Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 627 ggr
Noa-Nisse
0

Äter inte pellets

Min lilla kaninunge äter inget pellets alls :S

Hon äter bara hö och inget annat. Idag fick hon morot och hon kastade sig över den och åt som bara den. Pelletsen i skålen använder hon som toalett. Alltså hon kissar i den och bajsar.

Är det något farligt att hon inte äter pellets? finns det någon ersättning jag kan ge henne för att hon ska växa som hon ska?

Kan nämna att hon endast är 8 veckor.

Medarbetare på Hundar.ifokus

bambiiii
0

Äter han hö så är det helt okej! bara han äter hö och dricker vatten normalt! han kanske helt enkelt inte gillar pelletsen! men det är inte huvudmaten! eller vad man nu säger!

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

zezagena
0

Kanske byta till någon "godare" sort. Royal Rabbit..

Ingen katastrof om hon äter bra med hö o grönsaker men ge henne lite extra solrosfrön + havre kanske om hon bor ute så hon håller hullet

Noa-Nisse
0

#1 okej, nu känner jag mig lite lugnare. Jag har ju hört/läst att kaninungar ska ha fri tillgång till pellets för att de växer. Det var därför som jag blev orolig.

men alltså är det inget att oroa sig för? ja hon dricker normalt med vatten och bajset ser fint ut.

bambiiii
0

3# Vad har du för pellets? hur länge har du haft din kanin? byt pellets och sen ska inte du ta bort pellets skålen ha kvar den tills den kommer fram och äter! :)

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

Noa-Nisse
0

#2 Hon bor inne! vart kan jag köpa royal rabbit? Tycker ni jag ska ge henne mer gränsaker?

Inspiration
0

Om du har ett bra hö så tror jag inte att du har något att oroa dig för, om bajset ser bra ut.

Men vad åt hon för pellets hos den du köpte henne av? Och byte av foder kan man ju göra lite försiktigt, så hon verkligen får i sig allt hon behöver. Vad har du för foder nu?

Noa-Nisse
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

zezagena
0

TS  RR finns på ex Foderboden i Haninge o Gnagarboden o säkert på massa andra stora zoo-kjedjor..

Zvintos
0

#7: Tillstånd för den bilden?

Noa-Nisse
0

#9 Gah det har jag glömt i all hast! Jag lade till det i inlägget :) Tack för påminnelsen :)

Suskiv
0

#5 Rabbit Royale finns på Arken Zoo. Jag betalde 90 kr för tre kg.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

Noa-Nisse
0

Har mailat hennes uppfödare och hon gav krossat korn. Så får ge mig ut och se vart de har det någonstans.

Inspiration
0

Krossat korn kanske inte är det ultimata.. Men man kanske kan ha det och blanda ut med ett bättre kaninfoder? Tex Rabbit Royale, Cuni Complete el något annat bra kaninfoder.

Noa-Nisse
0

Okej… hm detta är en djungel :S

Inspiration
0

Haha, ja kaniner och deras magar, foder osv osv. En hel djungel. Men när man får det att funka och allt går bra så är det ju skönt :) Men jag röstar för att du hittar något bra och nyttigt kaninfoder som hon gillar. Att hon äter mycket hö är jättebra, men man vet kanske inte alltid om det ger allt en kanin behöver.

Märker redan nu att höet i våran djuraffär (har ingen bonde eller liknande att köpa från) är av sämre kvalité än det som var i somras. Går så himla mycket upp och ner.

Zvintos
0

Rabbit royale är också ett foder som jag tycker är finnemang för kräsna kaniner. Förutom de ställen som nämnts, så har Djurmagazinet det i sitt sortiment. Både som stor säck, men även som lösvikt i många butiker.