Stulna bilder Stallet.se #2
Då förra tråden blev såpass lång, fortsätter vi här.
För er som vill kolla efter stulna bilder, finns även norska varianten som heter Minstall.no.
Tror att det även finns en engelsk variant, om jag inte minns helt fel.
En annan medlem här hittade några av mina bilder -tack! I samma galleri hittade jag även MajaL´s bild på Morris (Stjärnornas Fantom)
När jag skulle anmäla stallet var man tvungen att skriva vad den exakta bilden heter, hur vet man vad den heter? Jättesnällt om ni säger till mig om ni hittar fler av mina bilder.
www.mydreamstable.com heter engelska stallet.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

#1: När man anmäler en bild bör bilden först och främst finnas på nätet.
Sen skriver man in originalbildens url, samt vad bilden på stallet heter.
Jag brukar skriva in stallnamnet där bilderna finns, och sen kan man välja bland samtliga bilder vilken det är man ska anmäla.
Broadways kanin Winston
Stallet9610s kanin Objektiv
Devil_93s kanin Camomille
Klosterhagens kanin Klara(Emil från min kull i sommras)
Moamomss kanin BunnyRabbits Fanta(NinniHs?)
Lowhills kanin Esmeralda(Ronja från min kull i sommras)
Pandan97s kanin Ludde(Plingelings)
_bell_voffs kanin Ballerina
Spyro123s kanin Amaranth
Jippe24s kanin Giopadens Spirit
Kolla igenom listan så långt det gick sen hände ngt? och det gick inte att blädra vidare, men kolla gärna på domma kaninerna, jag kan ju ha fel(många kaniner ser likadana ut ibland)
Hur anmäller man?
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
#5: Man anmäler genom att gå in under "hjälp" och sen "support".
Det är snarare regel än undantag att det blir fel när man bläddrar bland sidorna, tyvärr.
Tycker stallet borde ändra det, så att det går lättare att bläddra igenom.
#4 Tack, men där det står vad bilden heter i galleriet, hur hittar man det? Alltså vad den stulna bilden heter som jag ska anmäla.
Det finns många utlänska sidor, danska är minstald.dk och tyska är meinpferdchen.de bland annat, det brukar finns en hel del kopierade bilder där också..
Donutgames 2 st kaniner
Centis kanin D Simba G(samma kanin som ovan på bilderna)
Sassa95s kanin Stadahes
// Hanna
Men jag har ju inte bilderna på min hemsida längre, ska jag lägga in dom igen då eller?
// Hanna
#7: Det ser du när du anmäler.
Såhär ser det ex ut när jag skriver in stallnamnet där jag vet att en av mina bilder finns.
Sen väljer jag namnet på själva kaninen där bilden är, och då syns själva bilden.
Är det rätt bild, fortsätter jag med anmälan.
#10: Eller så laddar du upp bilderna på en annan sida.
Jag har ex ett album på nätet där jag laddar upp bilderna som jag sett är stulna, och det har inte blivit några protester från support om vart bilderna finns.
Jag skickade ett vanligt e-mail till de. Det kan man också.
Dock finns inte min bild kvar på nätet eftersom han såldes till Bonnie och sedan gick han bort för en tid sedan.
Men jag skrev exakt vad jag tyckte och tänkte ändå i ett mail till de.
Blir förbannad! 
#11 Du är smart du Ninni, ska börja med det också.
Lite respekt för andra måste ungarna ju ha. Det var en av mina små gos-bebisar. Dessutom finns han inte längre, vilket gör mig ännu mera irriterad.
Var just inne och kollade, ungen såg ut att ha tagit bort bilden nu, men suport har inte hunnit svara, så det blev nog inte mycket med det.
Här är massa…
// Hanna
#13: 8 utav dessa var mina, såg jag.
Men den ena ser ut att vara en av mina godkända bilder, som får lånas ut.
På dessa står det "lånat med tillstånd från.." och sen adressen till den hemsidan jag skapat.
#14 ok:) några av bilderna var försmå för att läsa vad det stog på dom:P
// Hanna

#13 den där "Elizabeth" (angoran) såg jag i veckan här på ett inlägg, kommer dock inte ihåg vems dett var

#16: Hehe, det var någon medlem på kanin.ifokus eller dvärgkaniner.ifokus som äger den kaninen? Och dvv, det är den VERKLIGEN inte!
Hur hittar ni alla stulna bilder? Vad söker ni på? Känns inte så lockande att titta igenom alla stall :P

#15: är inte "Honey" pigelinas?
#18: Jag går in och kollar igenom sidorna bland olika raserna helt enkelt.
Dock tar det ju en hel del tid att göra så.

Det är vid sådana här tillfällen jag är glad att jag inte fotograferar vidare bra kaninbilder ;)
Nej men det är himla respektlöst att sno någons bilder, förstår inte riktigt hur dessa människor tänker.
the vanity, it becomes insanity
I #22 är ju "Fiona" och "Fanny" Tessans Texas iallafall.
#22: 5 utav bilderna är iaf på min Järnsaxa.
2 av dessa bilder anmäldes igår, men resterande 3 hade jag inte sett.
Åååh!!!'
Man kan väl fota egna kaniner om man vill ha till Stallet.se! 
#27: Eller om man inte har någon kamera tex, så är det inte direkt svårt att fråga.
Hade folk bara frågat mig, hade jag kunnat hänvisa vidare till min hemsida som jag skapat just för bilder man får låna till ex stallet.se.
Den som vill är dessutom hjärtligt välkommen att bidra med bilder till hemsidan.
28#: Ja, så kan man oxå göra! 
Dina bilder blev stulna eller?
#29: Hittar fortfarande säkert 5 bilder/vecka som är stulna ifrån mig.
30# Vad synd.. 
#31: Ja, jag tycker det är väldigt synd.
Man lägger ju ner en hel del arbete för att få bra bilder.
Sen blir det inte bättre av att flera av de stulna bilderna föreställer min avlidna hane.
Jag har tittat igenom dvärgvädur, lejonhuvad dvärgvädur, lejonhuvad kanin, hollänsk kanin och dvärgkanin så lång det går.
// Hanna
#32 Det är jätte hemskt när man hittar bilder på avlidna djur! När jag hittade en bild på Morris blev jag sjukt irriterad och ledsen…

Att folk hade för en gångs skull lite vett i skallen!
Att själa bilder, men när dessutom står (c) på, då borde man ta i!
Förresten: vad är stallet.se?
mer…
// Hanna
9 av de bilderna är mina…
Och de två första bilderna i #36.
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
Och tre av bilderna i #38…. 
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

#22 Bomerang är min lilla Beily =O. Att dem ens vågar komma på tanken att sno bilder från andra =/. Bildbanken är till för dem som ej kan fota själv, dem behöver inte ta våra bilder -.-'

#33 ja, men jag har hittat massor av dvv under typ alaska kaniner, ingen har någon koll…"/ Men iaf bra att du tittat gansak långt oxå;)
I #22 så är Nora en galleribild och alla i #26 är galleribilder.
#ALLA: Ska jag hjälpa till att kolla på någon ras? Fast jag vet inte riktigt hur allas kaniner ser ut..
På engelska stallet.se så är det väldigt många svenska medlemmar, och tyvär så snor de flesta bilder och använder där och hoppas att ingen ska märka det. Så håll ögonen öppna, har hittat många bilder som tillhör mig där.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Som jag skrev i ; 48# Kan jag hjälpa till?
#50 ja jätte bra att många hjälper till och letar:)
// Hanna
#52 är du osäker kan du ju skriva dom endå, man ser rätt tydligt om bilderna är snodda, tex att en lejonhuvad kanin eller hermelin är på dvv eller tvärt om,
// Hanna
Alla bilder med mitt namn på (Ninni Hedblom) som det inte står "Lånad med tillstånd från http://friabilder…" är tex stulna, ifall någon funderar.
Även bilder utan min märkning på.
Det är så grymmt tråkigt när folk kopierar ens bilder, blir bara så himla arg!
Har en gammal användare på stallet.se, jag skulle kunna kika lite om jag känner igen någons kanin ;)

Jag har en gammal användare på stallet.se så jag kan kika runt lite på kaniner om ni vill ha mer hjälp? :)

Ras:
Kön:
Holländsk Kanin
Hona
Tufs ägs av Stalllukas
Ras:
Kön:
Holländsk Kanin
Hane

Dessa två dyker upp nästan överallt, vet inte vems det är
#58: Har för mig de där bilderna tillhör deras bildbank som man kan välja bilder ifrån.

Rorosjons teddy och ThereseE´s frasse?

Om någon skulle uppmärksamma en bild från kaninfarg.se så får ni gärna säga till. Är dock en hel del stor text på dem så de är nog inte så attraktiva att sno :)
men shit! vad tänker em med?? ;o
Stå på dig,annars gör någon annan det
www.nouw.se/fuckingfuckface
53# Jag ska kolla lite iaf! :)

#59 jag var osäker på dom bilderna så det var därför jag skrev upp dom här.
58#: "Tufs" är en bildbanks-bild. Tror att "Avril" oxå är det, annars är det en google-bild. Bilder från Google är ju oxå förbjudna..
Ett tips? är att ringa in till deras support, då är ni helt säkra på att dom gör något, det brukar jag göra ^^
Telefon: 08-55921391
Annars så gör dom inget eller så tar det väldigt lång tid innan dom gör något!
e det verkligen så svårt å fråga? Tydligen…."/
Tur att min kamera suger, så det skulle vara konstigt om nån snodde mina bilder…

#60 Mount Kiska (mount Makushin heter han nu) är min kanin ja =). Men det är även jag som är Itna på S.s ^^,
Bukar titta in om jag hittar mina/andras bilder =). När den sidan fungerar för mig det vill säga -.-' hehe =)
vill gärna hjälpa till här.
känner någon ogen den här bilden som sin?
när jag köpte stallet så var den med
Fotograf av både Ridsport
Http://wickiwallgren.n.nu
Wallix´s Hamstrar
Jag e medlem på dom flästa sånna sidor då jag sj har stall och röstar väldigt mycket i Utställningarna där jag hittar väldigt många stulna bilder, jag brukar maila dom som äger kaninen att radera bilderna och gör dom ej det kontaktar jag bildägaren.
Nu senast har jag hittat bilder på pomanas kaniner (stavning) och på jetamis kaniner (stavning)
Stallet.se på andra språk,
www.Minstall.no - Norska
www.Minstald.dk - Danska
www.Mydreamstable.com - Engelska
finns även Finska, Tyska och spanska men dom kommer jag tyvärr ej ihåg för tillfället! :/
Lägger in på dom jag hittat så snart jag fixat ihop alla på en och samma bild :)
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
70#: MiEstablo.es är spanska :)
Fullblod_09 på stallet.se har en kanin som heter Bruks Kanel_96, bilder på Martinas hollis.
Sen så har Bruks_96 massor av kaniner med Martinas bilder.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
#38 Den viltgula holländaren nere i högra hörnet är min Tyska import Gullan. Bilden har jag tagit på henne i hennes rasthage på min mark.
Det finns ju stallet.se på holländska också.. Just nu kommer jag inte ihåg vad det tyska, finska o danska stallet heter, men jag har en lapp på vad tyska S.se heter.. :)
Men där är ju våran Mio med hannas bild :O
Vad arg ma blir..ja vill inte att någon ska ha honom
upplagd på ss… :( Nog för att han är världens sötaste men..
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

Asså blir så arg kan dom inte gå och fota egna bilder 

#76: men tyvärr verkar det vara så att dom inte orkar, eller nt har en kamera.
Jag hittade en kaninbild när jag var inne på s.s idag, vet att den tillhör Pomona!
-' Malin Hultman

#58 "Avril" är en bildbanks bild.
Paulina Borg
Ännu en bild från Solbackenskaniner(?)
-' Malin Hultman
#80 Jo det är den, finns på solbackens hemsida under album :/ förstår mig inte på varför man inte kan ta sina egna bilder … så svårt är det inte att fota kaniner …
#81, jo jag undrar det samma. Har själv fått mina bilder stulna. Och när jag bad henne ta bort bilderna (mina bilder) sa hon att hon hade tillstånd till de då hon köpt de av en annan -.- det e bara så fett surt :O
-' Malin Hultman
Jag har ett gammalt stall, kan kika lite och se om jag känner igen något.
Vänliga Hälsningar Lina
Dubbelt
Vänliga Hälsningar Lina
Här är de jag kände igen, osäker på mom de är stulna dock.
Vänliga Hälsningar Lina
Gud vad tråkigt att folk stjäl bilder…=(
/Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård
♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥
#85 Kaninen som kallas rut är också stulen från solbackens kaniner under album, den här texten står dessutom vid albumet: Observera att jag inte lånar ut någon bild, och att alla bildstölder polisanmäls.
Är de på stallet som snor bilderna blinda eller bara allmänt dumma?

Nu har jag inte läst hela tråden.. men varför blir man så upprörd när någon "lånar" ett foto man tagit? Jag skulle bara tycka det är kul om någon tyckte mina foton var fina. 
Tycker man det är så hemst att någon lånar foton så kan man ju faktiskt spärra sin hemsida från kopiering, svårare än så är det inte..
Nån som kanske kan förklara varför denna hysteri över foton?
#88 Man får ju inte ta någons bilder utan tillstånd. Men jag förstår hur du tänker, jag skulle också bli glad om någon tyckte mina bilder var fina, men man vill oftast inte att någon ska använda dem på andra hemsidor :)
#88 och framförallt inte att någon annan tar åt sig äran (vissa säger ju att de själva har fotat när de är någon helt annan som har de) för jobbet som fotografen gjort
#88 Jag håller med.
Publicerar man massvis med foton överallt så får man nästan räkna med att barn lånar utan tillstånd. För min del så gör det inget.
Skulle ta det som en komplimang precis som du säger. 
#91 Men man kanske bara publicerar på privat hemsida och ändå sprids bilderna överallt? Och då brukar många, däribland jag, tydligt skriva att de inte får användas utan lov/stölder anmäls osv. Skriver man inte det så får man kanske räkna med att bilderna blir lånade, men om man visar tydligt att det är otillåtet borde det räcka, för barnen är trots allt som yngst ca 10-11 år, och då tycker jag att de borde förstå att det inte är okej.
Och till #88, så är det ju så att när man som fotograf kanske lagt ner mycket tid, både i form av själva fotograferingen men också redigering och allt annat som hör till, så kanske det inte är så roligt om någon annan använder bilderna. På stallet.se till exempel finns en tävling, "utställningen" där människor kan rösta på bilderna och där kan djur placera sig bra, vilket kan kännas tråkigt om någon annan "tjänar" på din bild utan lov. Har man ett stort intresse för fotografering vill man väl också ha sina bilder i fred. Många kan även ändra/lägga till sitt namn som fotograf, och därigenom tjäna på det, få kommentarer osv för jobb som någon annan lagt ned.
Jag hittar inga riktiga ord för att beskriva det väl, men det är helt enkelt inte kul om någon annan använder bilderna hur som helst och kan få beröm för det osv, när t.ex jag tillbringat några timmar ute för att få bra bilder och sedan arbetat med redigering.
Det rubriceras såklart som stöld. Men folk verkar inte ta hänsyn till att många (?) är under 15 och det är inte konstigt om flera utav dem inte känner till lagen.
#93 Det har du rätt i, men min åsikt är ju att om det tydligt framgår att det är olagligt borde de förstå och acceptera det. Jag själv är yngre än 15, och många med mig och yngre förstår ju detta. Dessutom är det också många över 15 som tar bilder, tyvärr.
Jo givetvis är det så Om de har förstått att det är olagligt. Många skriver ju på sina hemsidor o dylikt att man inte har tillåtelse att ta bilder, vilket är jättebra. Men i min yngre tonår så gjorde jag exakt samma sak, helt ovetandes om lagen. :)

Ett ganska enkelt sätt att komma undan problemet är att märka bilderna klart och tydligt. Det behöver nödvändigtvis inte stå Copyright på dem. Det räcker med att man skriver sin kaningårdsnamn (och då inte bara smått i ett hörn, det är lätt att klippa bort).
Nu kan jag inte längre komma in på stallet.se så någon lyckats hacka min gamla användare (goldenhill, nån får gärna kolla om användaren finns kvar).
#96 Goldenhill finns kvar.
Så himla tråkigt :(
ha tittat runt lite på stallet.se nu, och detta blev mina fynd, tror att dom mesta är stulna…
#99 "Kolla", "Tussan" och "Jonna" är bildbanksbilder. Det är jag säker på. "Simon" ser ut som en bild som kommer upp när man googlar på typ, kanin…
De andra bilderna är jag mindre säkra på om det är från bildbanken.
Har kollat igenom stallet.se nu i kanske 15 min, och hittats minst 40 bilder på holländare från tex solbackas. Har mejlat och de flesta har iallafall tagit bort bilderna. Helt sjukt hur kort folk tänker.
#99, de su skrivit att de sågs flera ggr finns i bildbanken. Då s.s har en bildbank för att undvika stulna bilder. Men de förekommer ändå.. :/
#101, hennes bilder hittar man nästan överallt.. :/
-' Malin Hultman
#102 jo sant, men lika bra och anmäla så kanske de till slut förstår att man inte kan ta bilder från andra :/
#103, tycker igentligen att stallet.se borde fixa ett säkrare system för stulna bilder :/
-' Malin Hultman
#104 jo men de är nog rätt svårt, de kan ju omöjligt veta vilka som e stulna och vilka som inte är det :/
#105, Nja de brukar ändå se de flesta ofta.. :/
-' Malin Hultman
100# 102# ja, jag tror också att det är bildbanks bilder, men massa bilder från solbackas bilder har jag sett, inte så roligt ;/ ska skicka iväg mejl till dom nu om att dom ska ta bort bilderna, och förhoppningsvis gör dom det!

Finska stallet.se är tallini.fi'och så finns det nån mer typ nederländerna;
Mijnstal.nl..
/ Cecilia Hanson
Jag är som sagt medlem på stallet.se .. och är väldigt aktiv där. Så ska titta efter era biler o sånnt :) Men jag kommer inte ihåg hur allas bilder ser ut .. Sååe blir svårt för mig xd
Men jag laddar upp dom som jag känner igenn här .
Har hittat flera bilder på mina kaniner där, man kan väl åtminstonde fråga om man får låna dem, det värlsta som kan hända är väl ett nej? Brukade vara där när jag var liten, köpte en häst, bilden var stulen men det hade ju inte jag någon aning om, blev polisanmäld!:/
Att de som är medlemmar på stallet.se inte skulle känna till lagen som är, håller inte.
För för att kunna ladda upp en bild måste man godkänna en popup-ruta som kommer upp, där det står om just copyright och att man kan bli anmäld utifall man själv inte fotograferat bilden.
När man väl klickat OK där, då laddas bilden upp…
Det jag stör mig mest på är när man får ungar som snott bilder på något djur som avlidit och sen när man ber de ta bort bilden, får man bara svordomar till svar och att det minsann är deras egen kanin etc..
#111 Ok, det kände jag inte till, jag är själv inte medlem på sidan. Däremot vill jag betona att om barnen är under 12-13 så tycker jag fortfarande såsom vissa tidigare hävdat, att vi tyvärr inte kan förvänta oss att alla tar hänsyn till detta. Det är inte alltid så pass unga människor tänker på det sätt vi vuxna önskar med hänsyn till konsekvenser. Vi kan heller inte förvänta oss att de överhuvudtaget läser texten som poppar upp.
Men vad jag förstått så är flertalet äldre än så, och då är det förstås en annan sak.
Om någon hittar bilder på mina kaniner får ni väldigt gärna säga till!
♥
Jag har mest koll på medlemmarnas teddyvädurar så jag kikade igenom de bilderna i ett par minuter och hittade flera som jag känner igen. De två första (samma bild) är från sjömorens, de tre andra från Anna (kommer inte ihåg vad hon heter här?) och sista bilden är jag ganska säker på att det är på Hannas Billie. Är inte säker på att alla bilderna är stulna dock.
Ännu flera bilder jag hittat stulna.. de som visas i galleriet finns i stallet Ceville
-' Malin Hultman

Ras:
Kön:
Holländsk Kanin
Hona
Jag hittade flera bilder från http://tillatnabilder.webs.com/ som hade kaninens namn över märkningen, ska jag lägga upp dom oxå?
#117: Nej, det gör ingenting.
Är märkningen däremot bortklippt är det en annan femma.
Även om kaninens namn står på märkningen, så syns den ändå och går att urskilja vad det står.
#58 båda dom bilderna är från bildbanken. Jag har fotat den bruna kaninungen för jätte länge sen.
Alla Crews som finns på sidan kan ta bort bilder jag är en av dom fall ni vill ha hjälp mejla eller pm:a mig.
Säg till om nån skulle hitta hoppbild på harkorsning (viltgrå) eller lurvig liten sak (min Nisse) :) Är uppskattat!
#Dom jag la upp var oxå från bild banken !
Men på bild banken kan dom väl oxå vara stulna ?
#121 Njaa… Man måste vara över 18 år för att vara fotograf för bildbanken och det mesta är egenfotat där (?).. Men visst kan det finnas stulna bilder i bildbanken men jag tror inte att det är så troligt, fast alla fotografer kan ju ladda upp bilder där som inte är ens egna också…
#121, 122 man får skriva på ett avtal som fotograf så om det senare visar sig att bilden är stulen vilket inte är så troligt så är det fotografen som åker dit. Men jag kan till 100% säga att bilderna som jag lagt upp där är fotade av mig.
¤122 & 123 - Såg en bild som var i bildbanken som två stycken hade laddat upp :ö
#112 Jag är bara 13, men visste det där med lagen redan när jag var 10. Så jag tycker att alla ungar borde veta, då det även ingår i licensavtalet (som dock de flesta hoppar över att läsa). Kan också säga till om jag hittar en bild jag känner igen, ifall det skulle vara till hjälp?
*Putt* Följer tråden för att se om någon av mina bilder hamnar på Stallet.se.. :/
Hatar folk som kopierar utan lov! >:(
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥
Om man hittar stulna bilder inne på sajten går det bra att mejla någon av stallet crew jag är en av dom och tar bort bilder om ni behöver hjälp mejla mig mitt stall är Rozza eller så PM:ar ni mig här vilket ni vill.
BTW gud vilken gamal tråd :D
#125 Men oj, den bilden har jag fotat! 
Var snälla och hör av er till mig om ni hittar mina bilder!
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Kanske bäst att sätta en tass här ifall mina bilder också skulle hittas :S
En viltgrå korsning (liknar mest lejonhuvad) och en gulbrokad lejon. Har även bilder på en gul japantecknad hona, vädurkorsning och sen en svart hermelin.
Hör gärna av er ifall ni ser något :)
Kan även jag säga att jag är crew på hemsidan och heter SpecialEdition där. Tänkte kolla runt lite när jag kommer hem idag då jag nästan alltid brukar hitta minst 1 var gång man kollar runt..
-' Malin Hultman
Sätter min tass jag oxå ifall någon skulle fått för sig att sno bildrr från mig. / min hemsida… www.lundenskaningard.n.nu O.B.S är de någon mer sida än stallet som man brukar hitta stulna bilder på? Undrar vilka som är värda o syna igenom…
blev något fel….
www.lundenskaningard.n.nu ska de vara
finns ju de andra länderna, finska www.tallini.fi, Norska www.minstall.no, Danska www.minstald.dk, tyska www.meinpferdchen.de och engelska www.mydreamstable.com.
-' Malin Hultman
Sätter en tass här med !
#138, Det är ju Qeptas. Men tror det är hennes stall också, eftersom hennes blogg heter www.belgiskhare.blogg.se ;)
Hälsningar Johanna ~
Medarbetare på Teddykaniner.ifokus
www.borgbackens.weebly.com - Uppfödning av teddyvädurar ♥
#139 Aha för hittade den i "senast upplagda bilder" men s.s krångalde så kunde inte gå in på själva stallet.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#139 Tänkte just skriva det ;)
~ Kram Nadja ♥
tass ;)
tänkte höra en sak oxå, lite OT menmen, scrollern på höger sida på s.s funkar inte för mig, ngn som har varit med om samma? Så jag kan inte scrolla ner :(
Är så sjukt irriterad på alla medlemar på ss som snor bilder -.- Kan man inte bara fråga om låv först?
#143 Ja jag förstår inte heller varför dem inte kan fråga. Plus att det står klart och tydligt på s.s att man inte får ta bilder och att man enbart får använda egenfotade bilder eller lånade bilder.
Har nu gått igenom hela mydreamstables register för Lejonhuvade kaniner :\
Man blir ju minst sagt ARG !
Detta har hänt mej , och tjejen nekade hela tiden även fast jag visade min blogg med bilder osv.
Det blev tillslut polisanmälan , och hon togs bort från stallet.
Men ändå !
Hur svårt är det att fråga ?
Och även om det blir Nej , så finns det andra som lånar ut.
#138 är inte det Pylvas kanin?
:S
*tass*
#147 Tror det är Qeptas Belgiska hare? :o
#147 - tror också att det är Qeptas.:)
~ Kram Nadja ♥
#151 Det är Malin Hultman (Peak303) som har fotat den bilden, men hon har S.s och säljer även kaniner där. Så om den kommer från stallet SpecialEdition så är det hon som har fotat ;)
Men hur hittar ni bilderna? Måste man ha konto? Och om man måste de hur hittar man alla bilder?
#153 Ja man måste ha ett konto men det är gratis
#152 det står att det är någon som heter RIKKO + att det står det på bilden också
#155 Det är Malin som har fött upp den, den finns med i hennes register på pressen ;)
#151; Jo det är min bild, står mitt namn på bilden samt stallnamn.(SpecialEdition/Valrozzz)
Men tack för att du är uppmärksam. :)
Om ni ser bilder som är mina så kan ni kolla i mitt register i mitt stall antingen SpecialEdition eller Valrozzz(3 Z) om den finns med där, gör den inte de så är den stulen. :)
-' Malin Hultman
Jag har skaffat en konto på stallet för att se så ingen använde rmina bilder men fattar inget, får upp en liten ruta och bara några kaniner åt gången. ska kolla med annan dator om det blir lättare men det ja ville komma till, om det är någon som sett min hemsida och känner igen mina bilder så säg gärna till!
Jaghar ju också s.s så jag kan oclså kolla runt lite :P
/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus
Ja jag måste bygga nått jäkla stall som jag inte fattar hur jag gör.. Märks att man e för gammal!! :-P
#160 Du är inte ensam. Ja fattar heller inte. men måst man bygg stall? ja lyckades se bättre nu med annan dator men det tar ju sån jäkla tid å kolla genom..
Att inte folk fattar att man inte ska sno bilder!
Nee, usch inte ska man behöva sätta ut copyright över HELA bildenn heller :)
Men jag tycker det är konstigt att man måste uppge vilket postnummer man har när man ska bli medlem, vad har de med de att göra!
What doesn't kill you makes you stronger.
#164 för att dom ska få reda på vilken stad man bor i (eller då vilken stad postnummret tillhör) jag tycker också att det är dåligt :(
Kanske dags för en tredje tråd? den här börjar bli rätt lång! :p
#167; De bilder finns över allt men tror att fotografen Anna Forsberg ger ut tillstånd, men är inte helt säker.
-' Malin Hultman
#168, Jo, hon ger ut tillstånd :) www.kaninfoto.tk är hennes hemsida. Tror dock inte man får ta bort hennes slogan från bilderna!
Hälsningar Johanna ~
Medarbetare på Teddykaniner.ifokus
www.borgbackens.weebly.com - Uppfödning av teddyvädurar ♥
#166: Precis vad jag tänkte skriva.
Ni får gärna fortsätta denna diskussionen, men i en ny tråd då denna börjar bli väldigt segladdad. Låser denna.