Stamtavla/Uppfödarregister
Kollade runt på SKAF's hemsida lite.
Då såg jag att man kan ansöka om ett uppfödarregister, måste man göra det innan man kan skriva stamtavlor? För såg även att man kunde skriva en blankett o ansöka om uppfödar nummer. Kan jag då bara ansöka om uppfödarnummer o skriva stamtavlor? Eller måste jag först ansöka om uppfödarregister?
Hoppas det inte blev rörigt nu
Ett uppfödarregister är de som vill med i.
För att kunna skriva stamtavlor måste man ansöka om ett uppfödarnummer. Sen när man har fått det å har uppfödning kan man vara med i uppfödarregistret som utges en gång per år.
En fråga här bara (hoppas att jag ej ''tar'' tråden.) Varför ska man ha uppfödarregister? Kvittar ålder, asså nån åldersgräns innan man skickar in det? Om det kostar något, vad kostar det?
:)
(E med i SKAF å har ''precis'' ansökt om uppfödarnummer)
/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus
#2: Uppfödarregister kostar inget vad jag förstått. Uppfödarregistrets grundtanke är väl att den som letar kanin ska ha enkelt att hitta uppfödare antingen i närheten av sig själv eller som har det man letar efter.
Aha ok. Tack så mycket :)
TS, hoppas att du ej tycker att jag ''tog tråden''
/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus
Ja uppfödarregistret på skafs sida kostar inget. deet kostar att vara med i tidningen som ges ut med uppfödare. ja missuppfatta nog ts lite.
Om ts tänker på tidningen så är sån svin dyr att vara med i jag tror jag gav 80kr för mina ynka små rader.
Det ända annars som krävs för att man ska kunna skriva stamtavlor är medlemskap i KAF och ett uppfödarnummer.
Vill man registrera kaningård måste men ha varit aktiv utställare och uppfödare i minst 3år sen gått jordbrukvärkets kurs i kaninhållning samt vara minst 18år.
#6 Nu fick jag svaret på min fråga, tack! :)