Rymning...
För en liten stund sen när jag skulle kolla till Flisan i sin utehage så insåg jag att hon inte var kvar! Jag fick panik och hämtade alla i familjen som precis hade satt sig ner för att äta. Så ut på trädgården var vi och letade och hoppades på att hon inte skulle ha sprungit mot vägen. Vi hade inte en aning om hur länge hon varit lös. Men efter bara en liten stund fick vi syn på henne vid grannens altan. Hon måste ha varit där och hoppat fram när hon hörde röster.
Glad var hon iaf när jag hämtade henne xD haha.. Som tur var så kunde jag fånga henne lätt. :)
Tur att det slutade bra! :)
- Mvh Emma
ååå ja hade blivit dödskraj om nån av mina kaniner rymde! hur rymde hon?
Skulle bli väldigt rädd om det hände mina kaniner. =/
Men gud så skönt att det inte var någon fara! :)

Skulle få panik om pälsbollen rymde! Skönt att det gick bra iaf.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

vad bra att det sluta de väl!!!
Min kanin jenka rymde en gång han mbet hål i gallret för att förka kommer över till Maiken eftersom de va särade på för vi trodde Maikenvar me ungar. Då blev jag jätte skraj och roppade på honom och letade men han kom inte så jag trodde att nån hade tatt honom eftersom vi först inte hittade hålet. men nästa gång jag roppade kom hanskuttande helt jordig han hade helt enkelt bara haft rologt under altanen:D gissa hur glad jag blev:D sen fick vi laga buren med små fyrkantigt nät som han inte kan bita igenom!!!!
Men visst är det hemskt när det händer:) Vill bara lägga in en bild på min gosiga kanin!!!
Vilken tur att det slutade bra! :)
En gång när min kanin rymde var jag inte hemma, men då jagade hunden (som annars är jättesnäll mot henne) henne 1 varv runt huset, sen fångade mamma och brorsan henne.
En annan gång tittade jag ut genom fönstret och tänkte: "åh, det är en hare där" sen "den liknar Rufsan, åh nej, det är Rufsan!" Fick panik och sprang ut på tomten ;) haha!
Vilka berättelser alla har.. alla har vi nog varit lika rädda.. >.<
Flisan rymde genom att kompostgallret lossnade från en av spikarna som sitter fast i min lekstuga.. och då kunde hon ta sig ut i öppning som var längst upp.. (dålig på att förklara, haha)
Jag är väldigt glad att det inte hände något med min sötnos.. :)

Tur att slutet blev gott :)
Rufsan tog sig ena gången ut genom att kompostgallret inte va ända intill väggen, så det va ett hål där. Andra gången lyfte hon upp kompostgallret och kröp under! ^^ (hon är smart hon :P)
Hon har rymt fleeera gånger än två ;)
Mina kaniner rymmer jämt.. :P Men ingen av dem lämnar tomten, utan håller sig i närheten.
Slutet gott, allting gott :) Hihi!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
#10: Rymmer jämt? xD Gör du inget år problemet? :P Bara undrar, lite jobbigt att få hjärtattack varje gång dom har rymt ^^
#12: Jo, men dem hittar alltid nya sätt att rymma ;P Slarvig är jag med att stänga burar och sånt. Sen hoppar dem ur famnen m.m. Men eftersom jag vet att dem stannar och håller sig i närheten är det bara som att dem skulle rymma i en rasthage typ ;) Släpper dem lösa ibland också.