Det syns på bilden att kaninen har ögoninflamtion men det är botat. Tänkte bara tilägga det ifall någon undrar
Mhv. Johanna & djuren
Pellets/godis i papprulle t.ex :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Tack för tipset:)
Mhv. Johanna & djuren
Min älskar att kasta omkring på saker. Han har fått en plastburk (en sån glassburk funkar bra till hans storlek) som jag har lagt två träbitar i som skramlar omkring. Det är hans favoritleksak.
#4 haha, det låter skojjigt :D det borde jag testa för min yngre kanin;) han e allt en liten bråkstake väldigt livlig men även väldigt rädd av sig så man vet ju inte hur han skulle reagera på något som skramlar^^
Mhv. Johanna & djuren
Man kan bygga hus av kartonger och klippa ur botten och handtag från pappkassar så de blir tunnlar. Går att sätta ihop fler så blir det längre tunnlar.
Lycka till!
#6 Det var en mycket bra ide:D Den ska jag prova när jag får tag i en kartong;D
Mhv. Johanna & djuren
Jag säger bara en sak: pinglor. Min kanin älskar såna där kattleksaker med små bjällror i. Han tycker dom e jätte kul!
Sen kan man även pröva att ta en bandyboll och lägga i lite grönsaker/godis i, så får dom klura lite hur dom ska få ut smaskigheterna :)
#8´det var en bra ide med kattleksakerna:) borde ha några gamla pinglor i någon låda^^
Mhv. Johanna & djuren
#9 Hihi, ja, jag fick det tipset av min moster som också har kanin :)
Söt kanin!!
man kan ta en kotte och ''trycka'' in frukt i den göra olika saker av toarullar tex som en boll ta tidningspapper och göra en tunnel( bara om kaninen inte äter tidningspappret),göra egna bollar som ploppar ut godis med en ihålig boll,låda med jord( om det är en innekanin så kan man på vintern sätta i snö ETC
Det är bara fansasin som sätter stopp!!
#11 tack:)
Det var väldigt bra förslag särskilt det emd kotten;)
Mhv. Johanna & djuren
#12 hehe hittade den på en sida :P Vilken ras? är din Nin?
Har två kaniner just nu Den ena (som syns på bilden ganska högt upp) är 50% lejonhuvadkanin och 50% holändare den andra jag har är avkomma från den som syns på bilden och han är 25% lejonhuvadoch 25%jolländare sedan 50% annan korsning som är okänd;) Din då?
Mhv. Johanna & djuren
Kartongrör från Byggmax (heter gjutrör). Trasselbollar av pil finns på blomaffärer. Idag kom jag på att man kan göra bra gnag- och plastleksaker av papperspåsar (ex kompostpåsar delade på hälften): vrid ihop till ett tjockt "snöre" och slå knut på. Man kan lägga in lite hö och/eller torkade örter mellan papprena innan man snurrar. Kottar är enklast att "göra" hehe. Smällkarameller: toarulle + papper + ex solrosfrön, torkade äpplen + hampa/sisalsnöre. Lägg godiset i rullen. Klipp pappret så att det är dubbelt så brett som rullen. Sätt toarullen i mitten och rulla in. Knyt snöret runt ändarna och häng upp i taket, eller knyt med två korta och lägg in. Man kan göra små kast-skrammel-saker om man delar rullen på hälften innan :-).
/Lina R
Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se
Nu har jag int eläst hela tråden och kanske lite OT men hur ser man att kaninen har ögoninflammation?:o
Mvh Alice och Morpen :)
#17 Ett tecken är ju att ögonen rinner eller rinner och rinner det blir kladdigt som man ser på bilden är det kladdigt under ögat.
alltså är värkligen ingen expert men jag skulle säga att det är ett tecken? folk får ju rätta mig om jag har fel;)
Mhv. Johanna & djuren
#15 värkligen söta:D
Mhv. Johanna & djuren
#16 bra ideer:D har fått så många ideer att ja inte vet hur jag ska hinna testa dem alla xD haha
Mhv. Johanna & djuren
#18 okej, på en utav mina gör det det bara under sommaren så det är antagligen olika från kanin till kanin, som med allt annat :P
#21 tja det behöver ju kanske inte vara ögoninflamtion bara för att ögat rinner? men denna kanin hade iallafall ögoninflamation då han smittades av en annan som vi vet att hade ögoninflmtaion.
Mhv. Johanna & djuren
#21 Kanske något den inte tål utomhus sommartid 
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
##20 & #21 okej!! :)
Min kanin älskar att lukta och klätra på saker! du kan ha kuddar och så får han krypa upp! eller en väska
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3