Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 392 ggr
Nyman
0

Kaninungar=?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan. :)

Nu är det så här att min kanin Tindra grävde sej in vid min andra kanin Tussen. Och jag vet inte om hon har ungar eller inte. Men hon har blivit ganska tjock, det har gått en vecka sen dom var tillsammans idag. Jag har läst att spenarna blir svullna så är det ett gott tecken på att hon är dräktig. Min andra kanin som fick en kull för 2 år sedan, drog av sej päls från magen några timmar före hon skulle föda. Jag läste att om hon skulle dra av sej päls från magen några dagar efter parningen, så skulle hon inte vara dräktig. Jag vet inte om detta stämmer. Men ni får gärna ge mej mer tips?. :)Det här är ett kort när hon inte hade varit tillsammans med Tussen. Tack på Förhand ! / Sandra

Tina-A
0

Vi har en artikel om just dräktighetstecken :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

[Niike]
0

Som det säkert står i artikeln kan kaniner bli skrendräktiga. Då tjockar de på sig, boar, vissa kan bli lite sura, och jag tror även spenorna svullnar lite på dem då också. Så det är väldigt svårt att veta om honan är dräktig eller skendräktig?. Så det är bara att vänta och se. :)

Nyman
0

Tack. :)

Martina-b
0

MM min kanin maiken var skendäktig förra året och då svullna spenarna men i år vad isa dräktig på riktigt ända skillnaden var att isa var Hårdare än maiken maiken var mer bara tjock