Blod :(
Jag hittade blod i mitt "kaninstall" och de va bara 1 hona som va ute där låg de blod. och då undrar jag om kaninhonor kan ha mens? :)
Nej det har dem inte. Dem brunstar men lämnas inte blod osv i buren efter dem.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Är du säker på att det är riktigt blod? Det är inte särskilt ovanligt alls att deras kiss färgas orange-rött, särskilt om de ätit morot, gräs, maskrosor och liknande.
Vad har hon ätit?
Kisset kan färgas rött när kaninen ätit tex maskrodsblad eller andra grönsaker/frukter som kan färga urinen röd.
Det kan vara otroligt likt blod..
Det är nog ingen fara :)
Har du kollat så att hon inte något sår någonstans på kroppen?
Annars kan det vara något allvarligare, tex livmodercancer..
Men det är nog inte så troligt..
Hon har säkert bara ätit lite mycket gräs..
hon har inte ätit något gräs/något annat. de låg blod utanförburen på ett golv….
#4 Kolla så det inte är sår på henne eller blod där bak, för som sagt, kommer inte blod i bur osv vid brunst.
Har hon ätit morötter?
Om hon kissar blod får du nog åka och kolla upp det då det kan vara allt från Urinvägsinfektion till livmodercancer.
Kolla igenom henne, hon kan ju ha brutit en klo eller vad som helst.
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

Åk till veterinär! De kan kolla om det verkligen är blod eller inte. Fick samma förslag som du fått att det säkert bara är missfärgat kiss. 2 veckor senare var min bella död liggandes i en blodpöl.
MVH Erika :)
okej, men de låg inget blod idag. jag har kollat igenom alla kaniner och ingen har blod/sår. och alla mår bra nu :)
#8 Håll koll ändå, för om det nu var blod är det inte bra.