Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 1119 ggr
[Ai-chan]
0

Väga kanin

Jag har fått lite tips? ifrån den andra tråden. Men tänkte att jag skulle starta en liten egen tråd om det.

Hur väger ni era kaniner?

Och era kaniner som är lite mera sprattligare som inte mer än gärna vill ligga still en livsfarlig våg?

Och vad för vågar andvänder ni er utav?

CorneliaAndersson
0

Man kan ju ta å väga en skål på en vanlig hushållsvåg, sen sätter man ner kaninen i skålen och ser vad det totala ''värdet'' blir sen tar du bort skålens vikt :) Så skulle jag gjort :)

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

Zvintos
0

Jag har en digital köksvåg av märket Menuett, som jag köpte på Jula för ett tag sedan (verkar dock inte finnas kvar där längre). Den tar upp till 3kg och det duger alldeles utmärkt för mina dvärgvädurar.

Gällande sprattliga kaniner så kan man, i alla fall med min våg, göra som så att man tar bort skålen och ställer dig transportburen och därefter "nollställer". När man sen väger kaninen i transportburen, räknar den inte med transportburens vikt utan enbart kaninens. Har dock bara testat detta en gång, då mina är såpass lugna att de sitter i skålen trots att det är gränsfall att de får plats. Tungan ute

Fridaaaa
0

sätter en skål på vågen, nollställervågen och sedan sätter kaninen i skålan :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Norberg90
0

Jag köpte en våg på tradera som väger upp till 5 kg.

Så satte vi fast en liten stock o sen en plyfaskiva. på plyfaskivan borrade vi fast en stor plastlåda, det funkar kanon. :)

Http://Angies-Kaniner,se

Lejonhuvad Kanin i Zobel Blå, Zobel Blå Manteltecknad och Madagaskar.

Dvärgvädur i Viltgrå

[Luppa]
0

Jag har en vanlig köksvåg. Sätter kaninen i en 2liters glassbytta och lyfter upp på vågen, hahaha
Skulle dock inte funka med större raser än Lejonhuvad kanin.
Tanken är väl att jag ska köpa någon slags brev/paketvåg.

Lina R
0

För supersprattlon, använd en tygkasse och en fiskvåg :-). Alltså en som man hänger påsen i. Finns superbilliga, typ 20kr. Snabbt och sprattelfritt! Till mina hermelutter har jag Ikea köksvåg. Lägger på mellanvägg från tbur, nollar, på med kanin.

/Lina R

Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se

[Cameliont]
0

Har digital personvåg, bara att väga sig själv först och sedan väga med kaninen i famnen. Så slipper man sprattel och andra besvär.