Vågar inte
Jag vill gärna vara med på kaninutställningar fast problemet är att jag inte riktigt vågar.
Mina frågor är:
Ska man gå fram någon stans inför alla andra?
Kommer ''de'' att ropaupp ens namn (mitt då)?
Hur anmäler man sig?
Tacksam för svar :P
/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus
puttar upp lite då jag absolut tycker du ska vara med på utställningar:)
Hoppas nån kan skriva lite hur det går till, med mer info blir man ju säkrare, kör hårt!
Vid prisutdelningar lär de ju ropa upp ditt namn. Juniorer brukar få "tröstpris", i alla fall där jag vart med. :) Ingen fara, du får applåder och du hämtar bara ditt pris ;)
Du anmäler dig antingen via mejl (kolla skaf.info) eller beställer hem ett block med anmälningssedlar och skickar med posten :)
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
ok.Men som jaguppfatat det så, kommer man dit, får ett burnummer, sätter in kaninern in buren. Sen att det kommer nån och hämtar kaninen till domaren, sen att den kommer tillbaka med kaninen och ''bedömnings-kortet''. stämmer det?
/ Cornelia Andersson,
Du kanske kan höra här om någon mer i din ålder ställer ut? Kanske mindre nervöst om du får lite sälskap.
#3 ja precis.
sen om man får över 94p får man pris, då ropar de upp namnet och man får en pokal eller liknande.
Nathalie Månsén
_http://thecityhelditsbreath.blogspot.com
http://kaninmagazinet.se_
#3 Ja, precis så :) Dock kan de ta ett par timmar tills de kommit till kaninen, beroende på vilket nummer man fick.
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Ok tack :)
Nån 97:a som ställer ut här i Skåne? :)
/ Cornelia Andersson,
Jag gör ;)
// Anka
kul :P Ställer du bara på våren/ommaren eller det kvittar? Vet du nån utställning som man kan åka å kolla på? :P eller ev. anmäla sig till
/ Cornelia Andersson,
#9 Olika, brukar anmäla till dem som är närmst (skåne) och åka på de jag inte själv kan anmäla till. :) Tror inte här är fler i år… I Blekinge har de väl nu i december? annars så är det inte fler i närheten.
// Anka
ok :P väntar nog till våren/sommaren iallafall :P
/ Cornelia Andersson,
#11 Jupp, jag med :p Orkar inte åka enda till blekinge XD
Men Arlöv kan jag gott rekommendera till nästa år :)
// Anka
Hehe :P
Ok. ska du ställa där?
/ Cornelia Andersson,
#13 Tror det, blir väl Jasper och Vampyr då. Kanske någon mer :) Vet dock inte när det är :p
// Anka
hehe ok. Står det inte på SKAFS hemsida? ;)
/ Cornelia Andersson,
#15 Njää…Tror inte de har lagt ut hela nästa års utställningsplan.
// Anka
Aha ok :P
/ Cornelia Andersson,