RIP Mindy
Idag hände nåt fruktansvärt… Jag var ute och fixade till kaninerna, och såg på håll att Mindy hade fullt med hö fast jag gick ändå närmare för att se om hon hade vatten också. Då ser jag att hon ligger ner på sidan i hagen med en liten hinna över ögat, så jag förstod direkt att hon var död. Vi tog in henne och grät en massa, vi satt i soffan och klappade henne. Sen lindade vi in henne i ett lakan och la henne i en låda. Det är så himla hemskt, vi var absolut inte beredda på det här, hon har ju alltid varit så pigg. Fast då vet vi ju inte hur gammal hon är heller. Hon har inte ätit hö på flera dagar och hennes pellets var också kvar, hon har andats konstigt så att hela sidorna åker in för varje andetag och hon har varit lite slö. Men ändå så fattade vi inte att hon skulle dö, igår så satt hon inne i sitt hus och kom inte ens fram när jag fyllde på med pellets, hon bara kollade lite på mig. Vi är så himla ledsna just nu. Två av hennes "ungar" har ju varböld och det är dem vi har varit oroliga för och varit rädda att dem ska behöva avlivas, att Mindy skulle dö före dem hade vi aldrig tänkt på… Våran fina fina tjej, borta för alltid.
Här är den sista bilden på Mindy som någonsin togs.
åh vad hemskt :'(
/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus
#1 Ja, det var verkligen jobbigt. Nu har vi begravt henne också.
:( Var hon er enda kanin?? (tänkte på om ungarna flyttat)
/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus
Nej vad synd :(((
Vila i frid Mindy! ♥
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥
#3 Nej vi hade sju, nu har vi sex. Hennes tre ungar bor fortfarande här.
Å herre gud! för varje gång jsg läser en text om en död ksnin,så rinner tårarna! Vila bästa Mindy <3<3<3<3<3<3<3
RIP <3
Vila i frid Mindy ♥
Hälsningar Jossan
Kika gärna in på min blogg: http://www.kaninhopparen.blogg.se
Tack så mycket allihopa.
Usch :( Beklagar verkligen. Men en kanin som slutar äta bör man ta till veterinären, är den gammal och trött är det en sak men det finns andra orsaker som kan gå att fixa. Tänk på det nästa gång så kanske du slipper förlora någon förtidigt!
Tänder ett ljus för Mindy ikväll :)
/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus
#10 Jag vet att jag borde ha gjort det, men jag tänkte inte så mycket på det och vi har ju haft fullt upp med Busen som är sjuk.
Usch vad tråkigt!
Tänder också ett ljus för henne!
Vila i frid.
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
#12 Tack så mycket.
Våran hund Missy var så gullig, hon puttade på henne och gav henne kärleksbett och ville att hon skulle röra på sig, hon förstod ju inte. Det är första gången hon är med om ett dödsfall i sin flock.