Hittar kaniner hem?
Min ena kanin rymde för ca 2 dygn sedan. Hon har inte kommit tillbaka. Tror ni att en kanin kan hitta hem även om den inte varit i området förut? Eller har era kaniner rymt, och hur har ni i så fall hittat dom igen? Jag är riktigt orolig. =/
Mina kaniner har aldrig låmnat tomten när de lyckats rymma. Elelr jo jag hade en när jag var mindre som sprang till grannen.
Det enda tips? jag kan ge är att ställa ut mat och skydd samt ge dig ut och leta. ofta tar de skydd under saker som hålor under hus/altaner/gropar i skogen.
Bara att ge dig ut att leta!
Lycka till med den lilla krabaten! :)
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Jag har gått runt i hela området och letat, dock kan jag ju inte bara gå in på folks tomter sådär. Har satt upp en lapp i affären ifall någon har hittat henne och hör av sig. Jag börjar lite ge upp hoppet om att hitta henne… Men jag ska ställa ut mat och skydd och sånt där. Hoppas bara inte fåglarna äter upp all mat.
Jag tror att hon sitter o trycker närmare än du tror. Min erfarenhet är att dom är väldigt hemkära.. :-) De enda orosmomentet är väl om något rovdjur finns i området. Hoppas du hittar henne snart!
Min kompis kanin rymde och han var borta i 3 dagar och de letade och letade men han hade tydligen hållit sig bara i närheten. Vi hittade honom hos grannen under deras altan. Han höll sig bara i närheten och vi såg honom senare också skutta emellan grannhusen
Vi knackade bara på och frågade om vi kunde gå och leta på deras tomt och alla har sagt att det gått bra :) Precis som det andra säger så är hon säkert i närheten :)
Nu har jag lagt ut mat och skydd och sånt där utanför hagen på våran tomt. Då kan man ju se också om hon har ätit nåt. Det brukar finnas rävar här men de brukar inte leta sig in bland tomterna. Jag trodde att jag såg henne förut men det visade sig vara en fotboll.
Vissa kaniner gör, andrainte.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag brukar gå ut med min kanin ibland och vi har jätte många lägenheter som är runt en park och när min kanin inte orkar vara ute då springer han mot lägenhetens dörr och då öpnar jag och sen springer han mot hissen sen öppnar jag så han går i en korridor och sen vänntar han på dörren tills någon öppnar! Som sakt vissa kaniner an det och vissa kan inte det och det är hrlt normalt!
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
kan*
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
Kaninerna jag hade när jag var liten rymde några gånger, de kom tillbaka. Gör som någon föreslog: knacka på hos de som bor närmast och fråga om det är ok. Kan inte tänka mig att någon skulle säga nej och kaninen är säkert i närheten om det inte hänt den något. Håller tummarna!
/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus
Hon har inte kommit hem än… Och det är ingen som har hört av sig. Jag befarar att jag inte kommer att få se henne igen…
Vad tråkigt att du inte hittat henne. Har du polisanmält att hon är försvunnen? Annonserat? Såg att du satt upp en lapp men på hur många ställen? Någon kan ju tänkas ha tagit in henne men har inte sett lappen och bara hört av sig till polisen.
Håller med ring polisen och ser till att dem verkligen lyssnar och tar dig på allvar. Vissa verkar tyvärr inte bry sig när det gäller kaniner.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast
Jag lämnade en kanin till polisen en gång så jag tycker också du ska höra av dig till dem.
ifall du bor i närheteten så kan jag hjälpa till att leta!
Jag bor i Öjersjö i Partille. Jag har lagt in lite anonnser här och var.
Kan du lägga ut en bild på kaninen? min syster bor i närheten! För ungefär 2veckor sedan hälsade jag på henne och då såg vi MASSA kaniner springa runt.
#16 Dem rymde för några dagar sedan ;)
Förresten, hur anmäler man försvunna djur till polisen?
#19 Man ringer dit.
Ah… Jag antar att det är olika nummer för vilken stad man bor i? Jag har kollat på polisens hemsida, men det står lite luddigt.
Nu har jag anmält det till polisen. Hoppas hoppas…
Jag håller tummarna här. Hoppas du får tillbaka din kanin! Det är bland det värsta som finns när de bara försvinner sådär!
Det känns som hon bara gått upp i rök. Är det okej att leka inbrottstjuv och gå och snoka under folks altaner för att hitta sin kanin? Husens baksidor syns ju inte från vägen direkt…
#25 Du får ju inte gå in på andras tomter utan tillstånd av ägarna :)
Nää jag vet… Men om de inte är hemma så är det ju svårt att få tillstånd. Men nej, det får jag ju inte. Men jag tror inte att jag kommer få tillbaka henne. Tyvärr.
#27 Håll ut. Vi håller tummar och tassar här hemma på att hon kommer tillbaka. Fortsätt leta och be grannarna att leta med.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast