Kanin iFokus

Kanin

Etikettutställning
Läst 650 ggr
rysstok
0

Första utställningen!

Nu är det så att jag ska iväg på min första utställning.. Men jag undrar vad mer än vattenkopp, stamtavla och självklart kanin! Ska jag ha med mig? Läste någonstanns att man skulle köpa egna bedömningskort, stämmer det?

Zvintos
0

Bedömningskort ska man inte behöva köpa, det ordnar de som håller i utställningen.

natha-mjau
0

ev, mat & matskål? :) finns ju hö där.

[Luppa]
0

#2 Inte så säkert att det finns hö… Jag har faktiskt aldrig varit på en utställning där det finns hö, bara halmen i burarna.

rysstok
0

Okej, så allt jag behöver göra är att anmäla mig, ta med mat, vattenskål, kanin och papper. Samt infinna mig på plats i tid! :)

[Luppa]
0

#4 Det beror ju en hel del på kaninens ras och färg… Du måste alltid se till att den är ren, gula tassar eller andra partier som är smutsiga ger avdrag.

tokmaja78
0

Ta med en påse morötter de brukar vara populärt efter mötet med domarna.. :-)

[Luppa]
0

#6 Dock inte före om det gäller en vit eller ljus kanin ;) Inte så snyggt med morotsfärgade slingor runt munnen Skrattande
Och en påse behövs nog inte om det bara är en kanin…

tokmaja78
0

De står efter…

[Luppa]
0

#8 Ja, jag vet. Men ts kanske inte tänker så långt, bäst att förtydliga. :)

dermot
0

#7 Lite röda slingor piggar ju upp! Skrattande haha, dock tror jag inte domarna blir så förtjusta som jag hade blivit.Flört

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

hobbymupp
0

Nu vet jag inte om det finns undantag, men när man bara ska ställa ut en kanin och inte sälja den eller något sådant så behövs väl inte stamtavla på utställningen? Har jag aldrig haft med på de 6 år jag ställt ut.. :P

dermot
0

#11 Nej, jag har heller inte tagit med den. Bara ifall jag skulle stambokföra eller så :)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

[Luppa]
0

#11 Man ska egentligen ha med stamtavlan.

dermot
0

#13 Varför egentligen? :) Inget problem med att ha med den, men vill gärna veta vad för mening om man inte ska stambokföra eller liknande.

// Anka

ElinaS
0

Hejsan! Skrattande Om kaninen är långhårig kanske de är bra att ta med en kam ifall att pälsen tovar sig!

Bara ett förslag Glad

tokmaja78
0

Om domaren har fundering om att kaninens ålder den man skrivit på anmälan kanske inte stämmer i förhållande till ex storlek eller viktkan dom be att få se stamtavlan så den stämmer överens! Och kan man då inte uppvisa stamtavla så är de ju inte så bra… Bäst att ha med ifall att.. Jag har min i bilen så man kan hämta om de skulle behövas…

dermot
0

#16 Aha, det har jag inte tänkt på! Då får jag ha med stamtavlorna till nästa gång. Flört Tack. :)

// Anka

tokmaja78
0

Var så lite! :-)

[Luppa]
0

#14 För att kunna visa upp den helt enkelt, om det av någon anledning skulle behövas.