Rexpälsad Dvärgvädur
Hej!
Jag hittade en sida med rexpälsade dvärgväurar i Tyskland. De är superfina! De har även satin och normalpäls i massor av färger!
http://www.rexzauber.de/39994.html
Kika in! ^^
Har frågat om jag fått lämna ut hemsideadressen, och det fick jag!
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Har kollat på deras kaniner länge, dem är riktigt fina! :)
Det tycker jag med! :)
Vet du om de sätter stamtavla på sina kaniner? Redade inte ut de via mejlen riktigt 
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
#2 Har du tänkt impotera därifrån eller? :)
Jag har faktiskt ingen aning..
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag har titta på hennes kaniner under ett år nu, kanonfina är de.
Ja, jag har bestämt för mig att hon har med stamtavla också
Ninas kaninshop & Shabby Chic kaninuppfödning
Uppfödning av Dvärgvädurslöwen och Dvärgvädur Rex i Nybro, Kalmar län, Småland
Nu finns det ungar till salu!
#3 Ja, ev… Hon har ju fina ottrar och blå! :)
#4 Verkligen! Okej! Ska försöka fråga henne igen, och kolla upp priser med mer. :)
// Anka
#5 Hehe okej. Om du ska impotera därifrån, du vill inte hjälpa mig hem med 1-2 kaniner då mot en summa..? :)
#6 Kan jag säkert! Bara jag lyckas så! ^^
// Anka
#7 Okej, tack isåfall! :) Vi får ha kontakt så får du berätta om det blir eller inte..
Jag är också intresserad om det blir så att du åker.. :)
Säg till om du behöver översättnings-hjälp, min tyska är hyffsad;)
#8 Ja absolut :)
#9 Jadå! ;)
Vi får se hur det blir, kanske ska min bror till tyskland och skaffa höns och ägg, och då kan jag ju passa på ;) Men det blir nog inte förrän nästa sommar!
// Anka
#10 Aha okej. Men då kan man ju impotera lite nya fina avelsdjur nästa sommar tills året därefter.. hehe :)
Vad fina! Synd att alla satiner var i fel färg bara.. Skulle verkligen vilja få hem en satin med "rätt" färg.
#11 Ja precis! ^^ Men som sagt, inget jag lovar!
// Anka
om du kan ta dig dit så är jag nog också på! hon hade ju en massa fina kaniner :D
Mvh Järnskogens kaniner
Efter Regn Kommer Solsken
#12 Ja, vad tråkigt att det inte är så lätt att hitta det du söker!
#14 Du kanske kan hänga på? ;D
// Anka
#15 vet du vad jag tänkte precis samma sak!! skulle va super kul att komma dit och se alla fina kaniner! dessttom ser det ut som att det är många vill ha hjälp med import så du kan ju behöva bärhjälp ;) desstom så får jag ju träffa dig :D
Mvh Järnskogens kaniner
#16 Ja! Blir det av, så ska du absolut med! ;)
// Anka
#17 åhh sjukt kul om vi skulle kunna åka! :D längtar redan xD
Mvh Järnskogens kaniner
#18 Haha eller hur!
Men först måste jag få svar från henne, sedan måste jag kolla upp allt som har med import och göra sedan så får vi se ^^
// Anka
#19 jo men absolut, vill ju gärna inte ha en massa problem när man ska över gränsen. frågade du henne vad priserna liger på? :)
Mvh Järnskogens kaniner
#20 Jepp! Frågade nästan allt jag kom på xd Färger, kön och priser på de hon hade kvar. :)
// Anka
#21 Vad ligger hennes priser på? :)
#22 Hon har inte svarat än :) Men enligt översättningen (google chrome) så var några gratis… Vill dock inte lita på det :s
// Anka
#21 låter kanon, väntar med späning på svar! :D
kollade på jordbruksverkets hemsida vad det stog om tranport av sällskapsdjur så här stog det:
Sällskapsdjur i bil
Om du transporterar enstaka sällskapsdjur i din bil ska du se till att det transporteras på ett säkert sätt. Djuret ska inte riskera att bli skadat eller lida i samband med transporten. Det betyder till exempel att djuret är säkrat vid inbromsning. Du bör säkra djuret genom att förvara det i en säkrad transportbur.
Du får transportera djur i personbilens bagautrymme, men bara om det går att ha se till djuret från bilens personutrymme. Ditt fordon ska vara lämpligt att förvara djur i.
Undantag
Du får transportera ett sjukt eller skadat djur till veterinär om transporten är brådskande även om du inte uppfyller kraven. Men det får inte finnas någon risk för att djuret kan lida av transporten. Om du är tveksam till om det är lämpligt att transportera djuret är det bäst om du kontaktar en veterinär.
Krav i korthet!
Här följer en sammanfattning av de viktigaste kraven för några av våra vanligaste sällskapsdjur. De fullständiga bestämmelserna hittar du i föreskrifterna till höger. Om du har något annat sällskapsdjur än de som finns med här får du läsa i föreskrifterna vilka krav som gäller för att transportera det. I föreskrifterna hittar du till exempel minsta mått för transportburar.
Alla däggdjur
- Dräktiga hondjur får inte transporteras under sista femtedelen av dräktigheten. Moderdjur får transporteras tidigast en vecka efter det att ungarna fötts.
- Ett nyfött däggdjur måste vara minst 1 vecka och naveln bör vara helt läkt för att du ska få transportera det.
Gnagare och kanin
Ungar som diar ska transporteras tillsammans med moderdjuret.
Mvh Järnskogens kaniner
#23 Okej, har också läst att många står det "frei" på har jag för mig..? Men det vågar jag knappt inte lita på.. :o
#24 Tack! :D
#25 Nej, precis! Känns lite väl.. :s
Vet någon vad det kostar att importera? Per djur då. :)
// Anka
#26 vad är det som kostar? på jordbruksverket verkar det som att man bara kan åka.
Mvh Järnskogens kaniner
#27 Jaha okej, trodde man behövde tillstånd osv :p
Men då är det ju bara å köra haha ;) Nee, men vi får ju kolla upp hennes priser, kanske är alldeles för dyrt! :o
// Anka
#15: Jag hade i och för sig inte väntat mig att det skulle gå så lätt att hitta. Inte ens det lättaste att hitta i normalpälsat alla gånger heller. 
#28 så länge man inte har med sig mer än 5 kaniner per person så verkar det lungt.
jo men precis hon kanske tar jäte höga priser lix :O
Mvh Järnskogens kaniner
#28 så länge man inte har med sig mer än 5 kaniner per person så verkar det lungt.
jo men precis hon kanske tar jäte höga priser lix :O
Mvh Järnskogens kaniner
#29 Haha
Men du får lycka till i ditt letande!
// Anka
"Frei" eller vad det står menas väl att den är fri att tinga..? Så har jag uppfattat det, alltså inte tingad eller såld ännu.. Till salu helt enkelt :)
Mvh Henriette
Fornuddens Möss
Naked Curls (Sphynx)
Uppfödning av möss, reptiler och katter i raserna Sphynx och Cornish rex.
#33 Ja, jag vet inte! Det stod nämligen "Gratis" på översättningen :)
// Anka
Översättningen brukar vara helt åt skogen många gånger! Det är flertal gånger jag har skrattat åt olika utländska kaninsidor med googles översättning!
Som sagt, jag tror att det betyder att den fortfarande finns tillgänglig för att tinga!
Mvh Henriette
Fornuddens Möss
Naked Curls (Sphynx)
Uppfödning av möss, reptiler och katter i raserna Sphynx och Cornish rex.
#34 du kan ju fråga henne vad hon menar med frei? såg också att det stog gratis på en del fråga om det också då :)
Mvh Järnskogens kaniner
#35 Du har säkert rätt ;) Jag kan NOLL tyska och det var den enda hjälp jag kunde få, men litade ju heller inte på det ^^
#36 Ska göra det när hon svarat ^^
// Anka
"Frei" betyder som nån sa att kaninen är fri att tinga
#38 Ja, okej! :)
// Anka
Gud så söta vill ha en C:

Underbart fina djur,synd bara att man inte förstod nånting på denna sida :(
Men om det blir att ni åker,får jag vara med och boka 1,eller 2 kaniner då? om någon vill vara snäll och kanske översätta åt mig? ^^
Ja, det finna många fina kaniner i Tyskland. Har själv kollat på denna sidan http://www.miniwidder-of-glory.de
Man bör även tänka på vilken väg över till Tyskland som blir bäst. Vissa båtar går nattetid och de tar ca 6 timmar och på vissa båtar får man inte ha djur kvar i bilarna på båten.
Vet inte riktigt om detta blir av, i alla fall inte förrän nästa år. Vi får se :)
// Anka