Klotterplank #159
Nytt klotterplank!
Etta! :D
/ Tilda
Ingen bra dag idag. 
#3 Varför inte det? :(
/ Tilda
Ska se tv med sambon :D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#4: Därför att 2012 års kullplaner fick ändras, plus att avelshonan behöver flytta till ett annat hem.
#6 Vad tråkigt, lycka till med att hitta ett bra hem till henne!
/ Tilda
Sådärja, nu är lite smått och gott beställt från Gnagarboden. 
Tass :)
/Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård
♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥
Idag är det ett år sedan du lämnade oss. Ett år som gått otroligt fort. Men jag hoppas du har det bättre där du är nu. Jag saknar dig.
skolan dödar mig-…
Kollar på "det okända" men tror inte ett smack av det xD Tror allting är förutbestämt
Mollis har typ lärt sig att gå på bakbenen. :) Ingen lång stund givetvis men när jag håller upp handen och drar med den så trippar hon efter på bakbenen. :)
Mollis är nog det djur jag har känt mest kärlek till under alla år jag haft djur. Vi har kommit så väldigt nära varandra. Hundarna också men det är något speciellt med Mollis. :)
MVH Wilma
Skönt med sovmorgon till 10 
/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.se
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Söta Smilla.
Lärt sig stå på bakbenen på komando, på typ 2-3 försöket, utan godis ;)
Stolt över min kicka :D
En vecka kvar till Höstlov! 
Hälsningar Lurvas11
Ice Age 3-time! 
*Suck* inga läxor att göra, ingen bur att städa men vad ska man göra då? Får väll gå ut i sele med Chester (igen), fast det är ju skönt med inga läxor! ;)
#20: Låter härligt! Har fullspäckat schema - två inlämningar och två prov imorgon. Ytterligare inlämningar på torsdag och fredag, samt tre prov till. Dessutom har jag tusen andra saker att pyssla med som får prioriteras bort. Ska vi byta? 
#21 Oj, hihi gärna! ;)
Har trots allt haft en ganska bra dag - gick relativt bra på båda proven idag, har hunnit med ett styrketräningspass och dessutom hunnit ta det lite lugnt. Nu väntas plugg fram till åtta, för då tänker jag banne mig inte skriva ett ord mer för idag. Sedan återstår lite plugg imorgon, och därefter är jag fri.
Känns för övrigt grymt bra att söndagen närmar sig, för då bär det äntligen av uppåt i landet. Först till Eskilstuna och gör höstlovet till det bästa någonsin, sedan till Stockholm och släkten för att återvända hem söndag kväll. Fint!
;/
PLUGGA PLUGGA PLUGGA!! 2 inlämningar till ppå fredag i SO & NO 1 prov på fredag D;
/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus
Äntligen fått hem mina efterlängtade teddysar!
Bilder kommer imorgon, om vädret tillåter :)
Hälsningar Johanna ~
Medarbetare på Teddykaniner.ifokus
www.borgbackens.weebly.com - Uppfödning av teddyvädurar ♥
GAH.. Skolan tar kol på mig >.<
Nu vill jag ha Jullov :I
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥
Precis ätit lite sallad och ska alldeles strax åka iväg på ett afropass. Imorgon ska jag på några olika möten, skriva ett prov och sedan åka hem.
JA! 8'D Fått höra att en kull med små teddysar har fötts, en väns mamma föder upp. 6 stycken bebbar hade honan fått.
Ska få ta en av bäbisarna om det är en hona nån av dem, troligen då det är 6 stycken! Cx
Så får bäbisen i December. :) Väntarn nu otåligt på att hon ska lägga upp bilder på sötisarna, entligen Teddy!<3
I give you all my love, rabbits...<3
Haft fullt upp hela veckan nästan. Måndag; Fysikläxa, Tisdag; Inget :o, Onsdag; Fysikprov, Torsdag; Oförberett historieprov, Fredag; Biologi prov DD:
Härligt att det är fredag imorgon, ja och lov! :D
Var i stallet idag ;)
/ Tilda
Skandal att de sätter 15 års gräns på breakingdawn:(
#33 NÄE????? :(((
Man får lägga på sig et par höga klackar och se allmänt 15-årig ut och smita in i bion ;)
~ Kram Nadja ♥
#33 Håller med!
Hälsningar Johanna ~
#33 håller med!!!
förövrigt sveriges sämsta dag. jag orkar inte kämpa mer nu, önskar att man kunde pausa allt och spola tillbaka tiden
Twilight Fan Event i kväll! 
Många Twilight fans är yngre än 15 - förstår inte hur de tänker!
#37 Åh det hade jag också gått på om jag va frisk! :(
Provridit medryttarhäst. Gick bra! _D
idag känns allt mycket bättre .. skönt att kunna prata med folk och reda ut saker 
Haft en bra dag, och nu väntar myskväll. Måste ju vila upp mig innan jag åker iväg - och nu hoppas jag Johanna är den enda som fattar. Haha.
Faniken vad jag är arg på min NO lärare!
Vi hade prov om örat och ljud och så hade jag skrivit supermycket på några av frågorna men ändå bara fått 1 poäng, sen så tar hon ut alla och 1 och 1 och berättar att minsan kunde man få 9 poäng på en fråga om man skrev mer utförligt.
Sen idag pratade jag med henne och så säger jag att jag tycker det är fel att inte berätta/skriva om att om man skriver utförligt så får man 9 poäng!
Då F*N då vill man bara panga till de!
Aja, nu har jag precis gjort klyftpotatisen och sat på ungnen, sen ska jag steka hamburgarna :D Mums!
What doesn't kill you makes you stronger.
Imorgon gäller det, då ska håret blekas. 
#43 Blir nog bra ;)
Ska du göra hemma eller frisör? =)
#44: Blir hemma.
Sambon ska hjälpa mig så att jag inte missar något.
#45 OKej vad ska du ha för märke på färgen? :D
*Puhh*
Fick sluta lite tidigare ^^' Det var najs. Senare cyklade jag och mina vänner till Willy:s och köpte godis, cyklade hem till mig och plattade mitt hår :D (Har vanligtvis lockigt :/)
Biologiprovet gick väl ok.. :s
#46: Det är Stargazers eget märke. Ska ha i babyrosa sen i det märket, så köpte tillhörande blekning också.
#48 Aha :=D Blir nog bra
Min sambos lillasyster har just nu turkost, rosa och svart i sitt hår hehe :=D
Jippie! :) Idag fyller jag år! :)
#50 Grattis! :D
Ikväll blir det lördagsmys ;)
Dags för en rejäl powerwalk nu, känner jag. Sedan tänkte jag packa, städa och fixa med en hel del annat. Imorgon!
Nu har jag plockat äpplen i tre timmar för att sammla pengar till klassresan.. aj.. mina ben :I
~ Kram Nadja ♥
Har fått klartecken från föräldrarna att om 1 år får jag börja med kaninavel! Underbart!! <3
Jag går hela dagarna och funderar på Vilken ras? och inriktning jag ska sattsa på :\ Har några favoriter som jag hoppar mellan. Ena dagen är jag säker på att det är DEN jag ska satsa på, den andra dagen någon annan xD Helt sjukt!
Dessa raser är de jag gillar mest:
* Dvärgvädur satinpälsade
* Lejonhuvade kaniner
* Vädurskorsningar till hoppning
Om Teddyvädurar inte hade så mycket päls hade valet redan varit klart ;)
svårt … Hjälp? xD
#54 Du har gott om tid at tänka ;)
#54 Gud vad roligt!Grattis.. eller vad ska man säga.. ;)
Jag tycker Svv satin eller hoppkorsning.. men det är ju bara för att jag älskar vädurar ;)
~ Kram Nadja ♥
#55 jo jag vet xD Är lite hyper bara <3
#56 Hahha tack! Är överlycklig nu :) Hoppas bara att dom inte ändrar sig. Man vet ju aldrig…
okej :) Jo, jag tycker hoppning är så himla kul. men vill ju åka på utställningar också. Fast det lutar nog mest på hopphållet, men åh xD kan inte tänka klart just nu :P
#58 Du kan ju ha utställningskaniner men även hoppa med dem, det går ju :) Bara bra att dem bygger muskler osv
#58 Låt det sjunka in och tänk över det ordentligt, du kommer nog fram till vad du vill tillslut :)
~ Kram Nadja ♥
#59 smart ;) men tror nog ändå jag är mest kär i hoppkaniner (vädurskorsningar) xD
#60 tack för tipset <3
#54 vad roligt! själv skulle jag ha satsat på hoppkorsningar då jag är helt kär i dom och deras temprament. Min hoppkorsning är helt perfekt för mig! Sen finns det ju även många lite aggressivare hoppkaniner så det vore ju roligt om du tänkte mycket på deras temprament när du avlade :) (självklart behöver en hoppkanin kunna tända till, men det finns många som är rentutsagt aggressiva också.)
#54 jag tycker du ska sattsa på dvärgvädur satin pälsade! :)
#62 Yes! :D Lääängtar!
Ja, jag tror nästan jag också vill satsa på hoppkorsningar. Jag tycker det är så kul att hoppa med kaniner och så har dom ju så stor personlighet! Men jag tycker ju även om att bara mysa med kaninen, kanske inte funkar på en hoppkanin? Dom vill vell mest springa? :P
Javisst! Det vill jag ju inte avla fram ;) Jag vill ha snälla hoppkaniner <3
#63 Dom är bara för söta :')
Måste säga att jag också är förtjust i dina kaniner, Lilla tysk vädur. Men det värkar som om det inte finns så mycket intresse för den rasen? eller har jag fel? :P Men ursöta är dom <3
#64 Klart att det går att kela med hoppkanin, man hoppar ju bara 2-3 dagar/vecka max. Alla kaniner behöver kärlek :)
#64 Ja Lilla tyskar är verkligen helt underbara. Det är ju duktiga på att hoppa också + att om man är intresserad av utställning också så är det en ras som får väldigt fina poäng :)
Själv har jag faktiskt fått alla mina kaniner sålda som jag har fött upp. Har sållt ca 11 kaniner i år. Så det är ganska bra :) Tycker inte det är alls svårt att få rasen såld och det är nog inte alla som känner till rasen lika mycket som dvärgväduren heller.
#64 jag utgår från min egen kanin när jag skriver för jag vet att många hoppisar är likadana .. han är världens snällaste verkligen men gosa är inget han älskar, iallafall om han måste sitta i mitt knä. Det kan ibland gå bra att jag bara sitter och kliar honom på huvudet osv. Han har dock gett mig två rejäla bitmärken och båda gångerna var när vi var ute i sele så då kan han bli lite småkaxig, annars är han som sagt den snällaste kanin jag träffat :P
#65 även 2-3 gånger per vecka är rätt mycket. 1 gång på 2 veckor tycker jag är mer lagom då :)
ajajaj, börja få lite ont i tanden som tanläkaren fixa i ondags.
Skulle fylla i en bit som saknades på tanden och oo that was painful!
Asså de trykte upp en metallring i tandköttet och sen så började hon borra och sen hålla på att tvätta och hela faderrullan och sen så fyllde de tanden och så tog värsta pennan för att det skulle stelna och sen slippade de ner fyllningen så man skulle kunna bita ihop och ja efter slipningen så hade man inte vädens goaste smak i munen :P
Nee det där gör jag inte om tackar som tackar!
Men sen fick jag veta att jag har samma sak på andra sidan käken att en bit av tanden saknas men att jag kanske inte böhöver fylla i den tanden *peppar peppar*
What doesn't kill you makes you stronger.
#69 :( Har hänt? vila i frid<3
#70 Han var gammal och sjuk. Vi trodde inte han skulle klara natten igår, och det gjorde han inte heller. Han var verkligen jättedålig. Åt inte eller nåt och satt bara på botten hela tiden. :(
#71 Vad jobbigt:(
Nu är han i kaninhimlen och kan skutta på de gröna ängarna:)
#72 Ja men skönt ändå för han var så dålig :/
Eller kanske degushimlen för han är en degu :P Men kaninhimlen funkar också bra :P
#73 Ja deguhimlen hehe tänke kanin, snurrig ;)
Ja degu himlen är han nog i :) Eller kanske är samma himmel som alla andra smådjur? :)
#74 Ja eller samma himmel som alla är i. Människor och djur himmeln :P
#64 Du kan ju fixa lite nytt blod innom hoppningen och börja avla på satinpälsade vädurskorsningar ;) (vet ej om det funkar men..)
#69 RIP ♥ :(
~ Kram Nadja ♥
Känner mig depp utan anledning.. men i morron så ska kaninerna och poniesen få en riktig ompyssel dag..
#76 Smart ;) Kanske man ska försöka… xD
Gympatävling idag! Kom hem med guld i matta! :D
Lite smått trött fortfarande. Proppmätt med xD
Jag är irriterad på mig själv -.-
Jag har läst twilight böckerna så mycket att filmerna börjar bli dåliga :O
OTROLIGT !
storstädning i mitt rum, fy så mycket damm haha! har inte dammat av allt sen vi gjorde om för .. 2 och ett halv år sen? 
Aj.. Fyllde på stelkrampsspritan idag och min arm är sååå ömm! :(
Dessutom har jag en fruktansvärd huvudvärk >.<
Perfekt början av veckan…
~ Kram Nadja ♥
#85 hatar sprutor >.<
#86 Jag med..
Fast det är ju inte själva sticket jag hatar… utan efteråt när hela armen blir ömm.. ;)
~ Kram Nadja ♥
#87 Jag brukar aldrig bli öm, hatar sticket hehe 
#88 lyckoost du ;)
~ Kram Nadja ♥

Chester får klara sig själv i sommmarstugan, hoppas han inte bjuder in några rabbisar till ett party! ;)
Försöket att få det rosa misslyckades totalt. Hade inte varit fullt så illa, om det inte vore för att hårrötterna är mer åt det blonda hållet och hårbottnen rosa (dvs det enda som faktiskt blev rosa).
Så imorgon åker svart färg i.
#92 Tror man måste vara riktigt riktigt blond för att viss rosa färg ska fästa:)
Älskling det är livet
som leker
det leker med oss nu
älskling det är livet
som leker
det leker med oss nu igen
Sjuk.. har hemsk hals och feber.. Stackars mina ninisar som inte får komma ut! D: 3
#91 Om det ska vara party kommer Lurvas direkt…Speciellt om Chester bjuder tjejer också… 

Hälsningar Lurvas11
Har precis failat med kakorna jag bakade. ajaa, låter dem svalna nu så får vi se sen -.-
Syrran har inte ens vaknat än, och morssan och farsan är i göteborg. Parteeyyy :D
#54, Fan va kul, Grattis grattis Matilda! :D
Anade att du skulle få det, för du tar så bra hant om Tuffsen!
Satin Dvärgvädur skulle ju vara jättehäftigt! :)
Kram ♥
Hälsningar Johanna ~
#98, Övrlycklig Johanna! Kan knappast tänka klart längre :\
Gjorde du? xD tack <3
Ja, jag tycker det är en jättehäftig pälssort. Kram ♥♥
#96 ja, hoppas jag inte hittar några partydrinkar! Tur att han är kastrerad, annars kanske jag ser några japansktecknade rabbisar snart! :P :)
Vad duktig jag är på att färga mitt hår. De senaste gångerna har det gått sämre än vanligt.
Blev svart idag, men missade självklart slingor lite runt omkring. Såg inte så illa ut, tills jag frågade sambon hur det såg ut bak (där jag tyckte jag var jättenoga). Denna gången får han baske mig hjälpa mig färga i det jag missat. Blir inte mycket färg som går åt, men ändå. Kan ju han färga sitt också när vi ändå är igång. 
#100 Haha.. 

Hälsningar Lurvas11
Haha vad gjorde jag nyss, installerade typ iOS 5 på iphonen och hela skiten dampar. sån tur som jag alltid har! iOS 5 är kanske inte skapt för att funka på vanliga iPhone 4?
Nu bär det av till Sverige och NASA utställning! :)
~ Kram Nadja ♥
#Borgbacken, hade ju varit ett lätt val om jag hade fått välja långhåriga raser ;) Men tuvärr så får jag inte det x\ Annars hade Teddyvädur varit drömrasen! :P
#105 Men om det är du som ska föda upp, måste väl du få bestämma vad du ska föda upp?! För det är ju viktigt att föda upp en ras man verkligen älskar
#105, Ja, den rasen är välditg go! :)
Varför fick du inte föda upp långhåriga då?
Hälsningar Johanna ~
#107 dom tycker det kommer bli för mycket jobb förmig om jag ska stå och bortsta ?5? kaniner varje dag. Men kanske ändrar sig, man vet ju aldrig med föräldrar x)
#108 Dem måste inte borstas varje dag, är olika från långhårskanin till långhårskanin, jag har 3 långhåriga, borstar 1-2dagar/vecka :)
#108, Arvid och Dixie måste borstas lite lätt varje dag, men Alissa behöver knappt borstas. Så det är från kanin till kanin :)
Sen när de har bebispäls måste de borstas lite oftare.
Men det är jättemysigt att borsta de, de bara ligger och njuter och knaprar tänder! :)
Hälsningar Johanna ~
Förlåt men vad är klotterplank för något? :D
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
#111, OT- tråd, Off Topic, saker som inte har med kaniner att göra.. :)
Hälsningar Johanna ~
#113, Vad lämpligt att kunna ha flera kaniner tsm! :)
Min diva (Dixie) vill absolut inte ha någon burkamrat, då blir hon sur.. haha, lillgumman :)
Hälsningar Johanna ~
#114 Hehe ja det är superbra. Trodde först inte det skulle gå, för Flizan (den svart/vita) var surig osv men testade att släppa ihop henne och Tufsan (japanbrokade) för att se om det gick, för Tufsan är så snäll. Fungerade från första stund. Sedan började Smilla skaka galler här inne så testade att släppa henne med dessa 2 och har gått super, dem har varit tillsammans alla 3 nu i ca 3 månader
Gossarna går dock själva. Men det stör inte dem, Albin ser och hör flickorna och Alex är inne med oss