Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 819 ggr
[Majasmamma]
0

(K) Kastrerad hane

Jag vet att det brukar vara knepigt att få tag på men jag gör ett försök… Våran älskade kelhane har gått bort väldigt hastigt och oväntat och nu önskar vi oss en ny kastrerad hane som kan bo tillsammans med Smulan som är en lilla tysk vädur.

Ras och utseende är inte särskilt viktigt, men ett bra temperament vill vi att han ska ha.

Vi bor i Södermanland, men transport brukar ju gå att ordna.

[Majasmamma]
0

Jag skulle ev även kunna tänka mig att köpa en okastrerad hane om säljaren skulle tycka att det var ok att han får bo kvar tills han är "grön" (självklart betalar jag isf kastreringen). :)

Norberg90
0

Http://Angies-Kaniner,se

Lejonhuvad Kanin i Zobel Blå, Zobel Blå Manteltecknad och Madagaskar.

Dvärgvädur i Viltgrå

Viccan92
0

Jag har en kastrerad frasse han på 4,5 kilo. Vet ju däremot inte om han kan tänka sig gå ihop med honan det beror lite på hur hon är. Min hane är ganska ranghög. Sen är han lite galen och har mycket humör. Men när han får som han vill är han hur go som helst. För det mesta är det mat eller uppmärksamhet han vill ha.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

dermot
0

Jag har några pågar som jag kan tänka mig ha kvar här tills de är gröna, om du betalar för kastrering och så! :)

Cidde är nog den snällaste av dem, är jättemysig och vill alltid kela. Kricket gör själ för sitt namn, riktig gräshoppa den. Flört

Cidde är född den 6 februari i år och Kricket den 10 Juni.

cidde.jpg

kricket.jpg

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

[Majasmamma]
0

Puttar, letar fortfarande efter en kastrerad kille!!

De svar jag fått på okastrerade hanar kommer jag absolut att fortsätta fundera på, om det inte dyker upp någon som är kastrerad Glad

Viccan92
0

Jag har en kastrerad fortfarande.

[h-malm]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har en kull vädurskorsningar på 4 veckor. Läs mer här: http://kanin.ifokus.se/discussions/4ea30ae188f4720fab003e31-s-ulrik-munther-kullen#participating-1.
De går så klart att kastrera =)

Katti
0

#7, ja, men det dröjer ju till våren innan de kan gå ihop med en hona!

[h-malm]
0

#8 Jo det är sant :)

[Majasmamma]
0

# Han låter lite "svår" eller har jag fel? Vill gärna ha en kanin som funkar bra även för barnen att pyssla med :)

Viccan92
0

#10 Barn kan tyvärr inte lyfta honom. Men får han bara tillräckligt med mat kan dem iaf gosa med honom. Det är faktiskt ett halvår sedan han nafsade sist. Men som sagt så är han jobbig att lyfta.

Kassy
0

Har en svart hane, vädurskorsning (mamma dvv och pappa lilla tysk) som är född 9 Maj så han är 6 månader och kan kastreras. :) Bor i Gävleborg en bit ifrån Hudiksvall men transport går att ordna :) Coca Cola som han heter är jättesnäll och mysig att hålla på med ;) Härstamningsbevis, övergångsfoder och livslång support medföljer. Bild och mer info finns på hemsidan Blabarskaniner.weebly.com under TILL SALU. Med vänlig hälsning, Cicci

Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.

Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.

För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com