Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 499 ggr
ikea
0

Flera hanar tillsammans

Jag har ju några kaninungar till salu och pratade med en jätterar tjej idag som var intresserad av att köpa två stycken. Hon skulle ha dom fritt i en stor lada (utan andra djur). Dom skulle också få tillgång till en inhängnad utegård. Problemet är att jag bara har pojkar kvar och dom slåss ju gärna.Tror ni att det kan funka om hon kastrerar bara den ena kaninen?

Elina.
0

Visst, 2 hanar kan funka, men det är verkligen inget att rekomendera!

Tina-A
0

När hanar blir könsmogna blir de ofta väldgit revirtänkande och gillar inte när andra inkräktar hos dom. Därför börjar de lätt bråka och kan i värsta fall skada varandra. Helst bör man ha en väldigt stor yta att ha dom på om man ska försöka sätta ihop 2 hanar, även fast den ena är kastrerad. Kastration är ingen garanti. Men det kan fungera om man har en väldig tur, eller en väldigt stor yta.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

SannaHolmgren
0

Mina hannar gick fritt i vintras utomhus, det gick absolut inte att ha dem ute ihop eftersom de letade upp varandra och slogs ändå.  Hade också en unge ihop med pappan ett tag, men när ungen blev könsmogen blev det också slagsmål.

ciss
0

Tror inte att det skulle funka. Är hon seriös så kan hon nog vänta ett tag innan du har några honor till salu. Går ju alltid att köpa en kastrerad hane och en hona, det brukar ju funka.

Känner två hanar som blivit bästisar, min fd foderkanin Nisse och mina kompisars hane Sotis. Nisse är 6 år, Sotis är 8-9. Båda är korsningar, Nisse med mer hermelin och Sotis med hermelin och typ dvärgvädur. Svarta små gubbar som ÄLSKAR varandra! :-)

Annars så har det aldrig funkat med hanar här. Nisse slogs med Grålle och Melker, Melker slogs med dem och Grålle slogs med alla. Liksom  -- chansen är liten att det funkar men det kan funka men jag rekomenderar det inte ..

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

KajsaM
0

Ja, det är ju stor chans att dom börjar sloss tyvär.

Martina-b
0

Jag tror att det skulle funka jag har en kastrerad hane och min kompis har en okastrerad våra kaniner är bröder och de bråkar aldrig även när de går i samma bur

malinroth
0

Kanske hon skulle kunna köpa en lite pojk av dig som hon kan kastrera sen och då köpa en flicka? bara en lite fundering..

myriis
0

Visst går två hanar, men det är nog dumt att chansa.
Om hon vill ha två kaniner kan hon ju antinge köpa två av dina hanar och ha dem i varsin bur och testa försiktigt om det funkar, eller köpa en hona från ngn. annan stans?

ikea
0

Chansen att det går är nog ganska liten.Jag pratade med henne idag och hon sa att lagården gick att dela av och att hon hade möljlighet att sära på dom. Usch vad svårt det är att sälja sina kaninungar .Jag vill att dom ska få det bra.

Tina-A
0

#9: Ja, det är klart man vill :) Och man fäster sig så lätt vid dom små liven..!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

ikea
0

Hon ska inte köpa mina hanar utan jag har ju en kull till (1 vecka gammla) och finns det två honor i den kullen tar hon dom istället.

Det är nog dumt att prova eftersom kaninerna kan börja slåss i ett obevakat ögonblick och då kan det sluta riktigt illa.

reddie
0

I somras fick jag två kaniner av en vän till min moster. Det var två hanar som var tillsammans utan problem. De slogs aldrig eller försökte skada varandra på något sätt. Låg intill varandra när de sov o.s.v. - så visst kan det fungera.