helst respekt för och så är det med den saken. Och då jag vet att flera sidor på iFokus, alla sidor med hästar, kanin, hundar och katter fått massvis med bilder stulna till stallet.se så måsta jag ju bilda mig en uppfattning eller hur? Jag vore inte mänsklig om jag efter det inte tyckte någonting och jag vet vad jag tycker. Jag tycker inte stallet.se verkar vara någon bra eller ärlig sida över huvud taget och jag tar avstånd från den. De ärliga människorna där hoppas jag har roligt och njuter av sidan men jag själv vill inte vara en del av det.

Elina.
0

#31: Ja, men det är ju även många som tex sätter musik i sina (egengjorda)filmer som de laddar upp på nätet, tex på photobucket eller youtube. Det ser jag iaf som mycket värre än att någon sätter upp en bild på ens kanin på en sida som stallet.se.

Dessutom så förlorar artister pengar på att folk laddar hem låtar istället för att köpa skivorna i affären.

Taci
0

Håller med #35. Att ladda ner olagligt är ju ett mkt värre brott än att ta en bild till Stallet, det gör ju inte skada på samma sätt, olaglig nerladdning förlorar artister/filmskapare osv Pengar på, mycket pengar också. En stor skillnad.

NoName
0

#30 hallå!!  det är en j#vlig skillnad!! :O :O  Den som valt att bli artist vet att alla hör på deras låtar och sjunger dom. Men om man har ett djur som är unikt och ens eget och så fotar man en fin bild som man vill delamed sej av så att folk ska få se sen tar någon bilden så ser man den någon annanstans! Det är ´"liiiiiiiiite" skillnad!

Vemsan
0

Det är inte alls mycket skillnad! Tänk om man är känd fotograf och känar pengar på dom och sedan blir bestulen! Det är PRECIS samma sak, fast bilder är lättare att få tag på!

Hälsningar Vemsan

Kristiansson
0

Jag tycker det är kul  x)   Det handlar så pass mycket om photoshopande och att visa upp sina verk och bilder. Håller dock med om att de som snor bilder ska skjutas i huvudet. Har blivigt bestulen på bilder själv men jag tycker det har varit lätt att anmäla och de har tagit bort bilderna direkt.

senna
0

#35 - det finns ju fotografer som förlorar pengar, bara för att någon snor dennes bild. Denna fotografen kanske lever på de pengar hon/han får efter att ha sålt bilder?! det är ju exakt samma sak.

och eftersom du själv tog upp "laddar ni själva ner musik, filmer mm från nätet då" antar jag att du "ALDRIG" har gjort det?

Kristiansson
0

Ursäkta hur skulle de "förlora" pengar??   Jag menar  det är ju inte direkt så att någon kopierar en bild och bang  där försvan 100 kr ?

Jag tror inte i heller att de som snor bilder från s,s hade tänkt att köpa dem i alla fall. Gör klart en gång bara att jag absolut inte tycker att det är okey att sno bilder från fotografer !

senna
0

#41 - de förlorar inte så som du säger "bang, där var 100kr veck", utan fotografer som säljer bilder mister ju pengar om någon istället för att köpa bilden snor den. :S

EXEMPEL:
Om det skulle vara så att du säljer dina bilder, och en del köper och så. Dina affärer går bra osv. Men sen händer det istället att folk snor dina bilder, känar du pengar på att någon snor dem istället för att betala? Nej.  Det är det jag menar!

Kristiansson
0

Jo men grejen är att inga av de på s,s skulle köpa bilderna i allafall.   Men det är ändå superfel att sno bilder!

Tina-A
0

#36: Det är olagligt at sno bilder också. Och fotografer kan förlora pengar precis som artisterna. Och förresten tror jag inte det går någon nöd på de flesta artister. De få som verkligen lever på det och har det som försörjning är ju typ britney spears och dom och tror inte det är så väldigt synd om dom artisterna om de förlorar några (hundra?) tusen. Tro mig, dom klarar sig mycket gott ändå.

De som inte lever som artist har alltså ett annat jobb och klarar sig alltså bra där med. Har väldigt svårt att se en artist bli ruinerad för att någon laddar hem deras låtar. Men som sagt är jag också emot att nerladdning ska vara olagligt så jag är nog inte helt opartisk ^^,

flisan93
0

söt kanin och en bra bild:):) Ser nästan ut som min kanin frallan

Sonso
0

Tycker inte heller om den sidan, det var någon som hackade sig in på mina tre stall. (samma lösenord på alla tre) Sen gjorde hon något missbruk så jag förlorade alla stallen. Har försökt att göra nytt konto men det fungerar inte. Nu kommer säkert jag få skulden för allt, för att suporten går inte in allvarligt på alla saker. Dåligt enligt mig. Men sånna människor som gör sånna grejer som dom gjorde mot mig finns det säkert 400 där. -.-
Men skulle kunna bli delägare om alla medlemmar sköter sig.

Kika gärna in på min blogg! ---> djurnord.blogg.se

Cloudberrys
0

Detta är min åsikt!

Jag tycker att s.s är en rolig och trevlig sida. Det finns falska personer där också, det är inget jag säger imot. Men där imot tycker jag att dom kan man faktiskt strunta i och bara tänka på det possitiva. Jag tycker inte att ni ska "trycka" ner dom som är medlem och faktiskt tycker att det är en rolig och trevlig sida. Jag själv har faktiskt ökat min kapasitet och ett intresse för att fota, rita och måla just pga att jag varit medlem på s.s. Jag tror faktiskt inte att jag hade lärt mig så pass mkt om jag inte hittat denna sida för ca 7år sedan. Jag säger inte att man inte kan rita och måla, om man inte är medlem där. Men säger bara att jag tycker att man kanske har ett intresse för s.s och tycker att det är roligt. Så jag tycker inte att man ska börja säga negativa saker om det när man vet att den som frågade faktiskt tycker att det är kul. Tycker man självklart får tycka att det inte är en bra sida osv. men att man isf ska låta bli att skriva någonting isf!

<3 Mvh Wellingtons Kaningård ~||~ Lejonhuvad Dvärgvädur <3

Wellingtons.weebly.com

[Willuer]
0

Själv älskar jag stallet.se, vilket stall vill du ha delägare på? :)

Frida
0

Tråden är över fyra år gammal…

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Sonso
0

#49 Jag kom på det! x)

Kika gärna in på min blogg! ---> djurnord.blogg.se