rymmer hela tiden
Hejsan. Min kanin brukar alltid bita sönder nätet i hennes ute gård och efter hon har bitit ett stort hål så börgar hon gräva. Hon har saker som hon kan äta och gnaga på i buren så jag vet inte riktigt vad det kan vara. Tacksam för svar.
''Tintin''
Hon kanske tycker att hagen är för liten? Testa att göra deb lite större och se om hon fortsätter.
Hur stort utrymme har hon? Finns det någonstans att gå och gömma sig? För litet utrymme eller att hon känner sig otrygg skulle jag gissa på först, om hon nu har saker att göra i hagen.
/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus
Bättre nät (galvaliserat nät) och nät i botten. Och kanske sätta in en låda med torv eller liknande som kaninen kan gräva i.
Har du bild på hagen?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
nej kan tuvärr inte lägga upp någon bild nu men den är ganska stor och det finns gott om utrymme, hon kan också gömma sig under buren där hon messt brukar gräva det kanske finns någon annan orsak?
''Tintin''

Ganska stor är ju olika för person till person, vad är det för mått ungefär? :)
Jag tänker direkt att hon är understimulerad och har tråkigt och vill därför ut
Undrar med mått.
Har sett många burar på blocket "stora burar" sedan har dem varit typ 100x50 och under (vilket definitivt inte är stort snarare litet".
Finns inte mycket mer att göra än att sätta nät på burgolvet, sätta bättre nät runt om (galviserat fyrkantsnät) och kanske mer aktivering
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
den är typ 1 ½ meter på brädden och kanske 3 meter på längden. för vi har delat av den för att hennes son skulle få bo där också.
''Tintin''