Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 319 ggr
Moonstrike
0

fel mat! :O

Min mamma skulle köpa ny pellets åt våra kaniner. Säcken hon köpte va mkt dyrare än den förra, men eftersom att det är typ 20 kg, annat märke och annan affär så tänkte vi inte så mkt på det… Nu när jag öppnade påsen så va det en blandning istället för "vanlig" pellets!! :O Så nu får våra kaniner äta det istället >.<

Det var iaf "fullkost" eller nåt sånt :) En blandning av hö, pellets, ärtchips, torkade blommor,,…. Hehe

Prizma_o_Kristall
0

Det är nog inte så farligt, bara man inte ger kaninerna så mycket av det.

Kramar!!

Moonstrike
0

"inte ge så mycket av det" är lite svårt eftersom att det är den ända kaninmaten vi har ^^

men ok, tack :)

Prizma_o_Kristall
0

Ok, men ger ni inte kaninerna hö då??

Kramar

Tina-A
0

Hoppas de inte blir dåliga i magen bara :) Vilken klantig mamma du har ^^

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Moonstrike
0

#3 jo, klart att kaninerna får hö också :)

#4 mm, hon brukar inte vara så klantig ;)

[Niike]
0

Haha..:) Sån mat brukar inte vara bra för de väljer ut det godaste^^…

Prizma_o_Kristall
0

#5 Teoretiskt sett så klarar sig kaninerna på hö och vatten, det är det viktigaste man ger sin kanin. Blandningarna kan man ge, men i små mängder. Men det viktigaste är som sagt alltid hö så det kommer nog och gå bra^^ Men som Tina_A säger får man hoppas dem inte blir dåliga i magen av det…

Kraam

KajsaM
0

Jag skulle inte ge dom av maten efter som dom klarar sig perfekt på vatten, hö och grönsaker. Efter som blandingar är feta och kaninerna väljer ut det godaste. Och dina kaniner är ju inte van att äta det heller :)

Moonstrike
0

*putt*