Sjuk kanin
Hej, har en liten flicka på snart 3 år som blev riktigt dålig för något år sedan. Vi åkte till veterinären och dem trodde att det var Urinvägsinfektion, hon fick antibiotika, vatten i spruta och blev bra igen.
Ända sedan hon blev dålig den gången så har hon blivit lite småsjuk kanske varannan månad. Hon är hänging i kroppen, ligger utsträckt och darrar, andas tungt, vill vara ifred och äter eller dricker ingenting. I början var man vädligt rädd att något skulle hända henne, men vi brukar ge henne vatten i spruta och någon favoritmat som hon strax börjar äta efter att hon fått vattnet också mår hon prima igen. Har funderat på om det kan vara vätskebrist? Hon har alltid blivit bra bara några minuter efter att hon fått vatten.
Idag är hon dålig igen, men hon har varit det ända sedan i morse när jag gick ut till henne, hon har fått vatten, några russin och sin pellets. Men hon tar knappt upp vattnet ur sprutan när jag ger det, så hon får knappt i sig något vatten, hon brukar alltid slicka i sig det så duktigt. Börjar bli orolig nu, vad kan man göra? Hon måste ju börja äta, annars pajar väl magen. Men hon får ju knappt i sig något vatten. Ska jag åka till veterinären eller vänta lite?
Jag skulle fara till veterinären och be dom spruta in vätska i nacken på henne. Då absorberar hennes kropp vätskan eftersom. Gjorde det på Éire i sommras och hon blev frisk på bara nån timma