Woho, först! 
Hälsningar Johanna ~
Medarbetare på Teddykaniner.ifokus
www.borgbackens.weebly.com - Uppfödning av teddyvädurar ♥
Tvåa! 
I eftermiddag ska jag iväg och bygga burar inför utställningen imorgon! Hoppas jag fått svar när jag kommer hem, gällande den där hanen jag suktat efter såååå länge nu!
#3 Spännande! Hoppas där ligger ett svar!
Hos mig är det Städfredag!
Har en lång lista som ska göras. Så lång så jag ännu inte orkat gå ur sängen haha. Underbart med ledig vardag! 8 timmars hemmafix 
Tänkte börja med att städa till djuren, släppa ut i hagarna och sen fortsätta med hemmet.
Har varit på ridskolans halloween kväll. På spökrundan ute i skogen gick jag med Anna och Johanna. Det var lajvare som jagade en och skrämdes och sånt, och jag höll på att tappa båda skorna! Det var jätteläskigt! 
/ Tilda
Provade att hoppa dem nya hindrena med kaninerna idag, ena hoppade elit höjd på första försöket , utan problem!!! STOLT :D
Mvh Alice och Morpen :)
Så taggad inför tävlingen på söndag. Äntligen ridhus!!
Sitter och längtar tills imorgon då Ariel kommer! (a) ^^
#11 Urgulliga!
Hälsningar Lurvas11
Hur många kullar/år tycker ni är lagomt för en hona?
Hälsningar Johanna ~
#4: Fick svar, men var ingen den hanen jag suktat efter. Han fanns inte i livet då han var gammal. Men hon hade en mörk white zobel brun hane, ev någon mer. Skulle få lite mer info efter helgen. ^^
#14 Usch vad tråkigt att han gått bort.
Men roligt att det fanns fler intressanta! :)
Tappar snart tålamodet med att leta obesläktat till min Avel, hade behövt en hane med annat blod :P Alla kommer från samma ställe känns det som!
Blir otroligt irriterad på guldmynten ahaha, kommer fram när man klickat vidare :D
Hur många timmar sover en kanin om dagen?
Nathalie Månsén
_http://thecityhelditsbreath.blogspot.com
http://kaninmagazinet.se_
#17 Det är nog olika, mina sover knappt alls på dagen, vilar mest
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#18 okej, tänkte på ett ungefär. katter sover väl 17 timmar tror jag. Tycker min kanin är vaken jämt :p
Nathalie Månsén
#19 Ja kattunge gör det i genomsnitt, en vuxen katt sover i genomsnitt 12-15 timmar/dag :) har jag lärt mig i alla fall ;)
Ja mina kaniner är det med, vilar bara ibland mellan busen hehe
Lilla söta Ariel, nu har jag äntligen fått träffa dig! Tack snälla Elsa(teddyvide) för denna söta lurvtuss! Hoppas att hon kommer trivas i Linköping! :)
Tassi :D
/Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård
♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥
Katten verkar bättre idag, skönt.
Mulet, trist väder :(
Gud vad länge sedan det var man tittade in här! Superkul. :)
Åååh, nya lilla kaninen kommer hem hit ikväll! Längtar jättemycket, och har snackat en massa med uppfödaren via PM här på iFokus.
Ska bli superkul med en liten unge igen. ^^,
Vänliga Hälsningar Lina
Har länge funderat på en till kaninras att ha till utställning och ev Avel, men problemet har varit att det är så många raser jag faktiskt kan tänka mig. Att komma fram till Vilken ras? är inte alltid det enklaste då. Som min situation ser ut nu blir det dock betydligt enklare att klura, då jag inte har plats för kaniner större än dvärgvädur. Men ändock är det inte ett självklart val känner jag. Jag är lite inne på att skaffa ras/pälstyp som inte så många håller på med, då jag tycker det är roligt med en utmaning. Den ras som jag varit inne på först är dvärgharen, då jag verkligen gillar dessa i zobel och även vit rödögd. Men igår på örebroutställningen skulle den nedrans Fylsta (
) ha med sig hermelin rexar till salu och nu snurrar tankarna igen.
Jag gillar dvärgväduren jättemycket, absolut. Men jag vill ha något annat också, som skiljer sig lite. Långt inlägg, men behövde få lufta mina tankar lite.
Vill ut ock klappa Ariel… :p Min nya lurvtuss :)
Pingu var duktig igår när det var dags för tävlingen igen. Han hoppade på 0 fel och vann sin klass (dessutom var tävlingen inomhus!) så nu säger vi hejdå till lätten, iaf i KAF KH 
#25 Liten rex ninni ;) I havana :D
Hemskt på TV….
#29 Håller med, det tog något otroligt i hjärtat och här hemma blev vi tårögda.. 
#30 Här hemma med. Otroligt tragiskt.. 
#29 Vad är det som är hemskt på tv?
#32 Den fina hästen Hickstead avled på världscupbanan 
#32 Antagligen av en hjärtattack, var otroligt hemskt att se…
Nya lilltjejen är ju kriminellt söt! Jag är redan kär, haha. :)
Vänliga Hälsningar Lina
Hemma igen efter en dag bland hästarna!
Hälsningar Lurvas11
#33 aha läste om det nu :(
Såg det med, hemskt, sitter med tårarna i ögonen, på gränsen att gråta 
Dem sa att det var troligtvis hjärtattack eller inre blödning :(

Hickstead, morbror till en av hästarna här hemma - hemskt!
Läste om det nu…
/ Tilda
#28: Nä tack.
Dels är jag inte särskilt förtjust i just havana och dels vill jag ha något som är mindre än dvärgväduren.
Sitter och "fantiserar" om hermelin rex i isabella. Typiskt mig att alltid fastna för raser/pälstyper/färger som knappt finns.
huuhuhuh jag tror jag dör!
Låg i sängen och myste med maja, sen började hon helt random att jucka på mitt gosedjursmarsvin!! hon höll på i säkert 5 minuter.
Nathalie Månsén
Just släppt ut mina kaniner i hagarna :) Så underbart att se dem göra glädjeskutt och springa runt i full fart!
Fullt ös! Kom hem från att ha varit borta en vecka igår, hemma idag och drar igång världens projekt (suck), kommer hem vid halv tolv imorgon kväll/natt och resterande delar av veckan får gå åt till plugg. Men, fasen, jag får väl skylla mig själv. Man lever bara en gång! 
Trött,trött,trött….
Upp tidigt imorgon & hälsa på syrran 
Hittade en bur på blocket nu till Ariel! hoppas mamma ringer på den ^^
Migrän.. suck!
Hälsningar Johanna ~
Söker burar runt GÄVLE akuuut!! Skriver här eftersom kanske någon nappar, jag hopps på det bästa! Om ni vill veta varför, skriv i PM!
Hälsat på syrran i Kalmar, så varit borta heeela dagen :)
Haft lunginflammation i över en vecka nu, hela höstlovet borta. På torsdag är avlivningstiden bokad till Fairytale..världens finaste ponny. Jag har en deckare att skriva, en SO uppsatts, en deckare att läsa ut, en engelska uppgift att skriva. Och nu orkar jag knappt andas - siktar mot att inte bli inlaggd, igen.
#50 Varför ska ni avliva ponnyn? :(
#51 Inflammation i benet, har tydligen haft det sedan flera år tillbaka, och massa gallor. Veterinären 'gjorde illa henne' och hon skakade för det gjorde så ont men hon stod där så snällt ändå. Sen har hon haft en stor betydels för vårt föl som tytt sig till henne, som en extra mamma. Hon har flyttat runt massor i sitt liv, kommer från Irland, vi tog över henne från att ha blivit misshandlad och lämnad i en Hage. Blev ett långt inlägg. :,(
#52 Okej :( Stackars ponny. Tur att hon fick leva sista tiden hos er-
#54 vad tråkigt :´(
#54 inte kul kan jag tänka mig :(
Behöver lite hjälp!
Är ganska orolig att våran kanin kommer lämna ungarna då vi trodde hon var dräktig. Vi bad en kompis (kaninvan) att kolla lite och se om hon trodde att vår kanin var dräktig. Hon kände inte att honan var dräktig men kollade sen i boet. Hon drog ut ungefär 1/4 av höet och spånet samt pälsen ur boet för att känna lite. Då fick hon ut lite päls med en kaninunge under. Hon sa att dom kände varma och att dom rörde på sig. Hon la ju tillbaka ungen med en gång och täppte igen lite av det hon dragit ut och nu är vi oroliga på vad hon ska göra med ungarna. Kommer hon överge dom? Bita ihjäl dom? Om denna ungen fick för mycket människolukt när vår kompis bar upp den hur stor är då chansen att vår kaninhona dödar den och kommer hon döda alla då? (Detta är både kaninens och våran första kull) Vi är väldigt oroliga! HJÄLP tack!!
#57 jag är inte jätte erfaren på detta men jag tror att det inte är några problem. Om du håller dig hos dem kan du hålla koll så ser du antagligen om honan stöter bort bebisen. Hur gammal är ungen?:)
#55 och #56 Mm, det är jättetråkigt… :''(
/ Tilda
vi vet inte exakt, bara två dagar ungefär.
sen kan vi inte se ungarna då dom är inne i huset somvi ställde in när vi trodde hon var dräktig. det huset har tyvärr inte avtagbart tak, så det gör oss oroliga :( Maria (hon som kollade) sa att det kändes som om det var ett antal stycken där inne och att vi kanske borde kolla var trejde dag så att dom fortfarande är varma. Men vi vill inte rota i boet för mycket .
Så vi är bara så oroliga då vi inte kan kolla efter så mycket om dom verkligen mår bra :(
Vi har läst så mycket nu också om hur kaninhonan kan bita ihjäl sina ungar och allt, och det vill vi verkligen inte att det ska hända.
#60: Jag tror det är relativt ovanligt att kaninhonan biter ihjäl alla ungarna enbart för att de luktar människa. Möjligen en hona som är skygg och inte van. Men att ni skulle komma ungarna ska inte vara någon fara så länge hon är tam. Eftersom ni ändå städar buren, ger mat etc så finns eran lukt i buren och det är alltså ingen ny lukt för henne. Jag har hittills aldrig varit med om en hona som bitit ihjäl sina ungar för att jag kollat till dem. Snarare att de satt sig bredvid mig och tiggt om att bli klappade under tiden.
Sen ska man såklart inte vara där och pilla i tid och otid. Men att snabbkolla så att ungarna får mat ska inte vara någon större fara för en tam hona.
men grejen är ju att vi inte kan kolla till dom så, vi har inget löstagbart tak som sagt och vill inte riva ut det hon boat upp .
då kanske hon lämnar dom pga det?
men vi måste ju kolla så dom är varma. om vi tar i hennes bajs eller nåt först för att dölja våran lukt endel ändå. är chansen då större att hon är kvar hos dom?
#62 Klipp upp taket så det blir som en lucka? :)
Vi har en trälåda som vi gjort till ett hus.
men vi har starka funderingar på att skruva dän taken o bara låta det ligga där så vi kan öppna och se så dom lever .
låter det som en bra idé tycker du? eller tror du att leia (honan) blir för stressad då?
#64 det är nog kanske dumt att börja riva och stöka alltför mycket, men om ni kan göra det på ett smidigt sätt som INTE skadar ungarna så ska det nog gå bra :) Jag skulle nog inte ens ha valt en trälåda men gjort är gjort. Hör med några fler som har mer erfarenheter så får du nog ett bättre svar !:P
mjo, men hon har alltid haft den och hon började boa in sig för mer än två veckor sedan, och då var det för sent att byta.
nej, skulle ALDRIG skada ungarna. har bara kollat ner i lådan (efter att vi skruvat bort taket) för att se så dom lever. Finns mycket päls där och dom rörde på sig. har inte ens vågat kolla hur många dom är än, för det märker vi i sinom id, och det är inte så väsentligt. Utan det viktiga är ju bara att dom överlever nu. För jag ska inte rota över huvud taget, utan ska bara kolla så dom rör på sig och hoppas på att dom överlever! :)
Men för i h-vete då! Hur svårt kan det vara att förstå att man inte röker i trapphuset?!
Detta har pågått i minst 1½ år och det enda som gjorts åt saken är att sätta upp en extra skylt om "Rökning förbjuden!". Den skylten och även originalskylten har slitits bort och ligger väl kastade i någon buske eller liknande. Vill flytta nu!
#68 Senast när jag skulle till sjukhuset i parkeringshuset och alla sod och rökte där så kommer jag med lunginflammation och kan knappt andas. Finns inget värre än äcklig rök doft..
#69: Nej, jag förstår inte varför vi som valt att inte röka ska bli drabbade. De kan ju välja att röka utomhus eller faktiskt i sina egna lägenheter i det här fallet. Varför då i trapphuset?
Och sen slita bort skyltarna också..
#68 Vissa är respektlösa!
Önskar att jag hade en spikmatta eller nått och kan slänga ut framför traktoridioten som kör förbi vårat hus för hundra gången nu, med fullbelsyning plus släp! F*n ta han om han kör på någon av katterna! Då kommer han få springa!
#71: Det börjar bli mindre och mindre respekt för andra. Sambon brukar säga "jag tar för givet att folk är idioter, så kanske jag blir positivt överraskad någon gång ibland". 
#72: Skön inställning! 
- - - - - - - - - - - - - - - -
Känner mig lite kvällsmysig efter en skoldag, plugg och träningspass - och nu ska jag nog försöka få i mig något lätt att äta och ta en kopp te. Ganska lugn helg som står på tur, vilket känns härligt.
#72 Ja jag håller med, gäller överallt numera tycker jag.
Smart av din sambo
Bra uttryck! haha
jag ska nog bara lyfta taket och se så att dom rör på sig så jag slipper störa då honan blir stressad väldigt lätt.
Hoppas bara att dom överlever , det är det enda jag vill nu!
tack så mycket!:)
Ingen som du Dellan. När jag kom till stallet den morgonen och du gneggade som du brukade, du förstod inte då vad som skulle hända. Fölet förstår inte vart du har tagit vägen. Du var så fin mot henne. Jag minns när du jagade vår hund över hela hagen för att hon inte fick komma inärheten av "ditt" föl. Ingen annan häst förutom du och hennes mamma fick vara inärheten. Alla minnen. Jag älskar dig förevigt, du har ett hjärta av guld. Exakt 24 timmar sedan du galopperade över till de gröna ängarna.
Lappen jag satte upp i trapphuset igår kväll sitter kvar, än så länge i alla fall.. 
#77 vilken lapp?=)
#78: Denna lapp satte jag upp igår, då vi har haft problem med att vissa boende röker i trappuppgången. Detta har skett så länge vi bott här och säkerligen innan dess med..
En sista fråga gällande våra kaninungar.
dom är nu ca 5 dagar gamla, om dom har överlevt än så länge,
är chansen då stor att dom kommer att överleva ?
HELG! Äntligen!
Vad denna vecka har gått fort!
Hälsningar Lurvas11
..med hickstead
Precis kommit hem från skolans halloween fest, kul! ;)

Hälsningar Lurvas11
Brrr iskallt ute :(
Tur att jag fick mysiga inneskor av mamma så jag slipper frysa om fötterna 
haha.. tror att kissen leo är avundsjuk på mig.. för när jag sa 'nä, nu ska jag gå ut till kaninerna' så hoppade han upp i famnen på mig och började spinna.. (och han sitter nästan aldrig i famnen) ;)
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥
Mår illa nu :(
89# Fina ponnysar! :D
Gjort massor med grejjer idag, städat buren, hoppat med ninisarna m.m! :3 Nu kanske man hinner ut och rida ponnyn innan det blir för mörkt..
I give you all my love, rabbits...<3
Idag blev det kanindag!
Först städade jag alla burar och Coccos fick springa lös ute, det älskade han ;)
Efter att de hade fått boa in sig så hoppade jag med alla, till och med gammelgumman lisen ;) Och det gick förvånansvärt bra :O.
En underbar dag helt enkelt! :)
~ Kram Nadja ♥
#90 Why? :(
What doesn't kill you makes you stronger.
#93 Vet inte varför jag gjorde det. Men gck över sen :) Mår tipptopp nu! :D
#94 Vad bra! :D
Själv så har jag varit i stallet och ridit.
Inte värdens roligaste häst jag fick och specielt inte den iriterande hästen framför.
På den hästen jag red så: Satt sadeln för långt bak (inte jag som satt på sadeln), Sen så gjorde jag något konstigt när jag försökte sitta upp så vet i f-n vad som hänt med ryggen, så jag fick andvända pallen :P
Och sen så digglade mina ben lågnt nedanför bogen :P
Sen sniggelhästen framför: Jo, Afrodite hästen jag red på tog ganska stora kliv och då är det ju jätte svårt att sakta ner henne så då sätter de ju upp huvudet i rumpan på hästen framför :P
Men iallafall så blev jag helspänd just för att hästen framför KAN ju börja sparkas och hur roligt är det att komma i värsta catfajten mellan två hästar så jag var helt spänd och sen när jag gorde halt så höll Afrodite på att svänga in i väggen :P.
På Lördag så har vi cafeterian 3 och en halv timme. från 9:00 - 12:30.
Man ska vara där en halvtimme inann så kl. 8:30 och sen tar det ju sin tid att åka dit 8:15 och ja när ska man gå upp då? :P
#95 Ja det är skönt :P
Åh skriver på min deckare till skolan - idetorka just nu..så kollar ponny SM finalen istället, mycket roligare! Nästa år lovar jag att vi är med och tävlar, när min pang-brud blir "vuxen"
Ska beställa Iphone 4 imron 
Så ska strax klicka hem lite skal från fyndig.se..
Hälsningar Johanna ~
Time Out kl 20.30 och Beck kl 21.00 
Alex skuttar omkring i huset, vet inte vart han är just nu hehe
Lurvas var i "gräshagen" idag. Jag och min kompis gick till honom och så kom jag på idén att lägga mig raklång tvärs över hela hagen. Du kan aldrig gissa vad han gjorde då! Han hoppade över mina fötter och sprang fram till mitt huvud och satt sin smutsiga tass på min mun! Både jag och min kompis började skratta! Gott smakade det inte i alla fall! 

Hälsningar Lurvas11
#100 Det hade jag glömt att det var beck, inspo till min deckare! :D
Ska strax sjunka ner i soffan med en kopp te och titta på Beck, tänkte jag. Haft en mysig helg, men imorgon är det back to basics. Likväl som jag kommer få plugga ihjäl mig de kommande veckorna, har jag nu planerat in en fika med en mycket saknad vän, samt restaurang, bio och lite smått till nästa helg. Även ett par roliga fester framöver samt andra aktiviteter med klassen och dylikt. Så mitt i allt det jobbiga och tungrodda med enormt mycket plugg inför betygssättningen, finns det många ljusglimtar. Underbart!
Jag är så kär! Igår kom denna ''lilla'' killen hem till gården. Vi tävlade ihop för första gången igår och han kändes så underbar i kopplet! Inget trams där inte! Han visste vad han går för och visade att han kunde =) 8 fel och jag var såå stolt! Många kan tycka att 8 av 12 fel är mycket men jag var såå stolt att han faktiskt hoppade! 2 hinder gick han dock igenom för han förstod inte alls vad det var för någon konstigt uppsättning av bommar. Men han sprang och det kändes som om jag var i en dröm.
En stor pojke med muskler. Kändes som om ägaren hade matat honom med stenar för han var så tung. Men han är stor och har mycket muskler så därför väger han ju mer än andra.
Han är världens finaste i mina ögon! Han bodde in sig direkt. Så fort han kom in i sin bur så stampade han och visade att det var han som bestämde i huset.
Slutar man att klappa honom så stampar han och vill ha mer. Tar man upp honom så trycker han huvudet under hakan och bara njuter av att man klappar honom. Somnar i famnen.
Välkommen hem Eminos Aldrig Livligare Än Mig ''Mio''!
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/
#104 Söööt! :D
Fick just meddelandet att jag ska få min lilla hamsterbäbis Brage imorgon :33
Får tilloch med missa sista timmen i skolan för att åka till båtterminalen och hämta honom. *GLAD* :)
~ Kram Nadja ♥
Jag ska tror (mest sannolikt) att jag har en bild som jag har tagit på första sidan av en kalender på min ridskola :D
Gör som ni fick lära er när ni var små: när ni använder kniv ska ni dra den IFRÅN er! INTE MOT! Det gör ONT!
/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus
fick ett sele idag som jag beställde :) randigt och min kanin Zingo/Lilla Zinga ska få ha på det i hagen imorgon :) och Zira(p) får bara softa ;)
Imorgon ska jag ta ut mina ninisar i skogen, hoppade där en gång, naturhinder. Något jag rekomenderar, kaninerna tyckte det var så himmla kul! x'D Till och med kattungen var med oss och sprang runt som en galning och kaninerna efter, haha! x3
Men i morgon blir det bara promenad och lite träning upp och ner för backar.
#110 hade dom sele eller sprang dom fria :P ?
Känner mig trött, ska lägga mig senast 10 idag, ska upp tidigt imorgon :D
#111, sele eftersom jag är för rädd att de ska smita för att ha dem lösa! :)
Smart och glömma engelskaboken i skolan när man har prov andra timmen i morgon…
~ Kram Nadja ♥
NO- PROV imorgon D; Bra att man kan kolla upp lite på internet ;)
''Thanks God For Internet''
/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus