Gömma sladdar?
Hej 
En fråga till alla er med innekaniner, hur gömmer ni era sladdar?
Ska flytta in Muffin och vill då inte riskera att han biter på några sladdar alls. Så ska försöka gömma ALLA sladdar. Vilket antagligen kommer bli svårt. Men jag ska lyckas! Haha 
När jag hade honom inne innan så hade jag inte så mycket sladdar i mitt rum så då var det inte lika svårt. Nu har jag en tv, en dator, lampor och en förstärkare och högtalare med tusentals sladdar känns det som 
Så denna gången behöver jag lite riktiga lösningar.
Visa gärna bilder osv! :)
Emma
Nu har jag tyvärr inga bilder, men jag försöker placera möbler framför de största sladdsamlingarna. Sedan har jag spikat upp vaxdukar som skydd.
Claes Ohlsson har vissa sladdgömmor som kan vara bra, men de är ju inte helt kaninsäkra om man har kaninen ensam utan uppsikt under lång tid. På IKEA finns det barnskydd till uttagen som man kan trycka in som skydd.
Annars kan man ta en liten låda och skära ut ett litet hål i botten för själva uttaget och ett litet hål på sidan för sladdar och sedan spika upp den och sätta på och av locket när man ska använda uttaget. Lösa sladdar som jag inte lyckats gömma har jag fäst längs med väggen.
Vår kanin är väldigt energisk, men han har aldrig bitit på sladdar (utom mina hörlurssladdar som jag råkat dingla framför hans ansikte) eftersom de inte ligger framme och frestar och eftersom han har mycket andra roliga saker att tugga på!:)
Lägg gärna in bilder sen när du säkrat så kanske jag kan få lite inspiration också:)
Finns sladdskydd att köpa att ha sladdarna i :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
jag har sladdskydd, men på nått sätt kommer hon åt ändå ibland…
Nathalie Månsén
_http://thecityhelditsbreath.blogspot.com
http://kaninmagazinet.se_
Vi har lister längs med väggarna som man kan gömma sladdar i. Dock blir det mellanrum i hörnen som jag ska fundera ut en lösning på. Upp till TV osv ska vi köpa skydd som är snurrad plast, finns lite här och var på bygghandlar, IKEA mm.
/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus
Ikea har bra grejer men också Clas Ohlson. Kolla där. Hade en sladdgalen hermelin innan som av nån anledning mestadels tuggade sönder sladdar som var inkopplade. Han har tur att han lever. Sen har jag en belgisk jätte som inte bryr sig alls. Han äter upp alla mina papper istället…
Tack för alla svaren! :) Tror vi har en liten aning om hur vi ska gå till väga iaf. Tänkte fästa lampan vid sängen på sidan av sängen in mot väggen o täcka sladden från väggen med elrör eller liknande. Och sen få upp sladdarna från förstärkare osv dit han inte kommer åt dom.

Emma
Sladdlister är supersnyggt :-).
/Lina R
Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se
Elrör! Det finns såna runda man kan använda som bommar till kaninhinder som man trär sladdarna igenom. Sen finns det också fyrkantiga elrör som man kan öppna upp och lägga sladdarna i och stänga.