Kanin iFokus

Kanin

Etikettutställning
Läst 820 ggr
Jämtlänning
0

ställa ut unge?

Kan nån föklara lite för mig hur det är det här med utställningar?

får man ställa ut en unge på  4 mån?

funderar på en utställning här i min närhet, men vet inte om det blir för tätt inpå. hon har ju nyss kommit till oss och denna är i nov, kommer inte ihåg datum,i Rissna är det iallfall ni som har koll.

dermot
0

4 månader kan du ställa ut henne ja :) Då tävlar hon i klass B ^^

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Jämtlänning
0

ok tack:=)

finns det nån sida man kan läsa på om dom olika klasserna?

verkar inte stå på skfrs sida.

Viccan92
0

Om du har fått hem henne nu så tycker iaf jag inte att det blir för tätt inpå. Det är väl ifall hon är överdrivet rädd och så. Men annars ser inte jag något problem med att åka redan då.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

Jämtlänning
0

haha, va duktigt man är skaf ska det stå inte skfr:=)

dermot
0

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Jämtlänning
0

ok vi ska hämta hem henne i morgon, då har hon med sina syskon blivit utställd redan:=)

Nä men va bra! jag tänkte passa på när det ändå är nära och se vad hon som enskild kan få för poäng:=)

Viccan92
0

Ja ta chansen. Ska själv göra det två gånger sen i vinter. Kan inte ta mig så långt tyvärr. Berätta hur det går.

Alone
0

vart är utställnigen du ska på? :)

Mvh Järnskogens kaniner

Efter Regn Kommer Solsken

Viccan92
0

Vem? Jag?

Alone
0

oj sry glömde skriva att jag menade TS :)

Mvh Järnskogens kaniner

Efter Regn Kommer Solsken

Jämtlänning
0

Alone: Det finns en utställning i Rissna, själv bor jag i östersund, då blir det inte så långt..

Jämtlänning
0

vad kostar det att ställa ut?

[Luppa]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#12 Det är olika… Brukar variera mellan 50 och 75:- ungefär på en vanlig utställning.

Jämtlänning
0

aha, ja det var ju inte så farligt!

nä nu bär det iväg och hämta godingen!:=)

[Luppa]
0

#14 Spännande :D
Vet du vad de fick för poäng i går?

Jämtlänning
0

oj! vilken lite sötnos som nu är hemma!:=)

bilder kommer!

men hur gör man nu? vi har gosat in henne så nu är hon i sin bur, hon gömmer sig bakom toaletten:)

är väll mycket för henne nu, ska vi nu bara avakta tills hon kommer själmant?

sköter hon pälsen själv? jag ska naturligtvis borsta henne, men med tanke på tovor och så?

hmm det var visst fällning sa hon så jag vet inte riktigt poängen, men jag tror ändå det gick hyfsat, det kommer nog på hemsidan:)

hennes mamma Nova har visst fått 94 p i en utställning, så vi får hoppas hon brås på mamma:=)

Jämtlänning
0

neeeej!! guud hon fyller 4 mån den 14 nov!! och utställningen är den 12de!!!!!

jag dööör kan det verkligen vara så dumt att jag ska missa utställningen pga 2 dagar??.. gråter…

dermot
0

#17Nej vad tråkigt!

längtar till att få se bilder på sötnosen! :D Vem är uppfödaren? :)

// Anka

Jämtlänning
0

östgårdens vega..

hmm står carolina öst på stamtavlan, men det är väll dottern tror jag

ja jag har bara haft kontakt med Siv öst

[Luppa]
0

Trist att hon var 2 dagar för gammal för B-klass…

Angående pälsen så är en vanlig kattkarda bäst, den sliter minst på manen. Håll lite koll, ser manen lite trasslig ut (inte tovig!) så är det dags att borsta.
Jag brukar borsta lurviga djur bakifrån och fram, se till att komma ända ner till huden så det inte blir tovigt. Samma sak med manen, ända ner till huden ska du borsta.
Om hon inte är så lurvig (såg inte så ut på bilden) så är det mest manen som behöver borstas.

Viccan92
0

Oj snacka om otur med två dagar dessutom. Du får väl helt enkelt ta nästa. Eller så får du göra som min kompis sa att man kan flytta fram födslodatumet två dagar alltså när du ska anmäla henne. Hon sa att man kunde göra så om det bara några få dagar. Två tycker jag räknas som få.

Jämtlänning
0

jag har faktiskt mailat till kaninavelsföreningen och frågat om just detta, det är som bara 2 dagar det handlar om..

men men..funkar det inte är det bara och gilla läget:=)

Viccan92
0

Jag tror inte att dem kommer att han något emot det. Två ynka dagar tycker inte jag borde vara några som helst problem.

[Luppa]
0

Det brukar inte gå att rucka på, tyvärr.

[toftaholmskaniner]
0

Är det några som har bilder från Rissna? :)