Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 802 ggr
Bamse 08
0

Svarta saker?

Hej!

Jo, jag skulle klappa Bamse så kände jag på hans öron och då kände jag något konstigt.

Det var pälsen som satt ihop och jag försökte reda ut det och då kände jag något uber konstigt jo att något satt fast i den ihop klibbade pälsen.

Det är något svart, ganska små bitar.

Jag vill gärna veta vad det är för något, det har aldrig hänt förut

Och när jag försökte få ut det så fösökte han tvätt örat hela tiden (förståligt).

Men jag är lite rädd över vad det kan vara :(

Någon som vet?

What doesn't kill you makes you stronger.

zezagena
0

torkad blod ser svart ut, sårskorpa..?

KaninPiggelin
0

Lera,död insekt? (har hittat döda mosade skalbaggar på mina kaniner…)

/Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård

♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥

spacesheep
0

Det kan inte vara någon form av vax?

Bamse 08
0

#1 Kanske

#2 Nja, inte lera han har inte vart en gris på ett tag :P Men det är som Svarta flingor.

#3 Hur menar du?

Tack allihopa för att ni svarade!  :D

spacesheep
0

#4 Jag menar om det kan vara stelnat öronvax, eftersom att det är runt öronen :)

dermot
0

Han har inte hjälpt till att måla någonstans? Skrattande Haha, nej men kanske han gått emot något som vart kletat med tjära eller olja? Brukar ju klibba sig till flingor…

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Salish
0

Jag skulle gissa på koagulerat blod. Det brukar bli svart.

Bamse 08
0

#5 Okej, nja tror inte att det är svart :) Men tack för svaret ändå! :)

#6 Ja, just han hjälpte till att måla friggebods dörrn ju Flört Nja olja eller tjärra har jag inte i mitt rum eller ute där jag och Bamse är ute :)

Men tack för svaret ändå! :)

#7 Okej, Kan vara det men frågan är hur han har börjat blöda?

Salish
0

Han kanske har rivit sig på nåt i hagen eller buren? Eller kanske på sin egen klo om han har varit klantig.

Bamse 08
0

#9 I buren kanske eller så har han vara klantig (som vanligt :P) och rivit sig med klon.

Men när du säger det det brukar man höra att han kliar sig på örat och man vet ju aldrig vad klantskallen Bamse gör :P

Salish
0

Kaniner har ganska lätt att få småsår på/i öronen också eftersom att huden där är så tunn.