Bollnäs - utställningar
Undrar om det är någon ifrån Bollnäs (Hälsingland) området som brukar åka på utställningar? Som man kanske kan få samåka med ibland?
Märkt att de flest utställningar är en bit bort, och min chaffis vill inte åka så långt bort för utställning bara o tycker att jag ska bara kolla här omkring. Men det finns ju inte så många utställningar här!
Jag bor i Edsbyn
(inte långt från Bollnäs ju, 30 min max) Var länge sedan jag åkte på någon utställning nu, dom är för långt bort! Jag ställer inte ut längre, är inte medlem i SKAF längre men jag har en hane som jag vill ställa ut igen… Förr åkte jag alltid till Mora och ställde, då bodde jag dock i Orsa så det var nära.
Brukar få skjuts av mina föräldrar eller åka buss, men jag är på G med körkort, så jag hoppas kunna köra dit själv nästa gång 
Ja, du bor inte så långt bort. Men jag hoppas då att du får ett körkort snart då så hakar jag gärna på och samåker! ;)
Jag ser att du hade Frodo! Mitt gamla marsvin :) Hur gammal blev han? Jag tog över han från min kompis syster, för att han inte hade några vänner (gick ju inte ihop med andra marsvinshanar) och kaninerna blev han rädd för… Därför fick han flytta vidare..
Ja, då var det ni som var hem till mig med han då. =) Han och en utav mina gammel marsvin flyttade hem till en annan kvinna med barn här i stan, då han kom hit som en omplacering (och gick inte så bra ihop med alla mina marsvin, men gick någorlunda bra ändå). Men vet tyvärr inte hur gammal han blev. Min gammel marsvin gick bort före honom har jag för mig, sist jag pratade med dom för något eller några få år sedan och då levde han än, men Frodo har nog gått bort han nu med. Dock har jag inte hört något ifrån dom ett tag, men de brukar vara och handla hos min pappa som har djuraffär. Han gick jätte bra ihop med en utav mina gammla marsvin, så därför fick de flytta härifrån tillsammans. Men dom hamnade i ett jätte bra hem. De fick en massa kärlek och ompysslande. =)
#4 Jag minns inte alls när eller till vem jag lämnade honom till, eller ens vart… minns inte att det var bollnäs
Haha, men nu vet jag
Men jag bodde i Rättvik då så jag visste inte något om Edsbyn-Bollnäs.
Jag får väl höra av mig till dig om jag bestämmer mig för att åka på någon utställning.
Ja gör det. =) Vad är det för kanin som du har som du vill ställa ut då?
Jag funderar allafall på att åka till Rissna i Jämtland i mars allafall. =)
Hade velat åkt till Norrköping, men det skulle väll bli en tredagars resa, vette 17 om jag har råd. :O Så funderar på att sattsa på Rissna istället. :) Och efter utställningen så tänkte jag para min hona. Så får bli efter ungarna är flyttklara som det blir flera utställningar =)
#6 Jag har en vit blåögd dvärgvädurs hane på 3.5 år, tidigare utställd som ett åring med 93.5 p.