Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 480 ggr
Proanders
0

Kanin sökes/Köpes

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej på er..

Jag är ny här och skulle vilja ha lite hjälp med att finna en flickvän till min dotters kanin, med lika färg & teckning som honom.

Jag vet inte vad teckningen heter, då det var några år sen jag själv höll kaniner, men här är en länk till en bild på honom….

Snällheten är personifierad i denna kanin, som naturligtvis heter Stampe.

Tina-A
0

Han är fin :) Hur gammal är han?

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Proanders
0

Han är 4.5 år. Och jag har aldrig i mitt liv träffat en snällare kanin än honom, och jag har ändå vänner som har avlat kaniner i förening. Så en kopia av honom skulle vara kul..

Jojsan
0

jag tror hans färg är madagaskar brokad… :) söt! :D fast bara för att en kanin har samma färg som en annan är de ju inte lika snälla osv.. :P men det förstår du nog ^^ :)

Kajsa-Lisa
0

Vilken ras? är han? söt=)

[Niike]
0

Han är jättefin! Var bor du?
Hoppas du hittar det du söker.

Elina.
0

Han är madagaskar manteltecknad. Uställningsmässigt så har han en dålig mantel.

Proanders
0

Ja, jag förstår att snällheten inte sitter i färgen eller i teckningen. Men om jag nu skulle ha några småstampar så ville jag ha i någerlunda samma teckning, därav önskemålet ;)

Jag vet inte vad "mantel" är eller var den sitter, men det saknar betydelse för han är ingen utställningskanin, bara en underbar gosekanin. Jag vet inte om detta är rätt forum, men ibland när vi sitter och tittar på TV, Stampe och jag, så ligger han på en filt i soffan sidan om mig, och rätt vad det är, så hoppar han upp på bröstet (läs kulmage) på mig, och så kelar vi en stund, och så hoppar han ned….så kan det hålla på.

Tja, vad han är för ras???? Dvärgvädur, inbillar jag mig…

SannaHolmgren
0

Jag har en hona med ungefär sådan färgteckning som jag har tänkt att omplacera. Hon är tre år gammal och är en korsning med bla dvärgvädur/löwen.

SannaHolmgren
0

En länk till hennes pappa som heter Hoppe, jättelik din kanin i färgen.  Och en bild till på Trulsan, som hon heter. En till…  Och en bild till på Hoppe.

Skulle tro att denna färgen blir dominerande på ev ungar isåfall. Hoppe är en jättesnäll och mysig kanin, och alla hans ungar har ett fantastiskt temperament.  Trulsan är dock inte så noga med att sitta i famnen, hon är inte så van.

Var bor du? Transport kan ordnas om det inte är åt något alldeles galet håll.

Proanders
0

Sanna!!! Du har Pm!!

SannaHolmgren
0

Bilder på årets kull, tre ungar, en svart och två svartvita.

SannaHolmgren
0

Hela familjen.

SannaHolmgren
0

Bild

ciss
0

Oj så söt hon var!

Lycka till med kaninletande.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Tribe
0

Japp en madagascar manteltecknad :)

En tjej som jag känner föder upp madagascar manteltecknade på dvärgvädurar!

www.kaninhem.se

Proanders
0

Jaha, enligt sajtägaren i länken i  #15, så blir det vita ungar om man parar två madagaskar manteltecknad. Hon har fött upp över 1000 (!) kullar och är biolog till yrket, så hon vet nog vad hon pratar om. Sidan är en oas av information för den vetgirige.

Jag får fundera om…

Tina-A
0

#16: Kan du inte leta efter en madagascar då? En hona med samma färg som din hane, men helfärgad då alltså.

Proanders
0

#17 jo, jag är lite inne på det..

Ett lustigt sammanträffande så här appropå avel…min hona har suttit med munnen full med hö vid tre tillfällen nu på några dagar. När jag pratar med henne så titta hon och lyssnar, men släpper inte höet. Hon har inte gjort nån bädd eller så, och hon är inte parad…skendräktig antagligen…men ändå…kul Glad

Tina-A
0

#18: Väldigt charmigt om inte annat :))

Clariiz
0

Haha! Min kompis har en kanin som ser EXAKT lika dan ut!

Dock är hon inte till salu ;P.. Ska få kaninungar.. man kanske inte får den täckningen.. men hoppas får man :D

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com