2 månader sedan.
Ja, nu har det redan gått 2 månader sedan jag fick hem kaninerna :)
Det känns som om jag har haft dom mycket mer än så ..
Lille skutt har vuxit mycket mer. Han hade ju rätt så lite päls, eftersom han var rätt "efterbliven" som unge, han föddes ju minst och hade "ögoninflammation". Han hade inte fått lika mycket päls som Ronja t.ex, och var minst av alla kaninungarna. Men nu mår han super och har fått mycket päls, han äter som han ska och dricker väärkligen :) . Han är mammas lilla gris :D <3
Ronja har blivit lite konstig tycker jag. Hon låter mig inte bära henne, och när hon ska in från rasthagen till buren, måste jag ju bära henne, eftersom buren är en bit bort, men icke sa nicke. Hon ska börja springa som en galning så att jag inte hinner med henne xD. Men för övrigt mår hon bra, äter som hon ska, dricker som hon ska. Det är väl det mesta jag kräver från henne. Sedan är det ju självklart att inte alla kaniner gillar att bli bärda. :)
Sedan jag satte ut dom (dom ska bo ute över sommaren) har dom blivit mycket aktivare, gladare och ser mycket friskare ut. Dom har tillgång till mycket gräs, eftersom dom spenderar hela dagarna ute i rasthagen. :)
Men iaf.. var bara tvungen att skriva av mig lite. Idag ska jag förrästen ut och fota lite på dem båda. Så nya bilder kanske kommer upp idag! :)
_ kramkram /senavere
_
Kul :) Min Leah vill inte heller bli buren längre :P Men molle är vår gris, precis som lille skutt! :D
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

#1 - Haha, okej. :)
Vad kul :)
- Mvh Emma
Jag skulle inte ha något emot att se bilder på dom små :)

"Dom har tillgång till mycket gräs, eftersom dom spenderar hela dagarna ute i rasthagen." Sitter dom i samma rasthage?!
Dom är SÅÅÅ underbara båda två! ;-)
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se