Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 1224 ggr
bambiiii
0

Ensam kanin

Hej,Är det elakt och ha en kanin,jag tycker synd om min kanin om han är själv utan en kanin kompis! tror du att han känner sig ensam? jag leker med honom minst 2 timmar per dag? och sen är han ute på balkongen eller inne hela dagen och skuttar

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

BusBella
2

Han behöver ingen kompis, kaniner är kolonidjur och inte flockdjur. Det mest ideala för kaniner är burar som står bredvid varandra men dem trivs lika bra själva.

Mind your language.

/Emma

Medarbetare på Exotiska djur och Chinchilla

Lillhems Kaniner
0

Som #1 säger. kaniner är inte flockdjur.  Och så länge din hane inte är kastrerad ska han inte ha någon kompis ;)

League
0

nej, många har flera kaniner fast i olika burar och då blir det som att de bor ensamma. (när jag hade uppfödning gick bara ungarna ihop med sin mamma innan de blev för gamla och de fick gå ihop tills de var ca 5 månader, detta för att de flesta kaniner blir könsmogna vid ca 6månader) Fast om du känner att han inte mår bra, eller om det faktiskt är så att du tycker att du vill ha ett till djur kanske en Marsvinskompis skulle passa?

BusBella
0

#3 Marsvin och kanin ska helst inte bo ihop, dem pratar inte samma språk, marsvinen ska ibland ha sånt kaninen inte ska äta och kaninen kan skada marsvinet. Och då måste hon ändå köpa två stycken marsvin för dem måste bo två och två även om dem bor med en kanin, fast kanin och marsvin är inte att rekommendera. En sak jag läste på marsvin iFokus är att dem med kanin brukar rekommendera kanin och marsvin medans dem med marsvin säger att det inte är bra och ibland är det faktiskt rätt.

Mind your language.

/Emma

Medarbetare på Exotiska djur och Chinchilla

League
0

okej, kommer bara ihåg att en kompis till mig hade både och, kanske funkar om båda är små när man skaffar dem? jag har aldrigt riktigt tyckt om marsvin, faktiskt… men kaniner hade jag så det räckte o blev över när jag var liten.

Lillhems Kaniner
0

#3 nej man ska inte ha kanin och marsvin ihop. Sen undrar jag om du hade samma kön ihop eller båda ihop? Inget man ska rekommendera då de kan bli könsmogna tidigt. Har haft hanar som utvecklat kulor vid 11v. Inte sunt för honor att få ungar för tidigt.

natha-mjau
0

Jag har en ensam kanin och hon klarar sig super!
Jag är hemma hela dagarna med henne och umgås, leker med henne ett par timmar om dagen men hon klarar sig med att gå fritt inne.

bara man umås med sina djur känner de sig inte ensamna.

Lumos1
0

Tror det handlor om individen. Var säker på att min kanin inte kunde bli lyckligare, men ack så fel jag hade. När my kom till oss blev min hane som tokig, och blev ännu mer social mot mig!Alla ser det som ett tecken på att han gillar henne, han äter mer, dricker mer och gosar med mig mer!

Så jag tror inte man vet förräns man provat!:)

Fridaaaa
0

#5 Marsvin ska gå minst 2 marsvin ihop (lag). Så du får inte ha kanin + marsvin ihop enbart.

Kaniner är kolonidjur som några redan nämnt, så dem behöver inte ha kaninkompis. Jag har 2 hanar här hemma som ågår själva och dem mår toppen :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.