Lejonhuvad utan man?
Min kompis har en kanin som förra ägaren sa var lejonhuvad, men den har ingen man, eller jo men det syns typ inte. Så finns det verkligen lejonhuvad UTAN man?
Hälsningar Amanda och kaninerna
Enkelmanade lejon har ofta inte så mycket man när dem blir äldre :) Fullt normalt. Sålänge den har lite längre runt huvudet så räknas den som lejonhuvad.
Hmm lejonhuvade hanar tappar ofta manen när de blir vuxna. Hur gammal är kaninen? Har du eller din kompis en bild på den?
Http://Angies-Kaniner,se
Lejonhuvad Kanin i Zobel Blå, Zobel Blå Manteltecknad och Madagaskar.
Dvärgvädur i Viltgrå
Har tyvärr ingen bild, men runt huvudet är det något längre hår. Hon är 6 månader.
#3 Ja som #1 Säger så kan enkelmanade lejon vara nästintill utan man. Så visst kan det vara en lejonhuvade. o är det lite längre hår runt huvudet så är det nog lejonhuvad.
Men man kan aldrig säga säkert om man inte har stamtavla på kaninen.
Dvärgvädur i Viltgrå
Mm, det var ju lite synd. Men det var ju hon som köpte och inte jag, jag köper alltid kaniner med stamtavla eller ett klokt härstammningsbevis.
Min lejonhuvade ddv har knappt man alls :)
Och systern till min Smilla har ingen man alls, inte synlig i alla fall:)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Nej precis. Men härstamningbevis kan man inte heller vara helt säker på om det inte e så att båda föräldrarna har stamtavla men att ungen av någon anledning inte har det. :P
Synd att du inte har bild, hade varit kul att se :)
Dvärgvädur i Viltgrå