(K) Belgisk jätte sökes
Hej!
Har länge varit intresserad av en belgisk jättekanin, och nu finns möjligheten till att faktiskt ha en alldeles egen. Har haft många kaniner innan, och tid, plats och andra kaniner (om det fungerar) finns!
Färg spelar ingen jättestor roll och egentligen inte kön heller - känner mig lite osäker på om det finns några direkta för- eller nackdelar med respektive kön?
Jag bor strax söder om Göteborg, men kan tänka mig att åka en bit för en trevlig och människovan kaninunge.
Gärna leverans inom någon månad!
Jag hade valt hane och sedan kastrera, för finns risk att dem skvätter annars 
och honor kan ju bli tjuriga vid brunst,så hade nog sagt hane.
Sedan att du helst köper unge/ungkanin då dem behöver hanteras mycket så man slipper sprattel, jobbigt att hålla en belgisk jätte när den sprattlar (har fortfarande problem med min, haft han i 2½ år sedan han var 1 år).
Lycka till!
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag föredrar hanar för deras temperament är oftast trevligare, socialare och "roligare" enligt mina erfarenheter. Honor brunstar och kan vara "tjurigare", oftast mer revirbenägna och inte lika sociala, men det är helt varierande. Har en hona hemma som alltid kommer fram i buren, jätte matglad och gosig :)
Tack för snabba svar angående val av kön.
Lutar nog åt att jag är mer intresserad av en pojk då - har också upplevt att mina hanar alltid varit lite socialare än honorna, men tänkte att det ju kan vara slumpen!
Har bara en jättekanin, min första och enda men han är social men ingen knäkanin, men tror lite har med att göra att han inte blev väldigt lite hanterad fram tills han var 1 år då han kom till oss, så kan ha lite med det att göra.
Sedan har jag 3 honor & 1 hane som är dvärgkaniner och där är alla 4 lika sociala :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.