Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 4250 ggr
evercool
0

"Allergi kanin?"

Finns det någon sorts kanin som inte särskillt allvarligt allergiska kan tåla?

Tack på förhand

/Maja

myriis
0

Inte vad jag känner till..
Utekaniner brukar funka för dem som är allergiska! Har flera vänner som har uppfödning av kaniner, samt är allergiska! Sen finns det väl flera på iFokus som är det=

ciss
0

Vet också folk som har utekaniner som är allergiska. Man kan ju alltid be vänner/föräldrar om hjälp när man ska byta i buren eller använda annat underlag.

Vet ingen allergi-ras och tror inte att det finns?

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Tina-A
0

Jag är allergisk och mina kaniner står ute. Tror dock ingen är allergifri, men kan tänka mig att då rex inte hårar (för det gör den väl inte? inte i samma utsträckning?) är den rasen kanske lite mildare. Men man blir nog allergisk mot den också, tyvärr..

Fast jag hade Leah inne ett tag, meen tillslut insåg jag att det var hennes fel att jag alltid kände mig hänging, förkyld och rinnig i ögonen ^^

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

amand
0

fyra av sju i min familj är allergiska mot pälsdjur. Men jag har 6 utekaniner. ;)

Zvintos
0

Jag är själv allergisk mot pälsdjur och tål kaniner.
Har själv dvärgvädur, hermelin, belgisk jätte och korsningar.
Har även haft hermelin fuchs och holländare, vilket funkade jättebra det med. =)

evercool
1

Men NinniH har du dem innomhus då?

För det är inte jag som är allergisk, utan min lillebror.
Och jag är lite orolig för att jag ska bli det.

Yuriko
1

Kaniner med rexpäls ska vara allergivänliga, har jag hört… Jag är också allergisk, men mina kaniner bor utomhus och det går hur bra som helst.. :)

Zvintos
1

#6: Vi har en utav dem inomhus, och funkar lika bra som när vi har dem utomhus. Varken jag eller pappa känner av dem alls.

Myrra
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har 3 Rexar och min man är allergisk mot pälsdjur, han tycker att Rexarna går bättre jämfört med t ex min Belgiska jätte.

(Han får hjälpa till att klippa klor på dom inomhus)

Här är en bild på en Rex!

Fnisse
0

Min kompis har en rexkanin de är väl allergivänliga . Jag är allergisk mot hö men jag klarar mig . Rinnande ögon och näsa är jobbigt men det är det värt . Oftast har jag läderhandskar på mig när jag ger kaninen hö .

Martina-b
0

Jag är allergisk men det funkar bra för mig ändå jag har dem ute och byter tröja efter jag har hållt på med dem. det är 2 till i min familj som är allergiska men för oss går det jätte bra!!!Glad

Moonstrike
0

Rex är bättre än andra raser, men det finns ingen garanti att det fungerar :/

Hopi
0

evercool: Ska du ha kaninen inomhus? Jag är själv allergisk, men har 2 Hermeliner utomhus. Det går jättebra! Går sen mer bra med höet -peppar,peppar. ;)  Men har hört att det sägs att rexpäls är mer allergi-vänlig, men jag vet inte hur det är.. Den ena av mina Hermeliner är rex och hans päls verkar så lätt o flygig. Men iofs så är min vinthund likadan i sin päls, och det går bra! Så jag tror iaf helt säkert att jag skulle kunna ha mina kaniner inomhus båda två om det inte vore för höet! Men hö skulle jag INTE kunna ha inne…

evercool
0

Tanken var att jag ville ha den innomhus :) men jag vet inte om mina föräldrar är så hippa på den iden.
De säger att det kommer att lukta och så!
Men den för ju mycket mera kärlek då speciellt på vinter!

skanorskaniner
0

jag är allergisk mot kaninte och ändå har jag uppfödning av en ras med väldigt lång päls. Och det går jätte bra för kaninerna bor utomhus. Även min lillebror är arllergisk och har astma och det går bra så länge dem är ute.

Taci
0

Jag är allergisk och har astma.. har nu en blå wiener/belgisk jätte-korsning, inomhus.. har aldrig nånsin känt nån allergi mot henne .. Däremot när jag hade en lejonhuvad dvärgvädur så kände jag lite av det.. Vet inte om det kan va den lite längre pälsen som den andra hade, den kaninen jag har nu har så slät päls, den ligger så himla tätt mot kroppen, medan den andra var mer flygig..Bara mina spekulationer om vad det kan ha varit som va annorlunda ;D